Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av og til fundert på det i diskusjoner her inne hvor noen ofte kommer i kategori "klok og reflektert" og andre i kategori "overfladisk og tenker ikke lenger enn til nesetippen". Må det ene nødvendigvis alltid utelukke det andre?

Jeg tror jeg godt kan være begge deler. Jeg evner stort sett å se det større bilde på verden, at en politikk må(bør!) tenke fremover og utover landegrensene. Jeg har alltid interessert meg for de dypere temaer i livet, filosofert mye, studert historie, kunsthistorie og religion. Fag man gjerne ikke først og fremst forbinder med å være overfladiske ;-) Jeg føler i hvertfall selv at jeg har dyp i meg, har reflektert mye over endel ting og er veldig obs på hvordan verden faktisk er. Samtidig kan jeg være utrolig overfladisk. Jeg er faktisk opptatt av mitt eget utseende, jeg missliker å gå ut uten lett make-up og "ordentlige" klær. Jeg kan nyte ansiktsbehandling, shoppe nye klær og gå til frisøren. Ikke at jeg gjør noen av delene så ofte da siden vi verken bor nært nok eller har råd, men jeg ville gjerene. Jeg bruker en evighet foran speilet før jeg skal ut på noe og jeg merker meg hvordan andre ter seg og går kledd. Jeg er opptatt av vekten min også, vil helst at den skal være ett visst sted og hiver meg gjerne på ting som kan hjelpe til her, som f.eks rockering-bølgen. Og jeg kan være både ubetenksom og bestant.

Poenget er bare; må en virkelig være i bare en kategori? Her inne altså? Er det ikke rom for å ha flere sider ved sin egen personlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle har vel forskjelige sider ved seg selv.

men det er helt klart noen her inne som jeg syns er mer fornuftige en andre, sånn genrelt sett. selv om jeg ikke er enig i alt de står for.

ingen ting er svart/hvitt

Skrevet

Tullejente

Du kan da ikke komme her og mene at verden finnes i flere farger enn svart og hvitt??????????

Jeg blir så forvirret ;-)

Skrevet

Jo, selvsagt har de fleste av oss flere sider. Likevel tror jeg at mange er "oftest reflektert" og at andre er "oftest overfladisk"

Uten å nevne nick - he he ;-)

Skrevet

*flire* du har rett, her inne er alt svart eller hvit ;-)

Skrevet

Applaus til ALVA!!!

Jeg er så enig. Det ville vært fryktelig trist hvis man hadde en endimensjonal personlighet. Jeg har en fryktelig seriøs jobb med mye ansvar og mye penger involvert, men hvem var det som stod ivrig utenfor kinoen da Sex & City filmen kom? Yes, MOI! I vonde Manolo Blahnik sko til en liten formue,og en ekkel kjole som egentlig ikke går an til å sitte i.. ;)))

Heldigvis, sier jeg, at man har mange dyp i seg :))

Skrevet

Nei, her tror jeg ikke det er rom for flere sider når det gjelder personlighet :) Spesielt ille er det dersom man er stemor, da er man kun ond, uansett hvordan omstendighetene måtte være :)

Men jeg ser på det som underholdning. Er en del flinke folk her som gir gode og fornuftige råd, er vel derfor jeg er innom i ny og ne!

Skrevet

Ja, de stakkars fæle stemødrene, de har jeg også lagt merke til. Tenke seg til å ville tenke på seg selv innimellom da! Og tenke seg til å ville BESTEMME i eget hjem. Skjønner ikke noe jeg ;)))

Skrevet

Jojo, jeg ser jo den da ;-)

Men tenker også at noen kanskje bare viser en side av seg selv her inne? Jeg føler i hvertfall ofte at jeg fremstår som veldig alvorlig, nesten syklig opptatt av det beste for barna og kjedelig her inne, men irl er jeg faktisk en som ler utrolig mye, er vimsete, distre og med masse humør og er særs laid-back ovenfor ungene.

Skrevet

Ja, men jeg tror det er stor forskjell på hvordan folk bruker dette forumet.

Jeg har nå "hengt" her av og på i 3,5 år, og gidder ikke delta i våtserviettdebattene lenger. Min yngste er 1,5 år, så små babyer interesserer ikke så veldig ;-)

Jeg får ofte blåst litt av meg her, og har nok rykte på å være krass og slem innimellom. I virkeligheten er jeg egentlig følsom og ganske snill og ettergivende ;-)

Silja28 kaller med "Får i ulveklær" - he he.

Skrevet

Hehe... DU ettergivende???? *skule på deg med tror-det-ikke-før-jeg-får-se-det-blikk* ;-)

Men skjønner hva du mener. Skjønt noen debatter er bare så utrolig morsomme å delta i at jeg klarer ikke å la være, ufattelig hvor provosert og usakelig noen blir når de slipper opp for argumenter!

