Maja☆ Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Vet det er anbefalt å spise ca 8 ganger i døgnet, men siden hun ble født har hun kun spist 5 til 6 ganger i døgnet. Nå de siste 2 ukene har hun bare spist 5 ganger i døgnet, dvs ca hver 5.time. Er ikke det sjeldent? Hun legger på seg så vet hun spiser godt. Burde jeg vekke henne etter 4 timer og tilby henne oftere mat?
1baby,og 1 spire Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Trur jeg ville tatt en tlf å spurt helse søster. Etter som hun sikkert vet hva babyen din veier og hva den bør legge på seg osv.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Her spiser tulla på 4 uker 6 ganger i døgnet. Hun er stor og legger godt på seg,veier nå 4780 gr:-)) Så hs sa til meg at det var helt iorden og skulle ikke vekke henne:-) Men det er nåkk individuelt så det er greit å høre m hs:-)
Kvitrebekk Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Sånn har vi hatt det helt fra begynnelsen også. Lillemor har spist med 4 timers intervaller. Og noen ganger har det kunnet gå 5 timer og mer også (hvis hun sov da). Hun har hele tiden lagt på seg bra og ikke vært spesielt tynn. Så lenge babyen din legger på seg hadde jeg ikke vært bekymret. Alle babyer er forskellig og følger ikke alltid boka :-) Men du kan jo nevne det på helsestasjon og se hva som sier. Men følg magefølelsen. Du kjenner babyen din best.
Kjukka Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Unger er forskjellige, noen spiser ofte og lite, andre spiser sjeldent, men mye mer. Så lenge hun legger på seg greit, så hadde ikke jeg bekymra meg så voldsomt iallefall.
Joikaboll@ Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Linus er nå 18 dager gammel og har hele tiden spist 5 måltider i døgnet. Han har lagt på seg ca en halv kilo på 14 dager, så han er nok en glupsk gutt. Noen spiser gjerne litt mindre og hyppigere. Så lenge hun vokser, legger på seg og trives er det nok ikke noe vits i å vekke henne hver 4 time for mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå