Gå til innhold

hjelp! snuppa mi legger på seg for lite!! :(


MamsenTilAva

Anbefalte innlegg

har lagt på seg 40 gram på 2 uker nå-så vi skal på ekstra kontroll neste uke..

men noen som har ett tips om hva jeg kan gi henne som er litt feitende??;)

får grøt til frokost og kvelds, middagsglass eller hjemmelaget grønnsaksmos til middag og fruktmos til lunch -i tilleg til å bli ammet til hvert måltid...

er veldig blid å aktiv så tror ikke hun lider noe nød sånn sett da, men bekymrer meg jo veldig for snuppa mi!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanskelig å si..tilsetter du litt olje i maten?

jeg slenger oppi en skvett med god olivenolje, så blir maten mer fet.

men legger hun på seg lite, er det vell best å finne ut hvorfor, intoleranser/allergier etc?

 

håper det ordner seg!! forstår at du bekymrer deg, men det er bra at dere får ekstra kontroll og oppfølging!!

skriv et innlegg etter kontrollen, da! så vi blir oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hadde lagt på seg 35gram på 3,5 uke sist bare, men kan være at de bruker energien til å strekke seg også.

Ikke noe å bekymre seg over. Er til stadighet inne på ekstra jeg også, men han er bare en liten og spe gutt tror jeg, for han er verdens lykkeligste. Spiser kanskje ikke så mye, men får i seg litt hvert måltid.

Jeg hadde reagert hvis han hadde skreket masse, og vært utilpass. Men han sover hele natta, smiler hele dagene og er aktiv som bare det.

Tror ikke du skal være redd bare for denne ene gangen altså. Fortsetter det og du merker at hun ikke er helt bra, så blir det selvsagt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

har begynt å ha litt olje i maten så er spent på om det utgjør noe forskjell

ho har vært liten hele tiden, men har fulgt kurven sin så har ikke tenkt så mye på det før nå, men hun er jo super aktiv og blid som en sol stort sett hele tiden så er sikkert ikke noe.. men må jo bekymre meg litt allikevel;) hehe- er vel bare sånn det er..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å høre at det er flere som har barn som legger lite på seg. Mi har gjort det hele tiden. Er 7,5 mnd og er bare 5,6 kg enda. HS skjønner ikke hvorfor hun ikke legger på seg mer, men hun har fulgt sin egen kurve, og er blid og aktiv. Hun spiser godt; 3 grøtmåltider, frukt og middag; så hun er ikke direkte småspit heller. På siste HS-kontroll hadde kurven likevel flatet ut litt. De hadde ingen råd om hva jeg kunne gjøre, annet enn å gi fast føde før pupp.

 

Det med olje i maten var et godt tips! Hvilken olje er best å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bruker en kalamatiolivenolje, men tipper at en god rapsolje er bra også!

viktig at dere bruker oljer av god kvalitet!!! flasken måå være av farga glass.

 

oljer som er i blank plastikk blir fort utsatt for lye og varme, og da omdannes fettstoffet til noe usundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi vært på kontroll.. Ava hadde lagt på seg 50 gram den siste uken(hurra!?) så nå ligger hun heldigvis på kurven sin igjen..såvidt..veier nå 6.9 kg og er 67 cm så hun er en liten jente. Hun kunne godt legge på seg mer, men HS mente det ikke var noe å bekymre seg over siden og var så blid:) Hun er dessuten veldig aktiv, og noen har jo høyere forbrenning enn andre.. så satser på hun er en av de heldige som kan spise alt hun vil uten å bli feit når hun blir eldre (det har hun isåfall ikke arvet fra meg.. hehe:P )

Jeg fikk tips om å bruke olivenolje så det er det hun får. Er rapsolje bedre? vil jo bruke det som er mest feitende;) hehe. Bruker olje på glassflaske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snuppa mi legger også lite på seg... Hun blir 8 mnd nå 4 juli og veier også bare 6.9 kg. Er ikke sikker på hvor lang hun er nå, men er forholdsvis lita hele jenta :) Hun er lett prematur, så helsesøster mente hun ville ta det igjen i 2 års-alderen. Satser på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5 andre

Hei.

Jeg fikk beskjed om å gi snuppa her grøt til lunsj også. Så hun får tre grøtmåltider om dagen. Er mer energi i det framfor frukt. Har også begynt å gi kjøtt i grønnsakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vettu det tenkte jeg faktisk på i dag, for lillejenta mi blir veldig sulten mellom frokost-grøten og middagen. Så jeg har brukt å gitt henne sånn frukt yoghurt fra Hipp. Men hun virker liksom ikke helt fornøyd med det. Kanskje jeg også skal prøve å gi grøt til lunsj da. Da må sannelig jentene våre legge på seg litt :)

Hun spiser kjøtt med grønnsaker til middag, eller fiskeboller, samt pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...