Gå til innhold

Gulsott - kan det henge igjen en stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi var gul på sykehuset, men hadde ikke høye nok verdier til at hun ble lagt i lyskasse. Nå er hun 7 uker, og mange mener hun fortsatt er litt gul.

Ingen sa noe på 6 ukerskontrollen.

Går det over av seg selv, eller må hun behandles?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Mitt første barn hadde sterk gulsot. Faktisk så sterk at jeg måtte slutte å amme. Han var gul til han var 6 uker. Andremann hadde også gulsot. Han hadde ikke høye nok verdier til å bli lagt i lyskasse. Denne gangen forsvant gulfargen i løpet av 4 leveuke. Har du vært og sjekket verdiene ved blodprøve etter at hun ble utskrevet fra sykehuset da?

Skrevet

Nei, har ikke fått beskjed om å gjøre det. Skal på helsestasjonen snart, bør kanskje høre med helsesøster. Men de sa ingenting sist jeg var der. Men det er så mange som kommenterer fargen, og da begynner jeg å tenke...

Skrevet

Skjønner din bekymring for jeg var også bekymret. Men jeg fikk også beskjed om at fargen kan sitte i lenge, og spesielt når man ammer fordi verdiene synker saktere da. Men fare på ferde var det kun når barnet ble slapp, sugde dårlig og sov så mye at det måtte vekkes til måltider. Fargen skulle først bli borte på det hvite i øynene. Hvordan er dette hos barnet ditt da?

Skrevet

Nå ble jeg mer beroliget!! Hun er ikke gul i øynene, virker ikke slapp, og spiser som hun skal. Jeg nevner det på¨helsestasjonen neste gang jeg skal dit. Virker ikke som det er helt krise.

Tusen takk for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...