Gå til innhold

Hva gjør dere mens dere venter?!....


24timersmamma

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har termin 14. juli, og har begynt permisjonen nå, men kjeder meg veldig...Ser TV, leser bøker, har solt meg de få dagene det er sol, men er det noen som har funnet på noe lurt å gjøre? Alt mht babyen er ferdig, sortere klær, pakke bag...osv osv. Også har jeg bekkenløsning, så mye husarbeid er også ikke det beste... Hva finner dere på for å korte ned ventetiden jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Lurer på akkurat det samme.. Er sykemeldt fram til permisjon starter om 12 dager, pga bekkenløsning.. Å kjeder meg en del.. Jordmor sier jeg må nyyyte tiden jeg har igjen nå, å slappe MASSE av. Gjør jo det da, men har også behov for andre ting løpet av en hel dag.

Har litt igjen å ordne før babyen kommer, men må vente til huset mitt er ferdi oppusset.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg jeg også.. det kommer jo litt an på formen og hvor man bor kanskje, og ikke minst været!! Selv bor jeg i Oslo og har lunchet litt med venner, sover lenge (som jeg tenker jeg sikkert ikke får muligheten til på flere år), lager gode frokoster, ut i parker når solen titter frem og går turer. Likevel kjeder jeg meg på ukedagene. Derfor har jeg tenkt til å dra og besøke foreldrene mine i et par dager nå frem til helgen som bare bor tre kvarter utenfor oslo og besøke litt barndomsvenner der. Skulle noe skje er det bare å få kyss i full fart inn til bygen til sykehus og samboer, så det skal være ganske safe:) Ellers (til min samboers glede) prøver jeg meg på litt forskjellig typer av kokkeleringer på kjøkkenet om dagen, og litt av hvert av forskjellige desserter.. Helgene går ihvertfall fort, da er jo alle ledige og nok av ting å finne på. Uff... føler med dere, det går sakte fremover nå mot slutten, men man må bare gjøre det beste ut av det. Selv føler jeg at jeg ikke klarer å vente lenger, vil ha denne jenta ut NÅ!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at dere kjeder dere. Det gjør jeg også. Jeg har vært sykemeldt i flere uker så jeg er lei av å se på dag-TV og å lese ukeblader på sofaen. I det siste har jeg begynt å bake litt. Det gjør at dagene går litt fortere. Dessuten blir det jo koselig å ta opp litt gjærbakst fra fryseren når vi får besøk etter fødselen! Bare å varme litt i ovnen så er det som ferskt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjeder meg litt om dagene jeg og.. Er student så er ferdig me skoleåret og ikke så mye å ta seg til med på dagene.. Har ei lita jente som fyller snart 2 år som går i barnehagen. Hun er litt hjemme med meg, men samtidig så trives hun så godt i barnehagen så føler hun må få vær der litt oxo :)

 

Vasket klær og alt er klart...tror jeg vertfall... hehe... håper på litt sol da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjeder meg oxo...

 

jeg har hvertsykemeldt under hele svangerskapet.. å er så si dritt lei:P hehe

ikke stort å finne på får å få dagene til å gå..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag bakar för stora medaljen, så kul : - ) Och igår satte jag igång och började slipa på våra hagemöbler. Det är tråkig jobb men skönt när det är färdigt. Ställer stolarna uppe på bordet så att jag inte böjer mig något, då hade jag aldrig klart det. :) Vi har precis fått färdigt våran veranda så det är inspirerandes att få lite möbler på plats också! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å fyller fryseren, jeg. Både gjærbakst (skillingsboller og fylte horn), gulrotkakebunner og middager. Alt er klart til babisen, så ingenting å finne på der. Nå skal vi snart ha litt ferie hele familien, også håper jeg på fødsel 06.07.08 (kul dato)!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til behandling for BL 4 g/u, så dagene flyr uten at jeg får gjort halvparten av det jeg skulle. Men føler jeg har så mye å gjøre at jeg ikke hadde hatt tid til å kjede meg uansett: Masse tid til å lese, strikke, surfe, skrive, slappe av.... Gjøre noe koselig for pappaen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare hjemme hele tiden. Rydder, vasker, ser på tv, surfer, er med mannen min... Er med venninner noen ganger hvis jeg orker. Også er jeg ofte med svigermor da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått masse energi på slutten av svangerskapet, så jeg har laget en liste over ting jeg har lyst til å gjøre, kanskje noen kan stjele noen av ideene:

* Male bilde i sterke farger til barnerommet (enten snekre lerret selv eller kjøpe et ferdig)

* Finne gamle bokser/esker som jeg maler, planter og setter ut i hagen

* Rense sofa

* Sette inn sofabordet med olje

* Vaske vinduer

* Lime skuffer som har begynt å løsne litt

* Rydde/vaske (et par rom hver dag)

* Vaske og støvsuge bilen

* Støvsuge bilsetet til babyen

* Trekke om spisestuestolene

* Henge opp nye gardiner

* Vaske og sortere babytøy jeg har arvet

* Male med liten pensel der det har blitt noen hakk i malingen i vinduskarmer, lister, osv

 

