Gå til innhold

Bekymret for datteren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har det ikke bra i bhg for tiden... Jeg har bedt om samtale med pedagogisk leder, og snakket med henne. Det ser ikke ut til å ha hjulpet. Hun mener at det bare er hjemmesituasjonen som gjør at hun sliter for tiden. Det er jeg helt enig i at sikkert spiller en stor del, men er neppe det alene. Bruddet er vanskelig for henne, det ble slutt i oktober mellom meg og bf. Hun har i det siste hatt en del fri, fordi jeg har hatt muligheten til det og jeg synes hun har trengt det. Fikk beskjed i dag at hun ikke burde ha fri, men måtte gå hele uker pga hun kom best inn i leken da. Tror ikke det er løsningen. Det har vært sånn en god stund. Hun har mange "uhell" i bhg. (Ikke når hun er hjemme). Hun sitter alene når jeg henter henne for tiden, og sier selv at hun har blitt slått, og ikke har det greit i bhg. Jeg tror at hun også slår noen ganger, så det går begge veier. Men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Det er vondt å levere henne for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

venninnen min jobber i bhg. hun har alltid sakt at hun ikke anbefaler at ungene skal gå mindre i bhg enn 60 %. for barn over 3 år sier hun dette nettopp pga av leken. mindre barn burde gå over 60 % pga tilknytting til de voksne. sier hun.

hvor mange dager går datteren din i bhg?

hvor gammel er hun?

Skrevet

Kanskje hun heller kan ha kortere dager enn fri, slik at det ikke blir avbrudd. Det høres ikke bra ut, ikke gi deg i forhold til ped.leder.

Skrevet

huff stakkars jente!

men jeg er faktisk enig med bhg, av egen erfaring så fikk barna mine(spesiellt en av de, han slet myye å jeg holdt han mye hjemme) men etter samtale med bhg så begynte han å gå hver dag,kom i 9 tiden til frokost å hentet han halv 3. han ble da mye tryggere å gledet seg faktisk til bhg..

de andre barna hadde jeg 3 dagers på, å funket dårlig. de kom liksom ikke ordentlig inn i leken. starte opp likedan med de, leverte til 9 å hentet halv 3. nå stor koser de seg i bhg, å har fått masse venner:)

men du må selvfølgelig følge magefølelsen din. ta en ordentlig prat med de i bhg å ikke gi deg før de forstår deg!!

de skal tross alt ta vare på det kjæreste du har!! klem

Skrevet

Hun har full plass, og går vanligvis hver dag, (noen ganger fri en dag i uken), men korte dager. Hun er tre år. Jeg har bare hatt henne hjemme litt de siste ukene. Men hun har hatt det slik før jeg begynte å ha henne litt hjemme. Jeg har vanligvis ikke mulighet til å ha henne noe særlig hjemme, men har det disse ukene. Nå skal hun gå to uker til så er det 4 ukers ferie... For meg så ser det ikke ut til å være bedre om hun går fulle uker, men det er kanskje bedre. Håper det blir bedre for henne etter ferien.

Skrevet

Takk for svar. Hun har venner i bhg, men noe må ha skjedd. Jeg vet ikke helt hva det er for de sier så lite i bhg. Hun forteller meg ofte ting selv om at hun har blitt bitt for eksempel, dette har skjedd et par ganger. Hun har komt hjem med stort merke, men de ansatte har ikke sagt noe. Synes de bør si det når slikt skjer, enten om det er hun som biter/slår eller om hun blir bitt/slått. Det er jo vanlig at dette skjer innimellom, men rart når de ikke sier noe om det.

Skrevet

Jeg mener barnet bør være i bhg hver dag. Dette pga at da kommer hun best utav det med de andre barna. De finner sine venner, som de ser stort sett hver dag. Di jente må liksom starte litt på nytt hver gang, dersom du holder henne for mye hjemme.

Grunnen til at eg sier dette, er at min unge hadde store språkvansker, som medførte sosiale vansker. Da hun begynte i bhg, gikk hun bare 40%. Spesialpedagogen som kom inn i bildet etterhvert, mente at jeg burde øke plassen til 100%. Dette for at ungen skulle ha best mulig utbytte av det sosiale samspillet i bhg. Og det hjalp;) Jeg hadde henne der i kjernetiden; dvs 09.30-ca 15.00 hver dag.

Det er ikke grunn til å tro at ungen din får det bedre i bhg, ved å holde henne hjemme....... Da faller hun jo bare mer og mer ut av det de andre barna gjør på og snakker om. F eks en annen unge sier "i går var vi på tur i skogen", og din jente vet ingenting om det fordi hun var hjemme.... Da kan ikke hun spille på "husker du den trestubben som lignet et troll?" f eks

Skrevet

Ja, det er sikkert sant. Men hun går jo vanligvis hver dag fra ca. 9.00 - 15.00. Det er bare de siste ukene hun har hatt litt fri. Så det er ikke dette som er grunnen til problemene. Hun har heller ikke sosiale vansker eller språkproblemer.

Gjest marie-s
Skrevet

Kan hun ikke ha med en av de hun leker med i barnehagen hjem en dag da? På den måten kan jo du også se hvordan hun leker og er sammen med andre barn og hun kan få et litt tettere bånd til andre barn på avdelingen.

Skrevet

Jo, det hadde vært koselig. Men kjenner ikke foreldrene så godt så føler at det er litt rart å spørre om vi kan ha datteren med oss hjem. Det er særlig to jenter hun leker sammen med.. Det er liksom oftest barna som tar initiativ til det, og da gjerne når de blir litt større? Er tre år nå. Men det var en god ide. :) Jeg vet forresten hvordan hun leker med andre barn for vi har mange venner til henne. Og må jo innrømme at jeg ser at hun ikke alltid er flink til å dele, men sånn er det jo ofte i den alderen.

Skrevet

Jeg må også si at jeg er enig med bhg i dette.

Før sønnen min fikk bhg plass, så gikk vi gjennom en vanskelig periode. han var litt under 2 år da han fikk plass.

Da hadde jeg søkt 50% plass til han, og i begynnelsen gikk han bare 50%. I 1 mnd slet jeg og bhg med å tilpasse han bhg. Han gikk 2 dager den ene uken og 3 dager den andre uken. Og hvergang han var i bhg, så grein han masse, lekte ikke med andre barn og var helt ute av seg.

Da foreslo bhg at han kunne gå heltid i 1 mnd for tilvenning. Og det gikk så bra. Istedenfor å gå annenhverdag, så gikk han hver eneste dag bare kortere dager.

Så for han gikk det bedre da han var der hver dag. Kom ordentlig inn i rutinene i bhg og ble tryggere på de voksne der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...