Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Sånn hvor fort de utvikler seg mener jeg... OG bare så det er sagt, jeg er motstander av "konkurranse" på babyer altså Men man sammenligner jo litt, og vi er tre venninner som har tre vidt ulike babyer. Men traff ei gammal venninne her en dag som har en datter født to dager etter min, og de er vidt forskjellige. De er ti mnd, og den ene står og går rundt bord o.l, spiser fire faste måltider og sover natta gjennom. Den andre setter ikke beina under seg, har mest lyst på pupp, men spiser litt grøt to ganger om dagen, og sover ikke natte gjennom uten mat. Også skiller det hele ti cm på dem! Nå er de veldig forskjellige i personligheten også, og det kan jo ha noe å si...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Sånn er det med veldig mangen:) Jenta mi eter 3 måltider med grøt for dagen og får av og til litt mme. Har fått smake frukt mos og litt middag. Ho nærmer seg 6mnd og er bare litt over 6kg Ei eg kjenner har en gutt som er født dagen etter, han får bare mm og har så vidt fått smake grøt. Han er 9kg!! Han ruller en del fra rygg til mage, men jenta mi har bare gjort det noen få ganga.. Så ja, det er STOR forskjell på de små
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Veldig enig med deg i at man ikke bør konkurrere når det gjelder barn:) Og særlig babyer er jo så forskjellige. Irriterende med sånne folk som bestandig skal komme frem med at `ååå, går ikke barnet ditt ennå, min baby gikk da hun var X antall mnd`.......aaaarghhh. Føler for å smelle tilbake med at min gutt begynte tidlig å snakke osv, men da har man jo satt i gang en konkurranse, og er ikke noe bedre selv.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 HI her:) Det er klart man sammenligner av og til med babyer på samme alder, og man kan jo hente råd og tips ved å gjøre det. Men jeg visste ikke at det var SÅ store forskjeller på unger. Ikke noe negativt, bare en konstantering av fakta:) For det var faktisk en enorm forskjell på de to jentene:)
herethereandeverywhere<3 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Det er enorme idividuelle forskjeller på barn, helt klart! Jeg har tvillinggutter som er to år nå, og de er så forskjellige at man skulle nesten ikke tro de var brødre. Både utseende, størrelse, sinnelag, selvstendighet, motorikk og språk er det stor forskjell på hos de to. Minstemann er "kjapp" og størsten er "treig".. Men begge to fungerer helt normalt allikvel, og jeg regner med at det vil jevne seg ut etterhvert ;-) Utrolig fascinerende synes jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå