ღhælgelainnღ Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Har lyst til å prøve en slik tarmskyllings kur. Noen som har prøvd dette og som kan anbefale et produkt?
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Så på Oprah jeg at en lege frarådet dette på det sterkeste. Man kvitter seg samtidig med bakterier som skal være i tarmen. Det ble også fortalt at man oppnår samme ffekt ved å spise ekstremt sunt i en uke. En tarmskyllingskur har ingen bevist effekt. Men vil du, så vil du..... ser bar ikke vitsen med det jeg:)
Mamma til ♀♀ & ♂ Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Olavesen har en bra kur. Men da må du behandles av andre.
ღhælgelainnღ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2008 Er bare så lei og fortvilet. Sliter med en urolig mage, antagelig pga. såkalt irritabel tykktarm. Har kuttet ut noen mat produkter for å se om det kan bedre seg og i tillegg drikker jeg svært lite melk. Er så utrolig lei av å ha en mage som protesterer hver gang jeg spiser noe. Tenkte derfor en tarmskylling var verdt å prøve?
Nit@™ Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Har tatt colonskopi noen ganger, og man tømmer jo tarmen før det, slik at man får bilder... Men det blir kanskje mye forskjellig? Da kan du jo få kjøpt tarmtømmende produkter på apoteket. Laxabon og phosphoral... Men det tømmer jo alt da. Men om du er redd for å tømme tarmen for bakterier kan du ta melkesyrebakteriekapsler etterpå. Det vil gjennopprette tarmbalansen raskere. Hvorfor skylle tarmen? Bare lurer jeg...
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Hva mener du med urolig? En venninne har mye mageproblemer. Hun holdt seg også unna melk i en lang periode uten effekt. Hun går nå på vi-siblim (for stabil avføring) og noe tabeletter jeg tror er noe melkesyre...et eller annet.... Det er for å nullstille alle bakteriene i tarmen for så å få dem i naturlig flora. Dette hjelper iallefall henne. En tarmskylling vil bare irritere mer skulle jeg tro.
ღhælgelainnღ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 Tenkte kanskje det kunne være til hjelp for irritabel tarm. Men det er kanskje andre ting som hjelper mer. Føler at jeg reagerer omtrent på alt for tiden. I tillegg har jeg en veldig stressende hverdag, som sikkert heller ikke er det beste for magen min. Ikke så lett å få gjort noe med det heller.
Nit@™ Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Om du har irritabel tarm skal du ikke tukle med slike ting uten i samarbeid med lege. Har du fått undersøkt tarmen din skikkelig? Stress hjelper ikke på irritabel tarm i alle fall, det virker stikk i mot. Jeg har selv irritabel tarm + en kronisk tarmsykdom og skader på tarmen, og skjønner litt av hva du sliter med. Faste, små måltider og lite stress er en lite "oppskrift" om hvordan man skal overleve greit med IBS. Melk er ikke sikkert har så masse å si på magen din, jeg reagerer ikke på melk. Men jeg kan ikke spise koteletter, biff osv, mest mulig kylling/kalkun/fisk. Minst mulig kjøtt. Og være forsiktig med alle varer som gir luft. Erter, kål etc. Gå på apoteket og kjøp melkesyrebakterier, eller drikk 1/2 l biola hver dag, det hjelper masse. Har kanskje flere tips også.. når jeg får tenkt meg om ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå