Gå til innhold

Hei, det er jeg som er vinglepetter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor drev vi jo på og vurderte om vi skulle flytte på oss ned til rænsjen med flott beliggenhet, godt skolemiljø og hyggelige naboer - men litt usentralt, for å si det mildt....

Det ble skrinlagt i fjor uti oktober, men etter å ha vært der nede nå i helgen og det har vært SÅÅÅ fint, er vi jammen i gang med å velge hustype, stikke ut tomta og lure på om vi skal flytte i løpet av sommeren eller til neste år.....

Må være en diagnose på dette.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukk.... skal du flytte så langt unna altså.....

.....

.....

Ps.... husk å bygge hus med gjesterom til mange skravlesyke Dibbe-damer!!!!!

Skrevet

Haha, plassen er ikke noe problem - det ska'itt stå på det, næj!

Jeg tenkte egentlig at dere kunne svinge innom på vei sørover uti juli, jeg? Leke/grille/kaffepause? Jah?

Men problemet er jo at vi ikke greier å bestemme oss....skal - skal ikke.....

Skrevet

Hehe... typisk meg og retninger... så har jeg fått det for meg at rænsjen din ligger nordover:=D

Men det hadde vært stas med hyggepause hos dere alstå! Hvis du bare forteller meg sånn nøyaktig akkurat hvor dere holder til;=)

Har GPS men...jeg bruker den ikke... for jeg stoler ikke helt på den damen som forteller meg hvor jeg skal svinge ;=)

Skrevet

Du skal få kartkoordinatene vettu c",) - fra oss så er det litt sånn sørvestover faktisk!

Vi blir nok å treffe der etter sånn ca 1. juli. Det ær'nte helt ummuli' at dere i såfall treffer på no østfollingær også c",)

GPS er forresten uovertruffen - hun vil geleide dere helt fram på tunet! c",)

Skrevet

Høhøhø!! Det er kanskje ikke dumt for meg som kjører meg bort på vei til nærmeste butikk....å heller stole på en fremmed stemme!!

Men det må innrømmes at min kjære blir temmelig lei meg når jeg hele tiden sitter i bilen og sier..: jeg hører stemmer...jeg hører stemmer...hører du stemmer?...osv;=)

Østfollingær liker jeg dessuten temmelig godt;=)

Skrevet

Hehehe, syns jeg formelig ser det for meg!

Jeg får høre hvilken dato dere drar nedover da vettu, så årner vi til littegranne! Det passer seg jo uansett med en liten stopp der på veien ned, det er ganske langt med smårollinger i bilen(grøss og gru...)

Hvis dere kommer dagen før, kunne der jo ligge over c",)

Skrevet

He he he he..... alt jeg kan bidra med er IKKE VELG DRAMMENS HUS & HYTTER!!!!!!!!!!

Ellers står du fritt til å velge selv:o))

Skrevet

:=) Det var et meeeget fristende tilbud! Snakkes nærmere vi tenker jeg!

Skrevet

Huffda - det skulle vel aldri være dem dere har handlet hos...? c",)

Her står det forløpig mellom Hellvik hus (http://www.hellvikhus.no/newsread/ , hus nr 515 eller 520)

og Mesterhus, modell Nestun, Kersti, Kamilla eller Kaneborg....

Drømme kan man jo alltids c",)

Skrevet

Hellvikhus har fine hus. Men jeg tror de var ganske dyre????? Om jeg ikke blander da..

Og Mesterhus bygger jo veldig miljøvennlig:o)

Men det er vel ikke penga det skal stå på :o)))

Skrevet

Nei, er man storbonde så er man storbonde...!

Skal ikke sørvestover i sommer dere da? c",)

Skrevet

Ikke godt å si. Vi har jo nettopp vært sørøstover.......

Men resten av ferien er ikke bundet opp i mot noe.

Så vi får se. Vil ikke på for lange turer med lille Voff:o)

Men vi kan jo ikke bare holde på med hus resten av ferien????

Skrevet

Det er ikke langt for lille voff, kanskje en time - halvannen tror jeg - og når dere kommer frem er det det rene eldorado for en liten hundefrøken!

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en strålende idè:-).

Har selv lit lyst og bo i lit mer landlige omgivelser, på tross av at vi bor et stykke fra byen og helt greit.

Så den dagen de store ungene flyger ut av boet, så kanskje.... vi setter kursen østover og mine gamle hjemtrakter.

Fast det blir sikkert ikke noe av... Trives lit for bra på jobben... barnebarn...

Vem vet kanskje ungene flytter til Kina og da spiller det jo ingen rolle hvor vi bor... med tanke på barnebarna... altså:-)

beslutsångest kaller vi det på svensk...:-)

Skrevet

Oi spennende :)) også hus du:)))

Her hvor vi har bosatt oss måtte det bli et fyrstikkeskehus med de prisene:(( Landlig er bra, og dere har hyggelig folk rundt dere (?)

God plan ! Diagonose....hmmm.....en så stor greie må overveies leenge-helt normalt sier nå jeg ;-) Dere gjør noe og det er det

Skrevet

jada lagret før jeg visste ordet av det, siste setning noe sånt som :

dere setter planene i kraft og det er det ikke alle som gjør :)

Skrevet

No veit eg ikkje kvar du vurderer å flytte eller korleis du bur idag, men syns det høyrest ut som ei super mulighet til å bu landlig og fritt. Sjølv hadde eg nok ikkje vore i tvil, men det kjem sjølsagt an på korleis du bur og trives der du er no!

Skrevet

Valgets kvaler gjelder egentlig mest ungene, som har et bra sosialt nettverk her vi bor nå. For oss voksne er det ikke noe problem å trives på det nye stedet, men jeg bekymrer meg jo for om ungene vil finne seg til rette og trives der.

I dag vet vi jo at de har venner og har det bra på skolen.

Men fordelen på det nye stedet, er at skolen er noe mindre og at det er færre elever på hvert trinn(selvom det selvsagt kan være negativt også...) - og at vi tror det faglige nivået er bedre enn her vi er i dag.

Ååh, kan ikke noen bestemme for meg!?

Hehe, skulle tro vi likte lange og smertefulle beslutningsprosesser....

Skrevet

Jøss, skal si det skjer saker og ting her :)

OK, da bestemmer jeg at dere skal flytte, Reveenka. Nå er det bare å sette i gang.

He he, var ikke det enkelt?

Skrevet

HA! Karomamma sier det bare for å få seg en liten kaffekopp hos deg hver gang hun skal sørover!!! SÅ!

;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...