Gå til innhold

Noen som er mye alene med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere på?

Jeg er gressenke i en uke nå - og barna skal ikke i barnehage. Er jo helt tom for ideer. Hva skal vi finne på?

Barna er 3 år og vil gjerne finne på noe ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er nok ikke rette personen til å svare. Men er mye hjemme alene med ungen, siden min sambo er på kjøring. Er ofte borte i ukesvis:/ Men finner no på vanlige ting som når sambo er hjemme.

Skrevet

Vi bor veldig nært både skog og hav, så vi pleier å ta lunsjen enten i fjæra eller i skogen. Ta med bøtte og spade og lete etter krabber i tanga, eller ta med forstørrelsesglass og se på insekter og maur i skogen. Gå ut i hagen å slå opp telt? Besøke en lekeplass dere ikke har vært på før?

Skrevet

og må vel innrømme at hverdagene ikke er så innholdsrike. Henter dem i 3 tiden, lager middag, følger opp de største på treninger, instrumentøvinger etc. Er ofte totalt utslitt når fredagen kommer, og da er det godt med helg.

I helgene prøver vi å være litt på farten. Besøke slekt og venner, familiekonserter, barneteater, kino, fjellturer, turer i fjøra (der aktiviserer barna seg nesten selv), badeland, tivoli, strandturer og turer til lokale severdigheter. Mitt problem er vel heller at jeg er dårlig på å være hjemme, når jeg har fri og er alene med barna. Blir såpass usosialt på kveldstid ukedagene, at ejg må ta igjen litt i helgene.

Jeg har også en 3 åring, og 2 som er litt eldre.

Skrevet

HI her!

Barna går egentlig i barnehagen, men har fri nå. Føler meg bare litt lost.

Trenger bare litt ideer om hva barn liker å gjøre på dagtid. Lekeplassen er flittig brukt, men i morgen er det meldt stygt vær her. Så har lyst til å finne på noe annet....men hva? Ser for meg at en shoppingrunde bare er stress. Er jo vant med å ha en ekstra voksen der. Men klarer du, så klarer kanskje jeg også. Trenger vel bare et spark bak.

Hva gjør dere på da?

Skrevet

har du tv og dvd ??? nei fra spøk til alvor, jeg er mye alene med ungene de er yngre enn dine, og ikke særlig intressert i tv, slik som alle andre sine. dessuten er mine yngre enn dine og ikke tvillinger, så jeg liker ikke å gå i fra alt for lenge, eldste kan finne på mye rart med minste

vi tegner og maler litt, så går vi på tur, da er opplegget at eldstemann får regjere, vi går på eb grusvei uten trafikk. så triller vi til postkassen, da sitter begge i vogn.

vi synger mye, da sitter de i hver sin stol på gulvet og jeg sitter foran og så finner vi bilder i bok og synger om dem

vi bruker også tellebøker og alfabet bøker, pekebøker, med dyr, ting og farger.

eldste pleier å få bade i badekaret lenge, da kan jeg sulle runt litt, har jeg døra åpen ser jeg han heletida.

puslespill er også gøy, har tenkt å begynne å bake av og til. ellers så danser vi litt hver dag, det er gøy. vi har stor altan, og han leker fint der ute, går inn og ut som han vil så lenge det ikke regner.

vi går på butikken hver dag, det er slitsomt, men jeg liker ikke gammelt brød og stygg frukt, og det er jo alltids noe vi trenger. ofte stikker vi innom besteforeldre en liten tur og så går vi på åpen barnehage sånn en gang i blandt.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Mange gode ideer:)

Blir baking, en tur ute i det fri, bading og litt handling i morgen da.

Så lett egentlig, men akk så vanskelig å finne på selv.

H.I.

Skrevet

hmm.. vet ikke om jeg missforsto? Er du moren til barna?

Ble bare veldig i tvil siden du lurer på hva barn liker å gjøre på dagtid?

Tenkte kanskje en mor visste hva barna liker..

Ikke for å være stygg eller noe altså, håper ikke du missforstår spørsmålet som det... ;o)

Skrevet

Må si meg litt enig i denne.

Merkelig å være helt lost siden du skal være hjemme med barna i en uke:=O

Skrevet

Men ikke merkelig om det er far som skal være alene hjemme med barna?? Så utrolig gammeldagse folk her inne er da.

Til HI:

dere finner nok på noe lurt skal du se. Barn trengs ikke aktiviseres 24-7, de er ofte flinke til å leke litt selv også. Og så kan dere jo besøk venner med barn, være litt ute, male/ tegne om det er stygt vær ect ect. Håper dere får ei fin uke sammen da=)

Skrevet

"Men ikke merkelig om det er far som skal være alene hjemme med barna?? "..Hvor i all verden tok du det fra?

Jeg syns det er et merkelig spm uansett hva kjønnet på forelderen er!

Skrevet

"Er du moren til barna?

Ble bare veldig i tvil siden du lurer på hva barn liker å gjøre på dagtid?

Tenkte kanskje en mor visste hva barna liker.."

Der jeg tok det fra. Står ingenting om at HI er kvinne, selv om h*n godt kan være det.

Kan si meg enig i at det kan virke som et merkelig spm i utgangspunktet at en forelder,uansett kjønn, ikke vet hva barna liker og gjøre. Men, nå kan det jo bare hende at HI ville ha litt mere forslag en hva h*n kom på selv i farten. Greit å utveksle litt ideer of tips med andre foreldre om aktiviteter og leker også noen ganger=)

(litt knotete den siste setningen der, håper du skjønnte hva jeg mente=)

Skrevet

Var det nødvendig å være spydig i denne tråden også?? Kjære vene!!

Klart det er greit med gode ideer for hva man kan finne på med ungene. Når det regner er det jammen ikke hver dag jeg er opplagt til å gå ut og lage sølekaker!

Her i heimen er det baking som er det store for 2-åringen. Helt stas når han får være med på hele prosessen. Tømmer oppi alt, får røre litt osv. Ellers er jo plastelina en grei inneaktivitet, i tillegg til tegning, bøker osv. Evt lage trolldeig?

Det går jo an å gjøre handleturen litt spennende med tanke på å handle ting som skal være i bakverket, og evt. kjøpe noe som er gøy å holde på med.

Skrevet

Tok det som et svar på mitt innlegg, derfor jeg lurte;)

HI sier hun er gressenke så da tror jeg nok hun er kvinne;=)

Og ja, jeg kan forstå at det kan være greit få litt ideer ang aktiviteter men var vel kanskje måten hun la det frem på jeg reagerte på.

Skrevet

Tenkt litt over det, og jeg beklager at jeg virket (og var) spydig i det første innlegget mitt (ang om det var mor eller far som lurte). Hadde nettopp lest gjennom en lang tråd der det ble diskutert opp og ned om far kan/bør ha hovedansvaret for barna om foreldrene ikke lenger er sammen. Var nok litt mer provosert over hvordan menn generellt blir nedvurdert som omsorgpersoner enn jeg var klar over.. Vil ikke være med på å skape enda mer dålig stemning her inne og legger meg langflat å beklager for at jeg ikke bare svarte på spm til HI istede=)

til HI: som sagt tidligere håper jeg du å barna får en fin uke sammen og at du får mange gode tips fra denne tråden=)

Vennlig hilsen annonym 00:09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...