I tillegg har jeg avtalt et par middager og cafebesøk. Jeg har valgt å ikke sitte hjemme og vente, så drar inn til Oslo, osv. Får bare ta med helsekort og sykehusbag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wao! For en liste! Jeg er imponert, og ble sliten bare av å lese listen.. :) Jeg har mer enn nok med å levere barn i barnehage og vaske litt klær...Nå har jeg også funnet et dataspill, så jeg føler meg ikke like flink som deg. Også sover jeg...enn så lenge... Ja, ja. Takk for alle gode tips, tror kanskje jeg skal bake litt i regnet i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen garantier for at jeg får gjort alt det her, he he. Jeg tror det viktigste er at man lytter til kroppen og gjør det man føler for og orker. Man må jo ikke være for sliten til fødselen heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har 15 dager igjen,å jeg syntes nesten jeg har mere å gjøre nå enn ellers. Er i god form da det hjelper masse. Har hest som hobby og er mye i stallen, deilig og ha perm, slipper å tenke på jobben. Dette er liksom min siste tid til å gjøre det jeg vil. Ellers er jeg jo litt trøttere enn ellers og passer på å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi og gikk i over tre timer ute på Oscarsborg festning utenfor Drøbak. Hvis man er i form til det, så hva med å gå en tur på et fint sted? Var deilig å kjenne lukten av havet, lese litt om historien, osv. Samboeren er veldig gald i alt som har med andre verdenskrig, så det ble i tillegg en dag mine for ham å vente også. Pluss at det skal jo hjelpe å være i bevegelse for oss når det nå nærmer seg:) En uke igjen nå, iiiiiik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en uke igjen. Shit... Tiden flyr. De to siste ukene har gått med til legebesøk, jordmor, akupunktur, lese bøker, gå tur, se på tv, legge kabal, handle mat, lage mat, spise mat, vaske klær, gå på kino, rydde... Mye man kan gjøre. Viktig å passe på å slappe av innimellom også. Merker når dagene har vært fylt med mange gjøremål. Da sover jeg ekstra lenge dagen etter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre så har jeg også bekkenløsning og det korter veldig ned på mulighetene, selv en tur på matbutikken blir et slit. Nå har dessuten kroppen funnet ut at den er trøtt hele tiden så det blir flere lurer om dagen.

Har et par ting jeg liker å se på tv, men det går nok heller lite på dagtid. Om man liker og orker å sitte å surfe på nettet så er det vel en fin tid nå som regnet høljer ned nærmest over alt.

Hadde gjerne lest bok om jeg bare hadde kommet meg på biblioteket. :P Masse fine bøker der, evt også om babyer/barn.

Om man har energi og fantasi, hva med å begynne å lage julegaver? Det blir sikkert nok travelt mot jul...

Synes det var en god ide med å fylle fryseren. Hadde gjerne gjordt det selv hadde ovnen bare fungert ordentlig. :P

Hva med å ta en tur på kino imens du ennå kan?

Eller hva med å tromme sammen BIM-treff?

Evt kose deg litt med mannen før det ikke blir så mye tid til det?! :P

 

Fint med ideer.... Nå er det bare å utføre.... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å nyte den siste tiden i "frihet", men fy som jeg kjeder meg. Sambo er sykemeldt å går hjemme sammmen med meg da jeg er i skikkelig dårlig form desverre... sover mye, men prøver å gjøre litt kjæreste ting det kan bli mange år til vi har tid til hverandre nå... Har vært ute å spist en del... trenger jo ikke reise på de dyreste stedene, men bare det å komme seg ut sammen er deilig :) ellers har jeg nå bakt kanelsnurrer som skal puttes i frysern da har vi til en hver tid noe å ta opp til gjester som kommer for å se på den lille... :)

Ellers er det bare å smøre seg med tolmodlighet har jeg begynt å innse.... men FY F*** så lei jeg er... har også gått sykemeldt pga BL hele svangerskapet :(

Ikke lenge igjen nå jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så mange gode forslag! Nå ble jeg glad! Men "problemet" med hva jeg skal gjøre har vært løst nå en uke, da minsten fikk vannkopper for en uke siden...Herlig. NOT. I dag en uke etter tror jeg det toppet seg. Våknet kl 5, og hylte til ca kl 11. Sov i 45 min, og så dro vi til legen og fikk antihistaminer. Så nå sover han (forhåpentligvis) litt bedre. Til dere som venter første: Kos dere nå mens dere kan, de kommende svangerskapene er ganske anderledes.... Men nå satser jeg på at han blir litt bedre, og at han er relativt frisk om en ukes tid. Må jo det, for har han vannkopper når snuppa kommer, kan han ikke besøke meg på føden... :( Og det blir bare trist. Så jeg har snakket alvorlig med snuppa i magen og gitt henne beskjed om å vente til termin 14. juli, slik at han blir frisk, og mor får en uke å komme seg på. Heldigvis er jeg gift med verdens beste mann som har tatt fri og har vært hjemme og hjulpet meg med småen. For nå begynner det å bli tungt og slitsomt dere! Men men....En småbarnsfamilie er og blir en småbarnsfamilie, med alle dets utfordringer. Heldigvis har både gubben og jeg hatt vannkopper, så vi satser på at dette nå skal gå bra. Så overskudd til noe annet enn minsten har jeg ikke hatt, men når jeg får det, så har jeg masse ideer her fra dere å ta tak i! Så takk for innspill og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...