Gå til innhold

...og så er det ikke noe mer?


Ragdoll

Anbefalte innlegg

Eneste beviset man får på at det er greit inni magen er hjertelyden i uke 15, og UL i uke 19? Og så er det ikke noe mer enn "samtaler" med lege og jordmor, evt blodprøver i visse uker frem til fødsel?

Hjelp, er førstegangs her! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ell flere UL ut i svangerskapet?? De må vell sjekke hvor stor babyen er, ta mål osv... Tror det er etter uke 30 en gang, men skal ikke si det sikkert... Men tanta mi er gravid også, og hun skal oftere på kontroller mot slutten (hun er også førstegangs, men er over 38år da..). Får håpe det er slik for oss også, føler kanskje at vi blir litt etterlatt til oss selv.. :-/ Er førstegangs jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på skravlesiden på samme innlegget.. ;)

 

Det følger visst ikke flere UL enn den i uke 19..

Men legen hører visst på hjertelyden hver gang, og måler symfysen for å se at alt er greit. Med mindre man kjenner at noe er galt da..

Egentlig litt dårlig å ikke ha flere enn en.. Men da har man jo privat UL hvis man er nysgjerrig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med meg reprisen av "Go'morgen Norge" etter jeg hadde skrevet innlegget til deg tidligere i dag, og der handlet det om akkurat dette med UL.. :-) Fikk samme svar der som du har fått... :-/ Tror nok det blir privat UL på meg ett par ganger til da.. (Har vært en gang allerede)Årker ikke å gå å bekymre meg, så det er værdt pengene selv om det er dyrt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jordmor og lege lytter jo etter hjertelyd hver gang.

Finner de avvik må du på ny ultralyd. Egentlig ingenting å bekymre seg så mye over når man er over 12 uke.

Å er det noe du lure på eller bare har lyst å høre hjertelyden hos jordmoren står døra bestandig åpen.....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 16+4 i dag (torsdag), og jeg har tatt to private ul, men jeg tror alt blir bedre når vi kjenner liv hver dag, når ungen begynner å sparke skikkelig trenger vi jo ikke bekymre oss for om hjertet slår, liksom. Gleeeder meg til det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 desember her :)

Førstegangs begge to, og like gamle.. ikke verst :)

Gleder meg så masse!

Fikk time til privat ultralyd til tirsdag, klarer ikke vente 4 og en halv uke til den ordinære.. (jeg er håpløs) ;)

Kostet ikke mer enn 500 kr :)

Formen din bra så langt eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro :-)

Bra vi er flere unge mødre ;-) Gled deg til UL, jeg var i midten av uke 13, var helt fantastisk :-) Litt håpløs jeg også, men når man er så heldig at man har muligheten, så hvorfor ikke?! :-p Jeg fikk ikke UL før 8.juli, er da i min uke 19.. :-/ Lenge å vente da....

500kr for UL????? Det var jo mega billig!! Hvilken klinikk er det?? :-)

 

Formen har vært innmari dårlig, men har kommet seg de siste 3ukene :-) Er deilig å få både matlyst, og arbeidslyst tilbake!! ;-) Enn der??:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke time før 21 juli, og da er jeg over 19 uker..

Greier ikke vente så lenge ;)

Men hvor mye ser man i uke 15 på ul? Ikke kjønnet vel?

Er en en privat gynekolog i kristiansand, må betale 800 første gangen man er der, så koster det 500 de andre gangene. Var bare flaks at jeg hadde vært der en gang før :)

 

Jeg har ikke merket noe særlig til graviditeten, utenom at jeg går på do i ett sett. Ikngen kvalme, men det hadde ikke min mor heller, så mulig det er noe der :)

Fått mage du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente tiden føles som en evighet, hehe.. :-) Er mye venting igjennom hele graviditeten :-D

Jo, du kan nok få vite kjønnet om du vil.. ;-) Vi fikk vite det, men han ville ikke garrantere at det var rett... Så vi får vente å se på den ordinære ul'en.. Men i uke 15 må de vell kunne si det mer sikkert, vil jeg tro?!:-) Ellers kan du jo telle fingre og tær osv :-) Fin opplevelse!

 

Heldig du har vært da!!:-) Springer en del på do jeg også.. Hehe.. Moren og bestemoren min var kvalm med den første, men ikke de andre.. Så jeg tror nok det kan være arvelig.. :-/ Drit.... Hehe.

 

Nope, har vell egentlig ikke fått noe mage enda, er bare litt oppblåst på kveldene.. Gleder meg såå til den strutter frem! ;-) Enn du? Har du mange tanker om fødselen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ventetiden er det verste!

Vil bare slutte på jobb nå og ha den i armene mine med en gang! :)

Men samtidig så tror jeg at vi må ta vare på den lille tiden vi har igjen alene før det kommer en til som er avhengig av deg i 20 år fremover.. Vi vil nok få det travelt ;)

Så nyt det! Hehe.. siste bursdagen min før jeg blir mor til søndag. Blir merkelig! ;)

 

De sier jo at man kan få svangerskap som ligner på sin mor sine.

Mitt er veldig likt på mammas ;)

Men vi er veldig ulike! Mamma dro ikke til legen før hun var 5 mnd på vei med den minste..

Kan jo hende at man tar det mer med ro når det er 5. svangerskapet da :P

 

Har ikke fått noe mage nei, men er veldig mager i utgangspunktet, så snart må det vel skje noe? ;)

Er også bare mer oppblåst om kveldene.. merkelig det der, så våkner jeg om morgenen og så er den helt flat igjen.

Har fått en mer "rund" mageform, men det er ingen mage enda.. ;)

 

Jeg tenker veldig lite på fødselen, tror det er lurt av meg.. ;)

Vil ha en vaginal fødsel hvis det ikke skjer noen komplikasjoner da..

Det må være det gøøyeste tror jeg :)

Og du da?

Hvor er du fra forresten?

La deg til som venn jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...