Skrevet

Ja takk til begge deler ;-)

Jeg er selv både "dyp" og "overfladisk" selv, alt etter hva det gjelder i grunn. Jeg setter menneskelige verdier først og er ikke så opptatt av materielle ting i utgangspunktet, men jeg er alikevell opptatt av komfort og nytelse. Jeg er en livsnyter som ikke er opptatt av tingene i seg selv. Jeg trivest godt på landet i et eldre hus, så lenge jeg kan gjøre noe med huset og kan ha en viss luksus rundt meg, denne luksusen skaper vi helst selv for tilfredstillelsens og skapergledens del. Jeg liker også å "ta meg godt ut", så jeg legger en lett sminke uansett hva jeg skal, handle eller ut på fest for å sette det på spissen.

Vi har alle våre fasetter, på godt og vondt ;-)

Og forresten, livsnyteren Ugl@ sitter om et par ukerute i hagestua i sin nye hjemme støpte "hot tub" å virkelig nyter livet....unødvendig og sikkert ikke helt politisk korrekt siden den er vedfyrt og spyr ut litt co2....shit happands ;-)

Skrevet

Misunnelig på den hagestua. Har tenkt på den siden i går :))) Kjipe meg som bor i leilighet i byen.. bæsj altså. Men nå skal vi se på hytte i skjærgården, da kan jeg få meg et lysthus eller noe.

Da skal jeg sitte der, drikke vin, og tenke på deg Ugl@ :))))

Skrevet

;-) Har allerede sommerhus ute i skjærgården jeg ;-) Der har vi stamp allerede på brygga, deler den med familien vel og merke. Stort hus og sjøhus.

Kan anbefales, det er virkelig rekreasjon og balsam for sjela. Låner båt akkurat nå av foreldra mine, vi er på utkikk etter en praktisk familiebåt selv. Vi reiser ut dit om 3 ukers tid, gleder oss villt :-)

Skrevet

Om 3 uker er vi i USA!

Men du verden så nydelig det høres ut med hus i skjærgården. Mannen har mast i årevis, men jeg har sagt nei for vi har hytte på fjellet. Nå har jeg sagt ja, vi har penger til det, og nå leter han som bare det. Men i sommer blir det altså USA!

Kos dere med sjølivet da. Husk hvitvin da!!!

Skrevet

Oj.. apropos tråder som sklir ut.. haha.. Må le nå!!

UNNSKYLD!!

Skrevet

Alle har jo forskjellige sider ved seg selv, og det at man bryr seg om hvordan man ser ut etc betyr vel ikke at man ikke kan være dyp. Du skriver jo selv "tenker lenger enn nesetippen" - altså sikter du jo selv til de som er overfladiske på tanker, meninger etc, og ikke det at man nyter ansiktsbehandling.

Skrevet

Nyt turen dit, blir ingen utenlandstur på oss i år, her går penga med på huset og eiendommen, blir vel når vi er ferdig med de største og dyreste prosjektene her :-)

Vi skal kose oss på sjøen ja, og hvitvin pleier jeg å ha med, helst kartongviner på hytta da av praktiske årsaker ;-)

Skrevet

På dib er verden sort-hvit må skjønne :)

Men det er vel stort sett sånn i den virkelige verden også blandt oss damer? hvertfall når det kommer til det med utseende og iq ;) er en jente pen og man kan se at hun liker å ta seg bra ut så er hun automatisk dum hehe. Tar meg jo i å tenke det selv noen ganger også, men vet jo at det bare er min egen misunnelse som lurer meg fordi det er dårlig gjort at noen skal være SÅ perfekte hehe ;)

Jeg er veldig opptatt av pene ting, veldig overfladisk selvfølgelig men jeg liker pene ting :) pene sko, pene møbler osv. Sånn sett er jeg veldig jentete! Men det betyr ikke dermed at jeg ikke har NOE annet i hodet eller har "dypere" interesser..

Jeg tror vi har lett for å sette mennesker i bås, og da blir det vel ofte sånn at noen ting bare ikke passer inn i "malen".

Man kan ikke se for seg at en glamourmodell har en indre drøm om å bli politiker for eks ;) selvom det kommer helt ann på hvordan hun er som person så ser vi bare glamourmodellen og ikke menneske bak.

Må være kjedelig å ha en så "gjennomført" personlighet at man virkelig passer inn i en mal vil jeg tro da, jeg synes mennesker blir sååå mye mer spennende om de er sammensatt av et lite kaos med forskjellige personligheter hehe :) jeg liker å bli overrasket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...