Gå til innhold

Ikke helt svigermors plan... (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg takle svigermor?

Min samboer og jeg har bestemt oss for å gifte oss hos sorenskriveren.. litt fordi vi ikke liker å være midtpunkt blandt mange mennesker, fordi vi ikke ønsker oss et stort bryllup, fordi økonomien sier at vi ikke har råd til noe stort...

Så vi har bestilt oss time, papirene for prøvingsattesten er sendt (håper bare den kommer før vi står foran sorenskriveren)... Forloverene er valgt og skrevet sine papirer...

Planen vår var at vi ikke ville at ALLE skulle vite dette.. (mest fordi vi ikke vil ha noen store overraskelser).. Forloverene har fått taushetsplikt..hehe.. men vi følte vi måtte informere foreldrene våre. Mine foreldre tok det helt fint og respekterte vårt ønske.. men svigermor likte det ikke. Hun er ei kristen dame som liker tradisjoner.. og tenk hvor krise det er for henne at sønnen ikke gifter seg i kirken og har stooort selskap for hele familien og litt til...... nå prater hun ikke til oss.. ikke besøker hun barnebarnet sitt som er 2 mnd.. enda han er hennes øyesten (var iallefall)..

Vi ville spise en deilig middag med forloverene våre på bryllupsdagen og ha en middag med foreldrene våre litt etterpå.. men dette ville ikke svigermor være med på... svigerfar er nøytral oppi dette...

Noe gode tips fra dere?? Gjør vi virkelig en dum ting her når vi ikke følger "svigermors ønsker"??????

(Håper dere tilgir meg for at jeg velger å være anonym siden vi vil ligge litt lavt ang bryllupet foreløpig...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morgen reiser vi og våre to forlovere til Madrid for å gifte oss på fredag. Ingen vet dette, og det er halve poenget for oss. Vi vil ha et bryllup som vi selv ønsker det, uten andre til stede. Nå tviler jeg vel på at vi hadde fått samme kritikk som dere, men alikevel så er det enklere å gjennomføre når det gjøres i all hemmeliget. Jeg synes absolutt ikke at dere gjør noe dumt. Bryllup, i enhver form, skal (etter min mening) være slik brudeparet ønsker det! Jeg synes din svigermor burde svelge hva det nå enn er hun må svelge og akseptere at dere ønsker å gjøre det på denne måten. I så måte burde hun være fornøyd med at dere gifter dere i det hele tatt!

Skrevet

Enig med Underveis.dk! Dette er DERES valg, ingen andres. Hun faar bli saa skuffet hun bare vil... Jeg har ogsaa lyst paa noe stille og rolig, men samboeren min har lyst paa (stor) fest saa vet ikke helt hvordan vi gjoer det naar det er vi to det gjelder som faktisk ikke vil helt det samme..

Lykke til!

Skrevet

Dette er hva DERE ønske å gjøre. Det må hun respektere. Det er tross alt ikke svigermor som skal gifte seg.

Men jeg skjønner det er vanskelig for deg og sambo når hun ikke vil dele den gleden med dere bare fordi dere ikke velger kirken og stor stas.

Ønsker deg lykke til på den store dagen, og med din svigermor. Hun endrer seg nok skal du se!

Skrevet

Det er DERES dag,så jeg syns det blir hennes problem..

Svigermor ville åsså ha det tradisjonelt,med kirkebryllup og masse folk.

Men jeg sa klart i fra at vi ville gjøre det på våres måte,så det var opp til ho om ho ville komme eller ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...