HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 God kveld Er litt engstelig kveld, var til tidlig UL us pga diffuse smerter rundt min hø. eggstokk/eggleder. Ul viste en liten krabat med et hjerte som slo og målte 4,5 cm crl og jeg var 11+4 uker på vei iflg gynekologen. Men det gynekologen var usikker på var om den hadde festet seg ytterst i egglederen og jeg ble derfor henvist videre til sykehuset for ny sjekk om to dager. Jeg trodde dette var noe jeg ville ha merket mye tidligere i sv.skapet og at fostert nå ville vært så stort at det ville ha sprengt egglederen min?? Så hvis den nå sitter i enden av egglederen min, hva skjer da? Kan den "dyttes" på plass? Og hvis den må fjernes hvordan skjer det og hvor mange dager er man på sykehuset? (Jeg skal gifte meg 28 juni) Ble litt langt det her, håper noen der ute har litt greie på dette- ble litt satt ut hos legen i dag og fikk ikke spurt om noen ting. Og torsdag føles som en evighet til.
Slumdog Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hei, det hoertes litt rart ut ja, jeg ville og trodd at du ville merket det tidligere hvis den hadde festet seg i egglederen.. Jeg har hatt ekstrauterin graviditet selv, jeg visste ikke at jeg var gravid og maatte ha hasteoperasjon hvor de fjernet egglederen. Jeg var da ca. 6 uker paa veg (men ifolge legene var dette tidlig mht at egglederen sprakk).. Selv om min situasjon var veldig dramatisk og jeg mistet utrolig mye blod var jeg ikke paa sykehuset lenger enn 4 dager. Men maatte vaere sengeliggende hjemme i en maaned etterpaa da og var veldig svak. Men dette kommer av blodtapet etc. og ikke av selve operasjonen ved aa fjerne egglederen. HVIS det skulle vise seg at din sitter i egglederen (jeg haaper og tror at den ikke gjoer det) tror jeg ikke det vil vaere et stort inngrep siden de vil ha full kontroll og det ikke vil vaere sprukket og hasteoperasjon etc. Jeg har ogsaa hoert at hvis det oppdages saa tidlig at egglederen ikke er i fare kan det fjernes kjemisk. Krysser fingrene for deg! Har en god folelse av at dette gaar bra, lykke til!
togutter-08og10 Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har også hatt en xu med stort sett samme forløp som Pacific skrev om over her. Jeg håper det ikke er det for din del, 11 uker på vei skulle man tro at det allerede hadde gått galt hvis det var xu. En ting du bør tenke på er hvis du begynner å føle deg syk, kvalm, kaldsvette etc. ta kontakt med legevakt med engang og si at du tror du har xu. Min eggleder sprakk hjemme og symptomene kom veldig rakst og jeg ble kjempe fort dårlig så det var viktig å komme seg til sykehus så fort som mulig. Uansett ønsker jeg det lykke til og krysser fingrene for at du ikke har xu.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 Tusen takk for svar, krysser fingre og tær for at den sitterder den skal:-)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2008 Flere med erfaringer på dette området??
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 jeg har også hatt xu. i april. Dette merket jeg ganske fort, med sm i høyre side. Var ca 6uker på vei. begynte å blø samme dag som jeg fikk positiv test og trodde jeg hadde mistet. Ble henvist til innvendig UL og legen der, konkluderte med at jeg hadde hatt en SA. Noen dager senere, kjente jeg veldig med stikkinger og ømhet i hø side. Hadde småblødninger og var ikke i form. Ble innlagt akutt på sykehuset og operert samme kveld. Min eggleder sprakk ikke, men d var nok ikke langt unna. Dem fjernet da hø eggl pga skade. Hadde på følelsen hele tiden at noe var galt. Ble innlagt en lørdag kveld, operert og hjem igjen to dager senere. Var sykmeldt i to uker. Men formen min var helt grei og fin to-tre dager etter at jeg kom hjem.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Lykke til, satser på at du slipper xu!!
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2008 Takk for svar:-) Fin lesning for meg at hos alle dere har det skjedd tidlig i sv.skapet, men syns veldig synd på dere da som har opplevd dette.. Har ikke kjempe smerter, ikke noe jeg hadde gått til lege med hvis jeg ikke hadde vært gravid. Huff, huff, ja-ja i morgen får jeg svar på hvor den ligger..
togutter-08og10 Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Lykke til hos legen i morgen og la oss vite hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå