Gå til innhold

Hvordan kildesortering har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har dessverre bare papp og papir og restavfall:( Sånn i heimen, mener jeg. Finnes jo glassbeholdere til glass og hermetikkbokser.... Savner veldig matavfall jeg. Skulle gjerne hatt matavfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med de fleste skjønner at jeg mener en egen dunk for matavfall. Men må jo kommentere det, for ellers hagler det vel inn ett fokus på akkurat det;)

Skrevet

Vi har:

Restavfall

Papir

Bioavfall

Glass og hermetikk

Batterier ol

Myk plast

Hard plast

Er veldig tilrettelagt for å ha det slik her vi bor så da er det enkelt.

Skrevet

Å heldige dere:)

Har to bokser vi, en for papp og papir og en for restavfall. Og det blir jo ofte alt det andre, det da...

Skrevet

Vi sorterer papp/papir, hermetikk, glass, plast, bioavfall og restavfall. Leverer også gamle el-produkter og medisiner i butikk/ apotek, panter flasker (selvfølgelig:))

Skrevet

Joda, de siste er greie, vi panter og leverer el. avfall. Men tenker sånn på det daglige, det som dere har daglig tilgang til uten å måtte gå langt/ busse/ kjøre... :)

Skrevet

Har ingen sortering hjemme, men vi kan sortere ut papp/papir å kjøre det i en pappcontainer nede i sentrum. Ellers har vi matavfallskvern, hun er liten og svart og går på 4 bein...men er ikke så veldig effektiv... Ganske kresen...ehe=)

Skrevet

Av bossdunker har vi rest-, papir- og matavfall. Fra høsten skal vi vistnok få en dunk for plast også. DET gleder jeg meg til. Det er sinnsykt mye plast i restavfallet.

Sorterer likevel plast og glass og leverer det på mijløstasjonen, men det er litt tiltak å få det levert.

Skrevet

Ok, da er det bare papir, bio og restavfall.

Skrevet

He, he... Hund eller gris forresten, så nettopp nicket ditt.

Skrevet

Bare papp/papir og restbeholdere her. Elendig! Vi sorterer ut mykplasten også, og har den i kontainer på vei til barnehagen. Der er utrolig hvor mye den utgjør. Ellers sorterer vi det vi kan utenom, men jeg savner også matavfall, vanskelig med kompostering her :-(

Skrevet

Hehe...tenkte faktisk ikke på at det kunne misforståes=) Det er en hund, det er jeg som er Purka=)

Skrevet

Ok, det var hund jeg tenkte på først, glad i hunder, men små svarte griser er søte de og:)

Skrevet

Vi har et skap med bokser til matavfall og papp/papir også har vi en dunk til resvfall og en til bleier.Pluss at vi får plastsekker vi skal ha plastvfall i også setter vi bare de ut den dagen det blir henta..

Skrevet

vi har dunker til:

restavfall

matavfall

papp og papir.

I tillegg får vi utdelt store plastsekker til å levere plast i, så det gjør vi også :)

Skrevet

Er en stor kildesorterer og har mange typer boss:

- Restavfall

- Matavfall / organisk

- Plast

- Glass og metall

- Papp og papir

- Bleier

Bor rett i nærheten av en miljøstasjon her i kommunen, derfor jeg sorterer plast og glass og metall også. Tømmer nesten aldri restavfallet, men bleiene går ut hver 2 dag eller noe.

Skrevet

Vi har dunk for papir, plast og rest. Så leverer vi glass og metall et stykke unna.

Skrevet

Vi har papp/papir, matavfall og restavfall.

Borti gata her er det container til glass, så vi går med det også.

Skrevet

Her er det restavfall, matavfall, plast, papir, papp, glass og metall og farlig avfall. Så her kan du sortere ein tepose, papiret i papir, stifta i glass og metall, og tråden i restavfallet hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...