Gå til innhold

Er pappan flink med babyn?


Selma'har født'

Anbefalte innlegg

Jeg regner med de fleste sier ja her,men lurte på om noen føler de blir alene om alt med den lille?Tenkte på stell og ta seg av den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg stort sett alene om d ja! Han tar aldri initiativ til noe me henne. Kommer noen ganger bort til henne å snakker litt me henne,men sjelden han tar henne opp, bare hvis hun har skreket en stund og jeg driver me noe annet. Tror d går en del på usikkerhet, men er veldig trist syns jeg. Jeg blir misunnelig når jeg ser andre fedre som er så flinke me barna sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ja, han gjør alt hva han kan og viser stor interesse for henne. Det er bla. bare han som bader henne og det er det han som tar initiativ til. MEN han er veldig dårlig til å 'lese' signalene hennes og kan feks foreslå å ta et bad når hun er skikkelig overtrøtt og survete (hun roer seg ikke veldig med et bad), Så jeg må hele tiden på en måte si at det og det er ikke ok nå, kanskje en annen gang..jeg synes han burde ha tenkt seg til sånt selv.. Han tror feks også at hun har det bra når hun kommer med klagelyder og ikke ser sur ut..osv. Han tar heller ikke initiativ til negleklipp, tran, innkjøp av forbruksting til henne osv...og han klarer ikke å trøste så bra. Jeg har tatt opp det med initiativ, så det har bedret seg noe.

 

Så selv om jeg kanskje ikke skal klage (han gjør jo sitt beste;-)), så føler jeg at det er jeg som må ta det fullle ansvar, og det er til tider veldig slitsomt...

 

Blir som den reklamen der far i huset prøver å fikse tven og mor sier: 'hysj da barna, pappa gjør så godt han kan.' hehe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig mye bedre!! Nå kan dra ut en halvtime å vite at ungen ikke har skreket hele tiden siden jeg gikk ut (før skrek han hver gang pappa tok i han eller var med han alene). Før var det sånn at når jeg kom hjem så var gutten knall rød rundt øynene å var så sliten at han nesten ikke klarte å holde øynene oppe!! Er så glad for at det ikke er sånn mer, for gutten min sin skyld!!

 

Men på en annen side, så kunne han blitt bedre! Siden han ble født 7mars så har pappan spurt to ganger om han skulle ta gutten om han så jeg var sliten å det syns jeg er litt lite egentlig! Han har ikke badet gutten i det hele tatt, ikke klippet negler, om han er sutrete å ikke vil ligge alene så må jeg spørre om pappan kan ta han så jeg får spist ol. Det er så mye å det er irriterende, men han er blitt flinkere enn han var i begynnelsen så jeg håper det går bedre ettersom tiden går, selvom jeg kunne trengt litt mer hjelp nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D virker som deres menn har potensiale til forbedring ihvertfall, men min har nå blitt pappa for tredje gang og jeg burde kunne forvente mer!!

 

Men klandrer meg selv litt og.. jeg har jo valgt å få to barn me han, men man tror joliksom at d skal bli bedre. Kanskje vi må bli flinkere til å forvente mer av pappaene og la de ta mer ansvar!!??

 

Hilsen anonym med svar nr 1 ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen her i huset er kjempedyktig. Passet på henne alene fra tidlig formiddag til langt på natt engang jeg var på utdrikkingslag.

Tok henne masse på natten da han hadde pappapermisjon de 3 første ukene etter fødselen (jeg fikk brystbetennelse med en gang, så de første ukene fikk hun erstatning pga smertene jeg hadde i brystet - nå fullammer jeg igjen).

Hun smiler hver gang han kommer hjem fra jobb, og tar ofte kveldsstellet på henne siden han "går glipp av morgenstellet" som han sier :-)

 

Vi har problem med at hun bæsjer så sjeldent (hver 22. dag), så nå har vi begynt å sette små oljeklyster på henne. Da er det annenhver gang hvem av oss som skal stå og tørke og rengjøre når bæsjen kommer :-)

 

Så her er det samarbeid hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...