v0nnen ~ Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Tøtta mi er 3 1/2 mnd. Å i dag har hun ikke ville spist noen ting. Når jeg prøver med pupp så kommer hun med hånna si å vill heller sutte på den. Hun får i seg litt med flaske, men ikke nok føler jeg. Hva er galt?
TinaP Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Ikke stress! Jeg har hatt flere slike frustrerende dager og vet verken ut eller inn. Til slutt har jeg bare sittet og grått. Prøver hun seg ikke på puppen i det hele tatt? Er det sen utdrivning, så kan du jo prøve å håndmelke litt til det kommer noe melk, evt noe varmt over brystene får det også til å renne. Får hun snusen på det så kanskje det går. Når jeg har hatt disse dagene var jeg så stresset at jeg heller ikke klarte å pumpe ut noe. Vil hun ikke ha pupp i det hele tatt, så prøv med morsmelkerstatning. Hun vil helt sikkert ha pupp igjen i natt/morgen. Melkeproduksjonen går ikke ned på kun en kveld/natt. Slapp av og ikke stress, det går helt sikkert bedre i morgen.
v0nnen ~ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Hei å takk for svar;) Jeg blir skikkelig stressa, redd for at hun ikke får i seg nok stakkar. Har prøvd med mme, hun drakk 70 mml nå før hun sovna. så hun har vertfall fått i seg litt. Når jeg klemmer på puppen kommer det melk. å hun suger litt på den, men så kommer hun men hånden sin å begynner å sutte på den. å kan ligge å smile til meg. Jeg har heller ikke fått til å pumpe ut noe, Max 50 ml. Før kunne eg pumpe ut til eg fikk fulle flasker! Så ikke vet jeg hva som sjer!
Ulldott Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Kjenner meg igjen ) Stresser meg halvt forderva for å få i knøttet mat enkelte dager. Min erfaring er at hvis hun ikke spiser noe særlig en dag så tar hun det igjen neste dag. Det som hjelper slike dager her i huset er: La det gå mer enn 3 timer mellom hvert måltid selv om hun ikke spiste noe særlig ved det siste måltidet. (Her kan det enkelte dager gå 5 timer, men når hun endelig spiser så spiser hun godt.) Ikke tilby mat hele tiden for da blir hun mett av de dråpene du "tvinger" i henne. Prøv litt forskjellige stillinger når du gir flaske. Av og til nekter min å spise i armene mine, men drikker masse når hun får sitte i vippestolen, ligge på sofaen eller i vogga. Få henne til å sutte på smokken, og bytt den med flasken uten at babyen oppdager det. Slapp av og ikke stress med matingen (med mindre hun går ned i vekt selvsagt. ) Jeg har veid jenta mi på helsestasjonen noen ganger ekstra og hun legger godt på seg til tross for matnekt noen dager.
Lilletrille med to jenter Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Kjenner meg også ijenn:) Bare slapp av, så ordner det seg vanligvis av seg selv igjen. Og ang pumping, så kan det hende det ikke kommer noe da du er litt stresset? Var iallefall slik med meg. Kan tulla di forresten starte å få de første tennnene, siden hun foretrekker handa?(kan jo ta en stund før de kommer frem selv om det klør nå)
v0nnen ~ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2008 Vi får håpe på at hun spiser Masse i morgen:) Har faktisk lurt på det, om hun får tenner. Kan virke sån noen ganger! huff, er nå litt tidligt det synes eg. hehe
walde81 Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Min er 4 mnd og veldig vanskelig å få i mat hun og. pupp er hun ikke int. i lenger, men takk og pris likte hun grøt. jeg fikk beskjed om å ikke tilby pupp så ofte...det hjal her...nå liker hun den litt bedre
v0nnen ~ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2008 Vill jo amme lengst mulig og. siden jeg er allergisk mort MYE! har astma, eksem ALT. men får bare vente å se. kansje jeg skulle prøvd grøt da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå