Gå til innhold

ALT man trenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og skriver liste over hva man trenger når babyen kommer. Har kun kjøpt vogn. Trenger fler tips...Skriv ned ALT. Skal bruke de fleste skattepengene mine på å komme ajour med baby stuff...HELP ME :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seng, sengetøy, gass og flanellskluter, myke håndklær, litt klær til de første ukene ( bodyer,sokker, nattklær eventuellt, og noen sett som passer til sessongen, luer selvsagt også) et par helsetepper, stellesaker ( salve, babybad ( gjerne balneum hermal som kjøpespå apotek super badolje) kluter, kansje et stellebord, eller en badebalje og en liten stellematte.

Calling, et par flasker og en håndpumpe er kjekk å ha, en kjekk stellemappe til turer, ammeinnlegg, bleier ( kjøp helst 3-5kg og ikke 2-4kg)

Trenger ikke all verdens dill dall egentlig ;-)

Skrevet

Er forresten 3barns mor og gikk i fella selv første gangen og kjøpte endel jeg aldri fikk behov for ;-)

Skrevet

Tusen takk :)

Mye jeg ikke tenker på her gitt...Skriv gjerne ned mer om det er mer da...hehehe.

Skrevet

neglesaks til baby, termometer til å måle feber, saltvannsdråper er kjekt å ha, nesepumpe. Alt dette fås kjøpt på apoteket :-)

Skrevet

Hva er nesepumpe? Og sånn temp greier..Er øre temp eller sånn du putter i rumpa-temp best? Og hva koster en sånn stapp-i-øret-termometer?

Skrevet

De anbefaler å bruke et sånn til stumpen første året i hvertfall, de har for trange øreganger rett og slett.

Nesepumpe er en slags ballong med tut til å klemme på og så bruke vakumet som da oppstår til å dra ut snørr på babyen siden de selv ikke klarer å blåse ut snørr. Fort gjort at de blir litt tette så det er lurt å ha sånt i hus klart.

Skrevet

I tillegg til det Ugl@ skriver fikk jeg bruk for dette:

Inotyol-salve (vidundermiddel for såre stumper, fåes på apoteket)

Paracet-stikkpiller (0-4 mndr. I tilfelle langvarig og raskt stigende høy feber, dette for å unngå feberkramper, men kun når det er absolutt nødvendig).

Bodyer med knepping på sidene og nederst slik at du slipper å tre de over hodet på den nyfødte.

Håndklær med "hette" er kjekt å ha, så ikke hodet til babyen blir kaldt etter bading. Kjekke å ha, men ikke absolutt nødvendig.

Myggnetting og regntrekk til vogna.

Bæresele er kjekt å ha, så får du hendene frie samtidig som nurket ligger tett inntil og koser seg.

Poser til å fryse ned morsmelk (kjøpes på apotek)

Bleiebøtte

Bilsete

Smokker

..var alt jeg kom på i farta :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...