Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Min mens har alltid vært veldig uregelemssig, så jeg kan ikke regne termin ut i fra det... -Men jeg vet at unnfangelsen skjedde 3mai, hvordan finner jeg terminen nå... Ver så snill å svar Vil gjerne vite det litt fort ser du:P
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 26 januar står det da på babyverden.no
ninanja Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Du kan kanskje gå ut fra at første mensdag i siste mens var 10-14 dager før 3. mai. Da blir det ganske riktig, tror jeg.
moder3 Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 26.01.09 :-) http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Viss mensen din er uregelmessig,hvordan vet du da at unnfangelsen skjedde akkurat da,3.mai?? Du er forresten 8 uker og 3 dager på vei nå ifølge terminkalkulatoren
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 fordi det var en one-night-stands, ikke helt planlagt, tok angrepille og alt.. Men nå som jeg er gravid så er jeg egentlig i skyene for dette... tok det endelige valget og fikk vel egentlig det endelige svaret fra legekontoret i dag... så i dag er det på en måte offisielt:) takk for svar igjen:)
ninanja Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Hvis hun pulte 3. mai, er det jo ikke så vanskelig å trekke slutningen? Eller - hvordan ble dere gravide, liksom? ;-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Poenget mitt er at selv om hun pulte 3.mai så trenger ikke babyen ha blitt laget akkurat da.... Sæden kan leve opp til 3-4 dager ,og egget kan også gå i dvale noen dager før det utvikler seg. Så selv om terminen nå er 26.januar,så kan det fint være at hun får termin 1.februar...
ninanja Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Ja, det er jo sant ... Uansett så er jo ikke terminen "offisiell" før man har fått ultralydterminen, da.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Stemmer det:-)) Ingen liker vel å blir satt tilbake,så det var vel derfor jeg måtte pirke litt i dette med unnfangelsen,og minne om at det er mulig terminen ikke stemmer på dagen selv om hun vet unnfangelsesdatoen..
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 men takker for svar... Gleder meg litt til tiden freomver.. er helt ny på dette så... får kanskje ta turen innom førstegangsfødende og se på hva som skal skje fremover og om ultralyder og alt det:) Må bare si at jeg er så glad nå, har sagt det til pappa, og han ble jo litt i sjokk men han virket også veldig glad faktisk... mamma trodde meg jo ikke først, men så ble det en del alvorlig snakk og ho skulle støtte meg, eks stemoren min vil støtte meg og veninna mi også min nåverende stemor gratulerte meg:D Hadde seriøst trodd jeg skulle være alene om dette... og da jeg fikk det bekreftet på legekontoret i dag gikk jeg rett ut å spydde... hehe... Men nå er jeg bare glad, og kan nesten ikke tro det:) *lykkerus*
ninanja Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Ikke at jeg har noe med det, men jeg ble bare litt nysgjerrig ... Hva med han fyren som smelte deg på tjukken? Er han med i bildet her, eller er dette din egen greie?
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Vel.. Han e vell ikke akkurat aktuell som far på noen som helst måte, et fyllesvin... Han skryter over fyllekjøring, blitt kasta ut av alt som heter puber og tør omtrent ikke vise seg utenfor døra i frykt for at naboene skal komme å kjefte- for de ringer politiet anenhver helg pga. høy musikk og festing... Så for å si det sånn, så var det jo et feilgrep fra meg, og jeg tok jo angrepille....... Men har etter mye om og men bestemt meg for å beholde, selv om jeg vet at det kan bli utrolig vanskelig fremover.... Men det er til barnets beste og ikke ha kontakt med han, ikke før han har vokst opp og kommet til jorda i allefall...
lykketreff:-) Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Kjære vene, du er jo bare 18 år... Du har min medfølelse. Lykke til framover:-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Hmm... Virker jo en smule uansvarlig du også som gikk til sengs med ham da.. Jeg syns jo at han har rett på å få vite at han skal bli far,og du kan vel ikke nekte ham kontakt med barnet som han er far til,viss han vil ha kontakt????
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Ja, sa jo det at det ikke var det lureste... .-og gjorde mitt for å ornde opp i ettertid, alle gjør feil... og i mitt tilfelle vil eg gjøre det beste ut av det og ta ansvar for det. Og selvsagt skulle han få ha kontakt om han ønsket det, men han har gitt tydelig uttrykk for at han ikke vil ha noe kontakt med barnet å gjøre... Så jeg gjør det enkelt og holder han utenfor.
ninanja Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Da har du i alle fall gitt ham et valg og sagt fra at han skal bli far. Lykke til videre! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå