Gå til innhold

Navneskifte etter bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange har skiftet til mannens etternavn etter bryllupet?

Er det vanlig?

Jeg har mellom navn som også er i bruk, så når jeg da skal presentere meg blir det 4 navn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen spesiell grunn til at du ikke vil beholde det du har, eller bare følge "tradisjonen"?

Skrevet

Følge tradisjonen. Alltid drømt om min fremtidiges etternavn. Fornavn - mellomnavn - og min manns etternavn. Sukk ;0)

Skrevet

Jeg kommer ikke til å skifte. Føler det er identiteten min, å at jeg ikke vil å bytte vekk navnet som er en del av meg. Men vurderer å legge til hans etternavn som mellomnavn for enkelthets skyd og for å inngå kompromis;)

Skrevet

jeg skal har også mellom navn, men jeg skal ha i bruk mitt etternavn og hannes

Skrevet

jeg kommer til aa beholde etternavnet mitt.

Skrevet

Jeg tar min manns etternavn.

Personlig syns jeg det er "rart" å være gift å ikke ha samme etternavn...

Skrevet

jeg skal ha mitt etternavn som mellomnavn og mitt samboers etternavn..

jeg også synes det er "rart" å være gift uten å ha samme etternavn :)

Skrevet

Både mitt etternavn og hans. Sønnen vår har bare hans etternavn.. =)

Skrevet

Her skal begge to skifte. Dvs at begge to velger mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn. Da kommer alle i familien vår til å hete det samme, istedenfor at bare jeg har ett ekstra navn. Vil ikke ta vekk mitt etternavn, siden det er svært få som heter det.

Skrevet

Jeg skal også bytte til hans etternavn, slik at vi tre i den lille familien vår heter det samme. Er enig i at det er litt "rart" å gifte seg og ikke hete det samme. Mitt etternavn er også det vanligste man kan hete i Norge, så jeg hadde vurdert å bytte navn uansett.

Skrevet

jeg beholder mitt etternavn:) han ville vist ha mitt han oxo så han får et langt navn for å si d sånn. men d er hans valg:)

Skrevet

Jeg tar hans etternavn.Da jeg ikke føler noen tilhørighet til det jeg har.Hadde kommet til å bytte uansett :)

Skrevet

Iflg SSB

er det 53 som har etternavnet til mannen min, mens 6500 har mitt eget.. Så det blir jo mer spesielt da?

Skrevet

Baaah! Jeg veit ikke=) Huff mitt navn er det bare familien min som heter i det hele tatt, men hans navn er ganske uvanlig det også..."tenke tenke" Men tuppa fikk hans etternavn og det er jo koslig om hele familien heter det samme...

Skrevet

Jeg beholdt mitt eget etternavn som mellomnavn og tok hans til "hovedetternavn". Eventuelle barn får begge navnene. Men vi har begge korte etternavn som passet godt sammen, så det var egentlig ikke noe problem.

Skrevet

jeg liker tradisjoner å kommer til å følge det me å ta mannen sitt etternavn, syns det er både rett å rimelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...