Sara78 Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Men jeg vil ikke gifte meg med han viss han ikke vil ha barn med meg. Han mener han er for gammel (36)jeg er 30.Det kan da ikke være grunnen.Da vi flyttet sammen ville han gjerne ha barn.(jeg har 2 fra et tidligere forhold-men ikke si jeg ikke skal klage for d-jeg har vert alene med de to og ønsker like høgt et barn som dere-et som faren deler med meg) Noen som har noen tips til å "lokke "han? Det eneste for`et han har til nå er at da får han en arving...
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Huff, så trist for deg! Har dere virkelig satt dere ned og snakket alvorlig om dette uten forstyrrelser, eller har dere bare pratet løst om det? Det hjelpr ofte å la gubben forstå hvor utrolig viktig det er for deg, og at du faktisk vegrer deg for å gifte deg hvis han ikke ønkser barn, da det er et stort ønske fra din side og svært viktig for deg og forholdet deres. Samboeren min sa at at ikke skønte hvor viktig det var for meg, før vi satt oss ned og virkelig pratet om det. Det du må huske når dere prater om det er å høre på han også. Det kan jo være at han absolutt ikke ønsker barn, og da bør man ikke presse det på han. Og det kan også være at han er veldig usikker, litt redd for ansvaret, og da kan dere jo prate om det. Lykke til!!
Sara78 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg er redd han blir sur viss jeg tar det opp igjen og jeg føler at når jeg har gjort det blir det ikke tatt skikkelig opp.... Kunne tenkt meg å hatt noen argumenter hvorfor dette vil bli noe fantastisk for han også(jeg kan jo ikke sjønne at han ikke ser det,men jeg er jo jente)han har ingen barn fra før...Synes det er rart han ikke vil ha sin egen-eller er det bare med meg han ikke vil....Hadde han fått barn viss han var sammen med en annen?sånne ting er vont å tenke på..
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Skjønner! Det kan ikke være lett... Jeg var også veldig redd for å ta opp temaet, for jeg ville ikke mase. Men en dag han kommer hjem fra jobb kan du jo være tidlig ute. Lag noe god mat, sett frem noe godt å drikke og slå av Tven. Sitt å kos dere sammen, og si at nå er det på tide med en ordentlig prat. Hvis han fortsatt ikke er klar for å prate ordentlig om det, så be han sette en dato dere kan sette dere ned og prate. Babyplaner er ikke en ting man kan planlegge ved å snakke løst om det, man trenger å kunne prate og føle at partneren lytter. Så si at selv om han ikke vil ha barn, at han iallefall er nødt til å gi deg en slik prat. Det finnes folk som ikke vil ha barn, vanskelig for oss som vil ha barn å skjønne, men det har nok ikke noe å gjøre med at du er deg!! Det er nok bare slik han føler det selv.
Sara78 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2008 Har snakket med han i dag-var nødt-føler meg så nedfor.Han vil fortsatt ikke men vil nok til slutt gå med på det for å slippe mas-ikke fordi han vil sier han-og det var jo ikke det jeg ville heller-vil ikke han skal føle seg presset til å få,men ønske det selv.Har spurt han fint om han ikke i stede kan være grei å prøve se positivt på det noen dager og venne seg til ideen om å bli far...håper det hjelper.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Jeg syns du virker utrolig snill mot han, og skjlnner veldig godt at du ikke vil presse han. Hadde samboeren min sagt dette til meg hadde jeg blitt veldig såret, og tror han trenger å vite hvor mye det sårer deg at han sier slike ting. Jeg syns det var utrolig bra av deg å be han tenke litt positivt på deg. Han trenger ikke å bli pressa, men bare han kan prate mer åpent og positivt om det så går det sikkert bedre. Lykke til!! Skriv gjerne mer hvis du trenger å prate om det!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 hmm, du er jo 30 år i år, da er det virkelig på tide! ei venninne av meg mista eggløsninga da hu var 30... så det er nok på tide for din egen del at du setter i gang.. når man har fylt 30 er det virkelig på tide å få barn syns jeg!
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Sant det. Stemoren min begynte å prøve¨på å få barn når hun var 30. De brukte mellom 3 og 4 år! Ikke at det skjer alle, men man begynner jo å nærme seg alderen det blir vanskeligere å få barn. Hvis du virkelig ikke får mannen til å bli med på å lage barn, og dette er noe du virkelig ønsker, er du vel kanskje nødt til å si at dere enten skal ha barn eller så må du se etter en annen å dele livet med? Høres kanskje litt fælt ut. Men jeg hadde aldri klart å dele livet mitt med en mann som ikke ville ha barn med meg, uansett hvor mye jeg hadde elsket han!
Sara78 Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2008 Det er det som er problemet mitt også...jeg vurderer faktisk å flytte,men nå prata vi i går og han sier han sier ikke nei men ikke ja heller og har lovt han skal gi meg et erlig svar før vi gifter oss for han vet jeg har problemer med å gifte meg med han når han ikke vil ha barn. Så får vi se...
Miss Misantrop Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Virker litt som sovjet og usa under den kalde krigen. Terrorbalanse. Gisp!!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 jeg snakket med han om hvor viktig det er for meg..han var ikke så hypp på ideen først, men sa til han at det var mitt største ønske i verden..og så sa jeg at det nest største ønsket mitt i denne verden var at han skulle bli pappaen til mine barn..sa til han at jeg hadde god tid, og at det ikke trengte å skje med en gang..(forsøkte å ikke presse han) men fikk han til å skjønne det at visst det ikke ble barn eller prøving om en tid..så ville jeg finne meg en ny mann som kunne oppfylle ønskene mine..Gjorde det helt klart at jeg ikke kom til å lure han/ kutte p-pillene etc..Jeg sa til han at jeg tar ikke valget for deg..du får komme til meg når du er klar:) Det gikk kanskje 2 månder før han kom til meg en fredagskveld og sa at han syns det var på tide at jeg kuttet ut pillen og at vi skulle forsøke å bli gravide:):) gjett om jeg var verdens lykligeste jente da:) ønsker meg 2, han har en fra før.
Sara78 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2008 En stund siden jeg har vert her inne og verpesjuka holder på å ta overhånd igjen.... Mannen bjunner å gli en smule,men det er ikke mye gitt,men bedre enn ingenting..Kommer nok til å være litt innpå her til det verste har gitt seg.
Sara78 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2008 En stund siden jeg har vert her inne og verpesjuka holder på å ta overhånd igjen.... Mannen bjunner å gli en smule,men det er ikke mye gitt,men bedre enn ingenting..Kommer nok til å være litt innpå her til det verste har gitt seg.
Sara78 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 29. januar 2009 mannen sier at når vi er gift og jeg har holdt meg unna røyken i 18 mnd er det myyyye større kjangs.vil ikke si mer for han er redd jeg tar av:Dhurra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå