Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Babyen min er 2 uker og vi har nå gått over til mme. Jeg produserer fortsatt mye melk, og brystsprenget er mildt sagt jævlig! Jeg er redd jeg skal få betennelse, for puppene er harde og vonde. Prøver å håndmelke så ofte jeg kan, men det er vel med på å fortsette produksjonen? Hvordan skal jeg stoppe produksjonen?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Du må pumpe melken gradvis ned. Dette tar gjerne flere uker. Jeg masserte brystene hardt hver gang jeg dusjet. Da kom overflødig melk ut, samtidig som jeg ikke produserte så mye ny. Man får da heller ikke betennelse. En lang prosess dette- iallefall for meg.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 jeg måtte trappe ned,dvs ta vekk et og ett måltid..Når jeg var nede i morgen og kveld prøvde jeg å slutte helt-men det gikk ikke,så jeg trappet ned til en gang til dagen og gjorde det en stund før jeg kunne slutte.Men hvorfor slutte hvis babyen bare er 2 uker og du har masse melk?? Gjorde alt jeg kunne jeg for å få til å amme..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Hun kan ikke få morsmelk lenger, lenger innpå det vil jeg ikke gå.Skulle mer enn gjerne ha ammet henne Så jeg får ikke kutta ned heller, det måtte bråstoppes. Skal jeg bare fortsette å håndmelke innimellom da? Finnes det ikke noen medisiner man kan ta også?
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Ring legen å få en pillekur som tar knekken på produksjonen! Jeg fikk det pga lillebror nektet plent å suge da han var passert 9 mnd. Men kuren virker ikke så godt på akkurat meg, er på min 2 kur og kjenner fremdeles at jeg produserer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå