Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 det er en person som for ei uke siden klaget over dårlig råd og hun lurte på hvordan hun skulle få endene til å møtes.Og hun fikk mange gode råd og folk syntes synd på henne.Nå er det mange innlegg fra henne om at hun har kjøpt det ene og det andre.Dyre ting.Legger ut skrytebilder og spør om vi vil se den fine ......hun har kjøpt. Om det bare var snakk om så kortvarig pengekrise,så ikke gidd å klag altså. Og jeg uner henne bedre råd denne uka,men hun fikk det til å høres ut som en krise sist uke. Og det er mange her inne som har lite penger,og det å da høre henne klage og så kjøpe ting som personer med god råd tenker seg to ganger om før de kjøper. kanskje deg det gjelder leser dette og tenker neste gang du skal klage deg.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Ja,vet hvem du mener... En Friis veske til nesten 1000-lappen er ikke greia når du klager på dårlig råd.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har dårlig råd, men sitter ikke her å forteller om det. Mangen som har god råd som klager av at de har dårlig råd, de er for godt vandt mener nå jeg. Jeg er ikke sikker på hvem du sikter til, men det har jo ikke så mye å si. Men noen vil jo bare ha oppmerksomhet også.. Jammen mangen rare folk som er på dib =p Jaja..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Enig med deg. Det virker litt korttenkt å klage først, for så å legge inn skryte innlegg. Men, men alle kan jo ikke være like smarte.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 He he, ja er forskjellig hva folk kaller "dårlig råd". Husker ei jeg kjente i studietiden. Hun klaget for eksempel over at hun ikke hadde råd til å leve sunt, frukt kostet jo så mye at hun ikke hadde råd (flere kroner for en frukt jo!). Men hun hadde råd til å røyke, dra på (minst) to sydenturer i året, farge håret hos frisør jevnlig og handle dyre klær rett som det var osv :-D Jeg kommenterte ikke den "dårlige råden" hennes, men måtte jo flire når hun kunne hoppe rett fra å klage over dårlig råd til å fortelle om den nye kule skinnjakka til 4000 kroner...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Det er ei sånn berte på BiM også. Den ene uka skrev hun at hun var så glad hun hadde så god råd at hun kunne ta silikon i puppene, men så var det hyl og grin fordi hun ikke hadde fått pengene fra NAV for dermed kunne hun ikke betale regningene sine. Så skrev hun at hun hadde handla mammaklær for tusenvis av kroner, og så klaga hun fordi sjefen hadde blitt irritert på henne fordi hun ikke hadde penger til å kjøpe nytt kontantkort sånn at hun kunne ringe sjefen som avtalt. Det virker ikke som hun skjønner ta folk legger merke til selvmotsigelsene hennes, men det er ganske irriterende.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 hvem er det? Du er jo anonym her, så samme det. Lurer på om vi tenker på den samme person nå :-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 jeg har hatt litt opp og ned økonomi på ulike faser her i livet. jeg har av og til behov for å skryte litt når jeg har det trangt økonomisk, mer enn når jeg har det trygt, godt og romslig.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Hva er vitsen med å "skryte litt" når du har det trangt økonomisk? Føle at du har det det bedre enn andre? Det er jo ikke å skryte litt men å juge litt hvis du sier at du har god råd når du ikke har det. Virker rart, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Skjønner heller ikke at enkelte har så behov for å skryte så mye. Når jeg lesr sånt tenker jeg bare at de er innmari usikre og ikke koser seg med noe før andre er misunnelige. Og hva er vitsen av å skryte av god råd når du egentlig sliter, sånn som hun over her skreiv. Virker HVERTFALL rart!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 er det samme vi tenker på? En med to gutter?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 var jeg som sa jeg har hatt behov for å skryte litt når jeg har vært på bunn økonomisk. ja det er teit, og sikkert upresist uttrykt av meg også. det jeg mente var at da har jeg på en måte hatt behov for å kjøpe litt fine gode ting, gjerne for å føle at livet ikke er fullt så ille. eller gjerne for å føle at jeg også har, eller at jeg også kan. det er et kortvarig fix som løser lite, og ofte koster dyrt fordi det går på bekostning av mer viktige ting. ikke er det rasjonellt og ikke er det noe å skryte av heller. var bare ment som en mulig forklaring på disse som ble beskrevet der. en kan lett føle seg litt liten når en ikke har god råd, som om en ikke er vellykket nok, like flink som alle andre, og da kan det være greit å late som. mulig det er å juge, men en kan gi inntrykk uten en lyver, eller sier noe som er direkte usant.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Jeg skjønner ikke hvordan dere husker alt dere leser om hver enkelt dibber,jeg. Eller er dere bare spesielt opptatt av enkeltpersoner her inne? Skummelt.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Hjelpes, har dere ikke bedre å ta dere til en å sitte her ¨på "bakrommet" å slarve? Hva har egentlig denne personen gjort dere? Ikke akkurat første gang det spys ut dritt i den retninga. Ingen er perfekte.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Er jo noen som skiller seg ut i mengden da.Noen ber om å bli husket.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 ja, DU er jo den som skal snakke om å være positiv, som har 95% negative innlegg
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Jeg negativ? Er i hvertfall saklig og slenger ikke dritt om enkeltpersoner ;-) Stort sett hyggelig jeg vel?? :-)))))
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 hyggelig og hyggelig. du klager noe sinnsykt over alt mulig.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #22 Skrevet 17. juni 2008 hehe...gjør jeg det? Spyr ut litt edder og galle av og til ja, men tar det ikke ut på andre ;-) Det er bedre det en å¨sitte å spy ut møkk som angår andre folk. Jeg tørr i hvertfall stå for det i det minste ;-) Har liten sans for de som sitter å sprer dritt ang andre her....ta det direkte selv.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #23 Skrevet 17. juni 2008 ja, det gjør du. du utmerker deg som en negativ person. noe å tenke på?
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #24 Skrevet 17. juni 2008 Hehe..da setter du hovedsaklig fokus på de negative innleggene jeg skriver, og ikke de andre ;-) Jeg har mange sider, ikke perfekt, langt fra, men heller ikke verre enn andre ;-)
Gjest lillehi Skrevet 17. juni 2008 #25 Skrevet 17. juni 2008 Synes "Ugla" virker som en hyggelig og oppegående dame, jeg!!:-) Andre her som jeg ville tenkt på først når det gjelder å være negativ og lite hyggelig!! Hva med "Anonym" f.eks..............;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå