Gå til innhold

Når venner dere av mat om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gjør dere det? Hvordan har det gått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han var 10 mnd begynte pappan å gå inn til han om natta med en vannflaske. Det gikk veldig fint, og nå våkner han i 6-tida for å få påfyll.

Skrevet

Med Eldste jenta mi så trosset jeg meg igjennom 3 netter. Tok henne med opp, lot henne sitte litt på fanget,forklarte det var natta,gidde smokke sikkert 1000 ganger men var verdt strevet ihvertfall. Denne gangen med minstemann gikk det over alle forventninger. Da han var 8mnd sov han hele natten selv engang og da bare fortsatte jeg og gi smokk når han våknet og det gikk kjempe fint :-)

Skrevet

Vi gjorde det når mini var ca8mnd. Hadde ikke planlagt det, men plutselig når han våknet en natt får å få mat var jeg utrolig lei av å ikke få sove hele natta, så jeg ga han smokken i stedet for å begynne og amme med en gang han våknet som jeg pleide. Han sutret litt, så jeg gikk inn en gang til og ga han smokken og så sovnet han igjen. Natta etter fikk han også smokken en gang og etter det har han stort sett sovet hele natta uten å våkne. Hadde det ikke gått så lett, hadde jeg ventet en stund til og prøvd på nytt. "Målet" var å slutte å amme om natta før jeg skulle begynne å jobbe når mini var ca 11mnd, så det klarte jeg uten gråting med god margin:-)

Skrevet

Min lille avvente seg seg selv da han var ca 7-8 mnd.

Plutselig sov han natten igjennom helt av seg selv.

Så det har gått strålende ;-)

Hvor gammel er din?

Skrevet

Her har det også gått seg til av seg selv, hun sluttet også med mat på natta da hun var 7-8 mnd..:)

Skrevet

min sluttet med mat på natta da han var 2 mnd han.. men han spiste veldig bra på dagen da..

Skrevet

7 måneder ca, hun sov hele natten en gang og da fortsatte jeg natten etter.

Gav smokk når hun våknet rundt 5 i to netter etter det sov hun hele natten.

Da fikk hun 4 måltider om dagen så da sa vi stopp.

Det var deilig det!

Skrevet

Vennet seg selv av med å spise om natten da han var ca 3 mnd. Spiste VELDIG bra på dagen da.

Skrevet

vi begynte da emilie var 6 mnd. det gikk kjempe greit!

vi trappet gradvis ned selvfølgelig så det ikke ble bråslutt for henne.

når vi skulle kutte ut siste puppen om natta så kunne jeg bare si "hsssj hsssj" rolig til henne i none min så sovnet hun utrolig nok igjen.

hadde venta meg det hælvete. hehe

Skrevet

Førstemann ble avvennet rundt 8-9 måneders alderen, så jeg har ikke tenkt å begynne noe tidligere med andremann. Det plager meg ikke så veldig amme et par ganegr i løpet av natten.

Skrevet

Småen vår avvente seg selv litt etter litt fra han var ca 4 mnd. Siste nattpuppen fikk han da han var 6,5 mnd. En natt ville han plutselig ikke ha mer. Litt trist for det var veldig kos, men greit at det ikke ble noe mas.

Skrevet

Når barnet spiser to måltider med fast føde på dagtid, har de ikke lengre behov for mat om natta. Så et sted mellom 4-6 mnd er passe. Storebror var 6 mnd og ble avvent ved hjelp av at pappaen tok nattøkta (2-3 dager), lillebror var 4 og avvente seg selv.

Skrevet

Høres ut som om de fleste er 6-8 mnd! Det er deilig =)

Min er bare 4 mnd, men hvis han ikke venner av seg selv, begynner jeg nok å prøve om et par mnd! Han spiser 2-3 ganger om natta nå. Selv om det er koselig å ta han i senga om natta, gleder jeg meg til å kunne få noen timer sammenhengende søvn igjen! Misforstå meg ikke, klager ikke i det hele tatt - ville ikke byttet bort ammingen for noen ting! Må nesten forklare det, er alltid noen som overtolker alt og lager problemer av ting ;) ("Vær glad du kan amme, er ikke alle som kan det", "Selvfølgelig våkner unger på natta, det må man bare regne med" osv osv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...