Mona2 Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har en gutt på 10 mnd. som fortsatt ammes 3 ganger i døgnet. Var hos legen igår og trengte allergitabletter fordi jeg er så plaget med gresspollen. Har tidligere hatt god effekt av Aerus, og sa jeg ønsket disse nå også. Det var greit, sa han helt til jeg sa at jeg ammet, da ville han ikke anbefalle det fordi det ikke var nok forskning på området enda.... Han syntes da at jeg skulle slutte å amme, som han sa: Det er så lite nå allikevel at du kan jo bare slutte nå. Min problemstilling er at jeg mener det ikke er noen fare å ta tablettene og fortsette å amme så lite som jeg gjør. Tenker å kutte ut ammemåltidet på dagen og kun amme morgen/ kveld. Tar allergi tablett etter ammingen på morgenen, og da kan jo umulig noe fra den overføres i morsmelken når jeg ikke ammer igjen før 19.00???? Har lite melk, så det er i tilfelle minimale mengder det er snakk om. Spurte også legen hva slags stoffer de gir barn som er allergiske, og det er jo det samme inneholdet.... Kan derfor ikke skjønne at min 10 mnd skulle få noen innvirkning av disse allergi tablettene??? Gutten min er veldig glad i puppen og hadde jo tenkt å holde på litt til.... Skjønner at legen ikke kan si at det er greit, men herregud, det kan da umulig være noe problem å fortsette med begge deler, når det er så minimale mengder det er snakk om?
(0_o) Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Vallergan allergitabletter kan du ta når du ammer. Men du blir trøtt av de, så det lønner seg å ta de en time før leggetid (skal tas en gang i døgnet og da kan du like gjerne ta de om kvelden). merkelig at legen ikke foreslo det?...
Gemini77 Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Det hadde iallefall ikke jeg gjort. ALlergi tabletter skal jo ha virkningsstoffer som holder i minst 24 timer, og mange av de stoffene bør ikke overføres til små barn. Jeg ammer og er avhengig av allergi tabletter, så jeg tar polarmin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå