Alle gode ting er tre + en til Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg skal i bryllup til helgen og hadde tenkt å ha på meg en hvit sommerkjole m svarte tights under og evt. svart matchende cardigan hvis det blir kaldt. Kjolen går til knærne. Jeg har nå plutselig fått det for meg at man ikke skal komme i hvit kjole i bryllup, hvitt er det kun bruden som skal bære. Noen som vet om dette stemmer????
temine Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Mange som sier at hvitt, rødt og sort er ikke-farger i bryllup. Jeg styrer unna hvitt selv, men tenker ikke over sort og rødt:)
lykketreff:-) Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Svarte og hvite klær hører ikke hjemme i bryllup, nei.. Syns heller ikke tights eller cardigan passer i bryllup, men det kommer såklart an på kleskoden.
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Tror kleskoden var mye strengere før i tiden: - ikke hvitt - ikke sort - alle kjoler skulle være fotside Tror ikke noen reagerer på sort kjole, eller knekort. Men hvit kjole tror jeg fortsatt man bør holde seg unna.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Tror det kommer litt an på bryllups-stilen også jeg. Ville nok ikke selv ha reagert om jeg var brud og en gjest stilte opp i de klærne du beskriver. Hørtes ikke ut som noe som kommer til å dominere ovenfor brudekjolen. Men dersom kjolen er veldig selskap og lang, bør man helst styre unna hvitfarger. Sort og rødt skal man vel helst ikke stille opp i pga overtro og ulykke av gammelt av. Men sorte detaljer teller nok ikke her.
Herkules Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg går heller ikke i hvit kjole i bryllup, syns også man skal kle seg litt anstendig så den minste sorte syns jeg heller ikke passer. Rødt har jeg også hørt, men det går vel litt på anstendighet igjen så da er det vel litt opp til kjolen Klart man er litt unkyldt som gravid hva antrekk angår, men kanskje ikke greit med hvit kjole?
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Enig med lykketreff:-) Tights og cardigan hører ikke hjemme i bryllup! Bryllup er i mine øyne et fint selskap, og da går vi ikke med "på-byen" klær vel? Jeg er ikke begeistret for tights i utg.punktet, så jeg mener at tights er litt fy-fy i bryllup.
berta Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 I mitt bryllup hadde flere sorte kjoler, og det reagerte ikke jeg på... Hadde ikke reagert om noen hadde det du skriver heller... Hadde ikke kjøpt meg ny kjole bare pga et bryllup, som man kanskje bare kan bruke en gang... Skal du til kaffe eller middag ?? I alle fall til kaffeen er det ikke så strengt med kleskode tror jeg...
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Du må ikke ta på deg hvit kjole i bryllup nei! Det er KUN bruden som skal ha hvitt.. Men hva er kleskoden da? står ikke det i invitasjonen? personlig ville jeg ikke hatt thigts og cardigan i et bryllup så lenge det ikke var bryllup på tinghuset. Synes man burde holde seg til kleskodene jeg da jeg vet hvertfall at jeg hadde blitt fornærmet om noen kom i hvit kjole om jeg skulle gifte meg..
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Hvit kjole i bryllup er forbeholdt bruden så det hadde jeg styrt unna om jeg var deg. Utover det er nok "overtroen" så utdatert at ingen reagerer om du kommer i f.eks sort eller rød kjole. Står det noe om kleskode på invitasjonen?
Mamma til snart 4 Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 var i bryllupp for 2 uker siden, der var det alt fra fotlange kjoler til knehøyde. ingen hadde hvit kjole, men de hadde gul,tyrkis,rødt,lilla,rosa,blått ja alt mulig. men ikke ha noe "teigths" kan ikke skrive det ordet jeg,under kjolen, ikke pent,ikke det andre helle.Bryllup skal være fint ikke tøft;)
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Er man gravid på grensen til det sprekkeferdige så slipper man unna med litt mindre pyntet stil enn om en var ved "normalen" ;-) Ikke føl at du må ut og kjøpe gallakjole bare pga av et bryllup! Men som jeg nevnte tidligere, styr unna hvite klær.
Mamma til snart 4 Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 vil bare legge til noe som tingeling_80 skriver, er man gravid på sprekke punktet, trenger ikke å kjøpe den fineste galla kjolen, har du sett på H&M, eller sparkjøp, de har faktisk masse fint, der fant min gravide venninne kjøle nå, hun var 4 dager fra termin på den dagen, jeg fant meg en fin kjoler der selv;) koset alt fra 150-250kr;)
tingeling*74 Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 i utgangspunktet skal man ikke ha hvit kjole i bryllup. Hvis du ikke har rå til å kjøpe ny kjole og derfor må bruke den hvite ville jeg ha "pyntet" den med farge på sko, veske og en pen jakke/sjal! Men ville valgt en annen farge enn svart. Og ta heller en pen strømpebukse enn tigths. Lykke til!
Edelweis Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 i bryllupet til min bror hadde besteveninnen til bruden som var sprekkferdig gravid tights og tunika. ingen som reagerte på det. mor til bruden hadde rød galla kjole, og forloveren en plommerød kjole. jeg kom i svart kjole selv, som jeg hadde presset over magen, og mamma hadde svart buksedress.. jeg hadde tatt på meg det du beskrev jeg da, men det er jo forskjellig fra person til person hvordan en reagerer. hadde ikke reagert om du hadde kommet slik i mitt bryllup nei=)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Jeg kan ikke se noe i veien for å dukke opp i de klærne du beskriver om du er høygravid eller ikke langt unna. Jeg skal selv i bryllup to uker etter termin, det blir knekort sort ammekjole, tights el. strømpebukse og lilla sko. Blir så bra så! Eventuelt får jeg ta mammakjolen som ble kjøpt inn tidligere i vår - men som nå ikke passer lenger. Har du derimot en søt liten kul på magen ville jeg nok tatt meg en tur på hm eller lindex, det er mye fine kjoler nå - men de passer ikke over min høygravide mage i alle fall
Lacey*har fått erta Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Hvit er jo forbeholdt bruden på denne ene dagen. Så for meg blir det feil. Og jeg ville heller ha tatt strømpebukse enn tights. Tights blir litt for slurvete igjen for min del. Ser for hverdagslig ut. Et bryllup er en stor fest! Og istede for cardigan, kan du bytte den ut med et sjal som du kan ha over skuldrene? Da ser det mye mer classic ut med en gang!
svanemamma Skrevet 18. juni 2008 #19 Skrevet 18. juni 2008 Enig med mange andre her. Hvitt er forbeholdt bruden.
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 18. juni 2008 #20 Skrevet 18. juni 2008 Helt enig, hvitt er forbeholdt bruden. Jeg personlig ville ikke likt at folk kom i hvitt, sort eller rødt i mitt brylupp. Men du kan jo kansje høre med bruden om hennes mening? Hvitt er forbeholdt bruden. Sort er for sorg og ulykke. Rødt betydde før at du hadde ligget med brudgommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå