Gå til innhold

4 kortermede og 4 langermede bodyer i str 56 - for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 22. juli; er det for mye med 4 langermede og 4 kortermede bodyer i str 56? Kan jo hende at jeg får en del også, men jeg vet liksom ikke hvor mange plagg som er "nok".

Alle sier at de har kjøpt "en del" eller "masse" i den og den størrelsen, men hva vil det si da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert helt passe det! Kan fort bli gulping eller tissing eller annet søl. Og greit å skifte til en annen om natta, hvis det er for varmt til pysj. Og vet jo ikke hvilken temperatur det blir ift kortermet eller langermet, så greit å ha noen av hver. Men mer enn 4 av hver trenger du neppe. Vokste fort ut av den størrelsen husker jeg. Ang gaver så fikk vi mest i str 62 el 68, men også noe 56.

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Enig med En til!

4 av hver i den størrelsen høres helt fint ut :)

Du bruker gjerne 2, kanskje 3, bodyer pr dag.

Det kommer tilstadighet væske ut av babyen din, enten oppe eller nede :P

Ikke alt kommer der du ønsker det skal komme ;)

Skrevet

min sluttet å bruke str. 56 da han nærmet seg 4mnd så for oss hadde det vært altfor lite. med gulp, tiss, melk og annet søl så ble det gjerne et par bodyer om dagen. men greit som en start. trenger man fler så er det jo bare å kjøpe noen fler;)

greit nok at de vokser fort ut av str. men jeg synes det er veldig viktig å ha bodyer som passer akkurat til enhver tid. det andre tøyet er det ikke så nøye med om det er en brett eller to men synes ikke det er noe særlig med bodyene. er tross alt den som ligger nærmest huden og av egen erfaring så synes jeg det er meget ubehagelig med for stort undertøy;)

vi fikk gaver i str. 50 til 68.

men 62 er den str. de aller aller fleste kjøper;)

Skrevet

Jeg føder en måned før deg, men jeg har kjøpt flere, og kommer muligens til å kjøpe enda fler.

Jeg har vennepar som har fått barn på over 4 kg, men likevel bruker de 56 i ca 2 mnd, et annet fikk ei jente på 3500 og de brukte 56 lenger enn det...

Du kan jo se an, om du føler at du trenger fler, kan du jo bare kjøpe... ;)

Skrevet

Jeg tror vi har mye mer enn det. Vi har arvet en del og kjøpt litt selv. Mye er typisk basisfarger - gult og hvitt, og det er jo hyggelig å ha litt andre ting også. Tenker at det vi får i str. 56 bytter jeg inn i 62 eller 68 alt ettersom hva jeg trenger :) Tror de fleste kjøper større enn 56, egentlig (?) Jeg kjøper som regel 62 eller 68 selv.

Skrevet

Hehe det er mer enn hva jeg har...

- Regner med å få noe, og har fått avtale om å få låne noe om jeg trenger det. Nevøen mine har vært så store at de nesten ikke har rukket å bruke str 56 og da er det ikke vits i ha så mange. -Er lillegutt "liten" får vi heller gå å kjøpe noe (les sende ei god venninne med bankkort, jeg har sikkert anna å tenke på!). Butikkene stenger jo ikke den dagen vi skal føde...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Vi vet ikke kjønnet, så nå ligger det en haug med hvite og limegrønne babyklær i skuffene... Synes det er litt kjedelig, så jeg skal i allefall ikke kjøpe mer klær enn det vi allerede har.

HI

Skrevet

Jeg har mangen flere en det, men nå brukte Amalie 56 lenge sist da så tror vell denne ungen skal det også jeg :-P

Men jeg har sikkert 7-8 bodyer i størrelse 50 også jeg da.

Og kan være greit og ha litt og bytte i om ungen gulper, det kommer avføring uttafor bleia o.l..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...