Gå til innhold

Farlig å gå til kiropraktor? 3 mnd gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg låg der på benken hans i dag måtte jeg ligge på magen en stund (som jo er litt ubehagelig pga magen og babyen) og i tillegg til det brukte han veldig mye kraft når han trykket på korsryggen min, slik at magen på en måte stanget flere ganger ned i den benken jeg låg på. Ubehagelig. Skal inn igjen torsdag grunnet bekkensmerter/løsning og generelle ryggsmerter. Men vil jo så klart ikke det om det kan være skadelig når han bruker slike smerter... :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han bruker slike krefter skulle det stå på slutten der ;)

Skrevet

Jeg er sjokka over at han i det hele tatt vil manipulere ryggen din når du er gravid! Selv prøvde jeg å trygle naprapaten min om å "brekke" litt ved den ene hofta mi da jeg var 3 mnd på vei, men han sa det var uaktuelt å behandle meg så lenge jeg var gravid (unntatt massasje i sideleie).

Skrevet

Tuller du?? Så jeg burde ikke gå der? Jeg kjenner mange andre som har gått til kiropraktor når de var gravide pga bekkenplager, og det har hjelpt alle dem! Nå ble jeg litt bekymret i grunn!:S

Noen flere??

Skrevet

Naprapaten min mener at det er umulig å beregne hvor mye bekkenet er påvirket av hormoner og at behandling da gis under andre omstendigheter enn normalt = fare for feil øker. Han vil ikke ha ansvaret, rett og slett.

Jeg har gått i bassengtrening med fysioterapaut og ingen av de gravide der har gått til kiropraktor for plagene sine.

Du må selv bestemme hva du syns er best og om du stoler på kiropraktoren din.

Skrevet

Nei,det er ikke farlig å gå til kiropraktor. De tilpasser behandligen etter din tilstand(i dette tilfellet gravid),de VET hva de driver med. Slutt å spre frykt rundt dette!

(er utdanna i samme fagområdet,jeg vet hva jeg snakker om)

Skrevet

Ja, han virket veldig flink, og vi snakket jo mye om at jeg er gravid og hvordan plagene er nå i forhold til hvordan det var med 1mann.

Da ble jeg sykemeldt fra 5 mnd siden jeg gikk så lenge uten noe behandling og derfor fikk kollaps..

Men stusset litt da han var så hardhent når jeg lå med magen ned mot benken hans må jeg si:(

Takker for svar!

HI

Skrevet

Som om kiropraktorer aldri har gjort feil... Hallo..:-S

Skrevet

Babyen ligger veldig godt beskytta der,og ved 3 mnd har den såvidt kommet opp over bekkenet. Ikke bekymre deg:-) Magen tåler mye mer enn man tror,men man skal selvsagt ikke utsette seg for unødig risiko,men behandlig av kiropraktor er ikke risikofylt.

Ikke alle har hjelp av å bli manipulert hos kiropraktor når man har bl,men der bl har ført til skiveprotusjoner,utglidninger o.l,så kan det gjøre en stor forskjell.

Skrevet

Jeg hadde bekkenlåsning, og var til noen behandlinger hos kiropraktor i 5-6 mnd. Han tok bra i;)Det er ikke farlig, du må bare opplyse om at du er gravid:)

Husk at barnet ligger så utrolig godt beskyttet i magen:)

Og en naprapat er jo ikke "enig" med en kiropraktor;) De er jo konkurrenter, skal du vite.

Skrevet

Altså; jeg var 5-6 mnd på vei;)

Skrevet

BL har enda ikke ført med seg ting som skiveutglidning, kiropraktoren min sa han hadde veldig mye å jobbe med, at det var mye spentheter og at bekkenet ikke var så bra. Han trodde ikke han kunne forhindre smertene, men at han kunne utsette de så lenge som mulig slik at jeg kan holde meg i jobb. Vil jo helst være i jobb så lenge som mulig.

Vet ikke hvilke feiler kiropraktorer har gjort før jeg, og håper jo helst det ikke gjør noe skade! Selv om de sa det var trygt å greit der inne blir man jo litt i tvil.

HI

Skrevet

Det var et bra svar, takk for det!!;)

Godt å høre fra noen andre som har vært til behandling;)

HI

Skrevet

Hadde fantastisk hjelp av kiropraktor. Jeg gikk til kiropraktor mellom uke 20 og uke 28, det er forskjellen for meg på en levelig hverdag eller ikke.

Skrevet

jeg er 3,5 mnd på vei. jeg har gått til kiropraktor 2 ganger i uken siden jeg ble gravid mot bekkenløsning og diverse andre plager. han knekker på bekkenet mitt, og jeg har ikke klart meg uten.

bare tull at det er farlig. en kiropraktor har veldig lang utdannelse innenfor dette, og vet hva han gjør.

hvis det er første gangen du er der så kan jeg skjønne at du syntes behandlingen var harhendt, men du blir fort vant til det. jeg har tenkt å fortsette hos kiropraktor så lenge jeg har nytte av det. uansett hvor stor magen blir. de har andre måter å gjøre det på når magen blir så stor at det ikke er forsvarlig å ligge på den.

jeg har ingen betenkeligheter med å la meg behandle av kiropraktor nå.

Skrevet

Hei =)

Jeg måtte til kiropraktor da jeg var i uke 18 pga en utglidning med låsning i ryggen. Kiropraktoren jeg gikk til har spesialisert seg på gravide og bekkenrelaterte plager, så jeg stolte full ut på han. Han manipulerte leddene i hele ryggen min, i hoftene, armene, beina og nakken. Måtte vel behandles mellom 5 og 10 ganger mener jeg å huske, men han fikk ihvertfall ordnet ryggen min igjen =)

Skrevet

Jeg har gått til kiropraktor hele svangerskapet, og kan ikke skjønne hvordan jeg skulle klart meg uten. Men såklart, etter hvert som magen ble større, måtte vi bytte stilling når det ble ubehagelig for meg.

En ting er at jeg stoler på at vedkommende vet hva hun gjør, men jeg vet jo også at babyen er rimelig godt innpakket! Det er ikke som å bli sparket i magen av en hest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...