Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har i dag kjøpt min aller første blomst (eller plante som sauen presiserer at det heter) Den er lilla og matcher pcen;) Mene, hvordan holder man liv i en orkidè da? Jeg skulle kjøpt en bok om orkidèoppdragelse... eller en film.. Hva betyr dette nå da? Har jeg blitt kjærring?
xxxJulianexxx Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Veldig nære på hvertfall. Vet du ikke at det er beroligende å bo i et hjem med masse liv (les: levende planter). Du burde kanskje kjøpt deg noen for lenge siden:)
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Rop på Rebel, det gjør jeg alltid, eller Prekæs. Det er fint med planter, det gjør deg kanskje voksen men ikke kjerring.
Dronningen! Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Gratulerer Spurven, det blir nok folk av deg også) Sett orkideen i kummen og la lunkent vann renne over den en gang i uken. Rist av og sett tilbake i potten. Pass på så ikke den får varme fra ovner +div på seg, da dør den. Lykke til. Klem A
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Jeg var nær ved å få en orkide i hus en gang jeg også, men jeg glemte den igjen på kjøpesenteret så det var nok ikke ment to be.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Min lever ennå. Til tross for Siennas mange drapsforsøk.. søskensjalusi?
prekæs Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Har ikke så veldig interesse for orkideer, men holdt min i live og den blomstret på nytt i ett østvindu. Lot vann renne igjennom barken i potta ca en gang i uka, litt avhengig av om sola stekte på vinduene eller ikke. Orkide er visst en snylteplante som vokser på andre trær og klarer seg med fuktighet, ikke vann. Dvs den skal ikke stå med "vann på beina", men ha fuktige forhold. Sånn klarte min seg, i hvertfall.
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 Orkidè er vel litt for trendy til at du blir kjærring er det ikke?? I så fall har jeg vært kjærring i maaaange år. (Og da var trendy jeg i utgangspunktet gikk for.) Jeg signerer Prækes ang. vanning. Pleier å sende avblomstrede orkideer på bootcamp på vaskerommet. Temperaturen og fuktigheten fra tørketrommel og klærne på snora får de til å skjerpe seg og blomstre på ny!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå