Spinella Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Drev å leste litt på nettet om Wild Yam og kom over noen som hadde brukt en kombinasjon av Wild Yam og Damiana for å bli gravid. Damiana skal visst være et naturmiddel som øker sexlysten og gjøre deg mer fruktbar, Men fant ingenting om hvordan det virker på eggløsningen. Hun som jeg leste om hadde brukt det helt fra første mensdag, og wild yam fra etter eggløsning. Noen som har noen erfaringer med Damiana? Når og hvor mye etc.
Gretha Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg også las det, og prøvde spørre her uten å få noe svar. Så jeg prøver jeg.. Fikk de i går og så får vi se. Las på urtesiden om de at det egentlig var et afrodisiakium, men skulle samtidig styrke reproduksjonsprganene, og minske menssmerter. Og ingen kjente bivirkninger. Så da tenkte jeg som så at om ikke jeg blir gravid, så får jeg det kanskje bedre enn til vanlig når mensen kommer. Men har akkurat begynt, så kan svare deg om fire uker om de faktisk hjalp.... Jeg prøver samtidig kur med Vit E, Selen, Zink og C-vitamin da. Så håper den sitter nå...
Spinella Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 Tror Wild Yam er mer kjent enn Damiana ja. Leste en del innlegg om det der ingen hadde svart. Skal prøve Wild Yam denne månden, men må jo vente helt til etter EL. Dette er vår 12. prøveperiode, så kjenner jeg begynner å bli litt desperat. Vil ikke dra til legen enda, VIL klare det selv.
Gretha Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Prøver det også jeg, kanskje det er dumt... Men jeg begynner å bli desperat, rett og slett.. Vil klare det selv vi også. Sluttet på p-piller i juli for to år siden, har ikke prøvd like iherdig hele tiden, men hadde alt vært som det skulle hadde det klaffet nå. Så er siste krampetrekning for å få det til selv nå før vi skal til gyn i september. Vil klare det selv før det, så jeg får se en spire inni meg i stedet da...
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Ang. Wild Jam; Jeg brukte det sist da jeg ble gravid. Ble gravid den mnd jeg tok WJ. Tok det (etter råd fra legen min da) fra siste dag i mens perioden t.o.m dagen for positiv test.
Gretha Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Er så mange inn på her osm sier at det da kan hindre eggløsning, så i og med at jeg har helt stabil syklus tørr jeg ikke risikere det. Så tenkte å ta det etter eggløsning. Så tar jeg 3 kapsler Damiana pr dag og div vitaminer hver dag. Her skal ingenting være uprøvd...
Spinella Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2008 Ååååå, jeg håper Wild Yam funker for meg. Har vært gravid en gang før, men mistet, så vet at jeg kan bli det. Men er også redd for at det skal klusse til eggløsningen. Noen andre med erfaringer?
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 I følge legen min er det bare en myte at progesteron fra WJ kan hindre eggløsning. De bare stimulerer progesteronet som allerede er i kroppen. Må sterkere saker til før eggløsning stoppes... Sto noe i Hjemmet eller Norsk ukeblad om dette for noen år siden, tok utkilppet med til legen min som altså mente WJ var helt ok å bruke hele syklusen gjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå