Gå til innhold

Hvilke sunne middager lager dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager jo middag hver dag til meg og gutten på tre år, men jeg har skjønt her inne at det meste er visst usunne middager.... Hva mener dere er sunne middager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne, er en sunn middag satt sammen av magert kjøtt, eller fisk, grønnsaker, og poteter.

Det er liksom "grunnmuren" for meg :)

Men det viktigste er at det er variert, og ikke inneholder for mye fett, og at en ikke bruker for mye av "ferdigmaten" og halvfabrikatene. (pga mye salt)

Varierer litt mellom poteter, pasta, ris, men det blir ofte poteter i uka, og pasta/ris i helgen.

Lager alltid saus til potetmiddagen, ikke så sunt for kroppen, men for sjelen ;)

Hva spiser dere da?

Skrevet

Laksepakker - legg en laksefilet på et ark folie, legg grønnsaker du/dere liker sammen med fisken (gulrot, løk, squash, vårløk, purre,paprika, kålrot) - server med potet, og rømmekolle.

Barnepakker - kjøp Findus fiskemix (inneholder torsk, laks og sei) - fordel i folie sammen med grønnsaker, samme som over, sleng det gjerne på grillen. Server med potet eller ris. Eller la barna mumse innholdet slik det er.

Kyllingfilet likedan som over.

Eller stek kyllingfilet, lag salat av crispysalat, ruccola, spinat (smaker ingenting, men masse vitaminer), agurk, paprika, sukkererter, delikatesseløk (ikke så sterk som vanlig løk), cherrytomater (ikke så syrlig som vanlig tomat) - lag dressing av rømmekolle eller kesam og vanlig krydder eller hvitløk.

Lag skinkeform med fullkornspasta, skinke i biter, brokkolibiter eggestand med 3-4 egg, 2 dl ekstra lettmelk, salt og pepper - strø over lettere ost som smelter - voila - server med salat.

Tenk rent kjøtt, kylling, fisk, fullkornspasta, brun ris, grove grønnsaker, friske salater osv. Du finner masse oppskrifter på godfisk.no, prior.no, findus.no, matprat.no, matoppskrift.no, tine.no, frukt.no, mineoppskrifter.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...