Axus' girlfriend Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 God Morgen jenter! Hvordan gikk det i går? Er kveldene som er værst for meg. Lagde meg smoothie og koste meg med den. Så kom sambo hjem med potetgull!!!Av den typen som er poppet, ikke fritert..husker ikke hva den heter. Endte i allefall med at jeg tok noen never der i fra.. Men jeg er allikevel stolt. Har spist sunnere på disse siste dagene enn jeg har gjort på lenge. Har følgende plan i dag: - havregrynsgrøt og yogurt - 2 knekkebrød med makrell i tomat - hamburger med masse salat til middag - extrem polarbrød med pålegg til kvelds - SMOOOOOOTHIE:) Skal møte noen venner på jordbærpikene i dag..det blir nok en stor prøvelse. De har jo så god brownie som jeg er svak for!
Sora Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hei! Jeg klarte ikke helt å begynne i går, for jeg og samboer ville kose oss med litt godt. Han dro bort i dag for en uke, så da klarte jeg ikke si nei. Men i dag skal jeg starte. Så kanskje jeg klarer å få bittelitt flatere mage til han kommer tilbake. Har startet med musli frokostblanding med skummet melk. Har tenkt meg på butikken å kjøpe endel frukt og yoghurt, som jeg har tenkt til kveldssnacks når søtbehovet starter. Kanskje jeg skal kjøpe sånn honning og kamomille te som er litt kvalmt søtende, så kanskje tar jeg knekken på hele søtbehovet ....drømmer.... Kan du ikke dele en brownie med en av de andre jentene. Det er jo både koselig og godt, og hvertfall ikke så ille. Vi kan jo ikke bli altfor ekstreme. Jeg tenker liksom at så lenge det er en bedring i forhold til før så er det jo... en bedring ja Lykke til videre i dag
vår baby Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Hei. Denne tråden hiver jeg meg også på. Etter fødselen for 7 uker siden har jeg gått ned 12 av 19 kg. Dvs. 5kg igjen. De første ukene gikk det veldig greit, men plutselig fikk jeg så sinnsykt søtt/snacks behov. Jeg bestemte meg i går for å begynne på en sunnere livsstil:) I dag: 3 knekkebrød m/leverpostei til frokost 2 skiver til lunch Mager svinekjøtt deig m/ litt pesto sphaggeti til middag 2 knekkebrød til kvelds... Frukt og grønt kan jeg spise så mye jeg vil av utenom, men det frister liksom ikke så veldig for tida:( Lykke til....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 I går gikk fint ) Idag har jeg spist, og har tenkt å spise: 06.00: 1 stk speltknekkebrød m/ vita hjertego smør, kokt skinke + 1 glass ekstra lett melk 09.00: 1 porsjon havregrøt 12.00: 1/4 grovt horn, med ost/skinke/sallat/agurk/paprika 14.20: 1 eple + 10 druer Og senere har jeg tenkt å spise: 16.30: 1 nakkekotelett, 1 middels potet, gulrot/brokkoli 21.00: 1 porsjon havregryn m ekstra lett melk + 1 banan. Merker at nå når jeg ammer, så trenger jeg rett, og slett et ekstra måltid, så det blir lissom 2 lunsjer..hehe...
Løvinna79 Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Bare et lite tips til HI som skal spise hamburger i dag. Det er uforholdsmessig mye kalorier i et hamburgerbrød i forhold til hvor godt det er synes i alle fall jeg. Et alternativ er å bruke polarbrød extrem i stedet og det ser jeg du allerede har hjemme:)
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Her går det fint, men i kveld skal jeg på samling med jentene. Er redd for å sprekke da,men skal ta med meg noe frukt jeg kan ty til:) Dagen i dag: 0700: to knekkebrød, med skinke og leverpostei 0900: pære til mellom-måltid 12.00: Lunsj : pastasalat med skinke, homemade:) 15.00 Middag : Hjemmelaga gryterett av hakkatomater, naturris,løk,paprika og kyllingfilet. og MASSE salat:) 18.00 : cottage cheese med frukt. Keep up the good work ladies!
Axus' girlfriend Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2008 Ble ingen brownies, men ostesmørbrød (2 skiver)...men sitter å tenker på sjokolade i dag!mmm... brukte polarbrød i stedet for vanlig brød ja:)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 off jeg har ikke vært flink:( men jeg ser noen av dere spiser ganskelite..husk at når vi ammer trenger vi mer mat så hvis vi ligger rundt 1900 kcal på dag er det bra..da holder melkeproduksjonen seg oppe og barnet får det en trenger:) jeg begynner imorgen..har hatt masse å gjøre så noen regelmessige måltid har det ikke vært og det er ikke sundt....
Axus' girlfriend Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2008 Har aldri tenkt over at jeg kanskje spiser lite. Synes du jeg spiser lite? Vil så absolutt ikke miste noe melk! Men august gull:) du er da med i morgen:)
Elskeråværemamma Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Jeg hiver meg på denne fra i morgen av.... har absolutt ikke spist sunt idag.... La oss passe litt på hverandre... har akkurat pakket bort en del sommertøy som er for lite i år - snufs - så fine kjoler og topper... satser på at de sitter litt bedre i august )))
Legekjærringa Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 henger meg på i morgen....så ikke tråden før nå og i dag og i dag kan jeg ikke skryte av matinntaket. MEN ammer dere, noen av dere? Min unnskylding har vært at jeg kan ikke gå så fort ned i vekt fordi jeg ammer....hm....og jeg synes dere spiser sundt/magert og kontrollert, så jeg lurte på om det er greit å spise så lite hvis man ammer? Balansen på hvor mye og lite man kan spise når man ammer synes jeg er vanskelig. Kan jo spise sundt og mye men hadde vært greit å gå litt sakte ned også....10 mnd. etter fødselen....
frk Nilsen Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 1900 kcal er alt for lite når man ammer! Husk at dere skal ha nok næring til både deg selv og babyen. Når man ammer trenger man ca 800 mer kcal enn normalt. Normalt aktive skal ha rundt 2000kcal i døgnet. Ved slanking bør man ligge på mellom 1500 og 1800, dette uten "ammetillegget" Får du i deg for lite kcal i forhold til energinivå begynner kroppen å spare på fettet for å ikke bli tom i fettreservene. For å gå ned i vekt må forbrenningen øke, den øker ved trening og ikke minst jevnt kosthold. Ikke ment som noe kritikk dette, bare et lite obs, så man ikke mister melk og energi. (da er det fort gjort å ty til sjokolade....) Prøver å spise sunt og trene selv for å komme ned i en akseptabel vekt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå