chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hei, lager like godt en ny tråd til deg=) Din baby er jo da stor å fin, og det er kjempeflott å høre=) Jeg var på kontroll i går ja og hun ligger på 15% vekstavvik, og veier ca 1100g. Hun ligger med rompa ned og vil mest sannsynlig fortsette med det (hun kan selvfølgelig snu seg enda men jeg har ingen tro på det) Og om hun fortsetter å være sta å ligge slik så blir det KS på meg 27/28 august (har termin 7/9) Med mitt forrige barn, måtte jeg også ta KS grunnet seteleie. Jeg prøvde å snu 3 ganger uten hell, og fikk tvunget gjennom en røntken av bekken for å avgjør om jeg kunne føde uansett, det kunne jeg da ikke. Han var 3670g og 50cm. Jeg ble innlagt på sykehus 14dager før tiden grunnet svake rier og BT på 200/120, fikk beskjed om at morgenen etterpå ville de ta KS på meg, og dette var aldeles ikke slik jeg hadde tenkt det men okay... gutten skulle jo ut. Fikk spinal.. heter det det? den i ryggen? Uansett så tok de ut gutten og etter det var det bare styr, fikk pusteproblemer og gikk inn og ut av bevissthet, de kunne selvfølgelig ikke stoppe (ting måtte jo på plass igjen) og jeg hadde det jævli vondt mildt sagt. Husker ikke så mye mer etter det, første gang jeg så babyen min har jeg bare fysiske bilder av, og jeg ser helt grusom ut med sammenklistret venstre øye og store lilla vabler over hele kroppen. Andre gang jeg fikk ham inntil meg husker jeg og da var alle merker borte. Det viste seg at jeg har latex-allergi og reagerte på at de brukte latex-hansker inni min kropp. Så dette var helt forferdelig.. men jeg VET at det ikke skjer igjen, for nå vet de jo hvorfor de ble slik og at sjangsene for et rolig og kontrollert KS denne gangen er svært stor!!! Men, frykten for samme opplevelsen sitter så fast at jeg har lyst å kaste opp bare ved tanken på et nytt forsøk, jeg vil så gjerne føde jenta mi!!!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. juni 2008 Dytter den opp igjen så du ser den=)
stratosen_er mamma_ Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 heisann oki...ja da skjønner jeg at d sitter litt i.... de på sykehuset her bare sa at d ble ks, kommer ikke til å måle om bekkenet er stort nok, en tante av meg som er jm sier at setefødsel er bedre viss d er plass.... jeg er veldig usikker....vil ikke at d skal ende med hasteks og jeg har lest litt forskjellig om setefødsler, noen gode historier og noen mindre gode.... De kom heller ikke til å prøve å snu sa de...sykehuset her er ganske lite så de tar faktisk ikke setefødsler heller og det har stått litt i fare for å bli lagt ned så jeg regner litt med at de tar ks fordi da får de "min fødsel" på papirene om du skjønner.... men den KAN snu seg men jeg tror ikke det...den ligger godt sånn som nå... hadde de forrige babyen din noe problemer med hoftene etter at den hadde ligget i seteleie?? jeg skal på ul igjen i midten av juli....regner med at planlagt ks blir ca 14 dager før...(har termin 18.aug) .... koselig å følge opp hverandre da:) klem til deg:) det går nok bedre denne gangen skal du se:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 Der var du igjen=) Hmm, de bare bestemte det slik altså? Du får kjenne etter og vurdere frem og tilbake hva du føler og tenker om saken, og snakke med dem om det. Det er vel alltid en risk med en setefødsel, litt mer en i en vanlig fødsel, og som meg selv har jeg bedt om at jeg vil føde vaginalt så lenge alt er forsvarlig og de mener det er greit. Min mor fødte begge mine søsken i seteleie og de var 2700g og 2800g når de kom til verden. Det må jo være bittelite dette sykehuset ditt, hehe=) Men de vet nok hva som er best for deg og ikke minst den lille i magen. KS er vel greit for dem å ha på papirene sine ja. Barna våres kan snu seg ja, men jeg har liten tro på at min gjør det vertfall, du er vel kommet 3 uker lenger enn meg ca og desto mindre plass, håper bare sååå inderlig at hun kan snu seg, selv om troen må gi tapt for realiteten 100% snart. Tungt men.... Sønnen min har ingen problemer med hoftene, vi var på kontroll og alt så helt fint ut, han har ingen skavanker i det hele tatt bortsett fra plattfort men det kommer nok ikke av KS=) Skal på UL igjen 8 juli jeg, en gang i månedskifte juli/august og siste UL 19 august og er hun ikke snudd da så setter de dato for når jeg skal bli mamma igjen.. rart dette!! Kjempe koselig at her er noen med samme "problemet" selv om jeg ikke unner noen det, greit å ha noen å prate med og følge med=) Og mitt KS denne gangen blir nok bra men jeg må bare innse det og kjenne det, følelsen for reprise er fryktelig ekkel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå