tryllepike * lykkespirer* Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hvorfor måtte du ta progesteron? Var du på tidlig ul og oppdaget noe eller har du hatt flere sa? Nyskjerrig for ble satt på progesteron nå, har hatt 3 SA. Var hos legen og ble satt tilbake til 4-5 uke når jeg trodde jeg var i 6-7 uke. Legen var veldig negativ ang graviditeten og trodde ikke det kom til å gå......
christinajentå "høygravid" Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 eg har gått 12 uker på progestan. jeg ble gravid i ett fryseforsøk og da må en ta progestan til uke 12... tok 600 mg pr døgn... altså 2 tabl 3 ganger daglig... gikk helt fint.. håper det ordner seg hos deg også!
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Jeg ble satt på Cyclogest(Progesteron-tillskudd) fra uke 4-5 etter lette blødninger. På ul da var det da kun en tom fostersekk. Gikk på dette frem til slutten av uke 9, var da på ny ul og alt så bra ut. Skal også nevnes at jeg gikk på Provera fra dagen etter el pga spotting, noe som gynekologen mente var et tegn på lavt progesteron/tidlig fall i progesteron. Håper det går bra med spiren din og at tiden frem til endelig svar går fort for deg, skikkelig kjedelig å gå og vente slik husker jeg!
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 Takk! Ja det er helt grusomt å vente slik..er jo ikke sikker på om det er noen levende spire der engang og atpåtil er jeg blitt skikkelig kvalm og lurer på om det er progesteronen som gjør det eller om det er graviditeten. Legen min var ikke særlig positiv og ga meg kun 2 uker med progesteron slik at jeg tok det fram til neste undersøkelse. Var du på ul i uke 4-5? Det er det legen sa jeg var også og det var kun ett sort hull. Men det er akkurat samme forløp som første gang jeg var gravid. Da testet jeg positivt tidlig. Kom til lege uke 4-5 der så vi kun ett sort hull, dro til legen to uker etter da så vi ett bankende hjerte, og to uker etter det fikk jeg en SA...Skal ikke være lett dette! Tusen takk for svar!
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Ja det var i uke 4-5 jeg var på UL og hvor det kun var en tom fostersekk. Jeg fikk ikke noe kvalme fra progesterontillskuddet, men har jo lest at det er en mulig bivirkning, men håper det i ditt tilfellet er en liten spire som plager deg med litt kvalme:) Lykke til!
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2008 Å så fint å høre! Gratulerer! Det er så kjipt når man går til ul og ikke får noe svar bare flere bekymringer. Håper det er spiren som plager meg ja og ikke progesteronen for det hadde bare vært pur jævelskap...sliten av å vente nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå