Gå til innhold

Prøver igjen - noen som driver Enkeltmannsforetak her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler?

Ulemper?

Hva drier du med?

Takk, takk ! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg nei, men kjenner til flere. Mange er i mote/designerbransjen som er veldig ustabil. En mnd kan inntekten være sinnsykt høy, mens andre mnd er det ingenting å hente. De aller fleste har en stabil jobb ved siden av. Fordelen er jo at man i et motemiljø blir kjent med mange spennende mennesker, at man reiser mye, bestemmer arbeidstiden selv og at man gjør noe man elsker.

Kjenner også en som driver noe innen elektrobransjen. Han sier at det blir mye jobbing - også i helgene og kvelder. Han føler også et personlig ansvar for å ikke få et dårlig rykte i hans bransje. Jeg vet at han har mye jobb og tjener godt, men han kan aldri ta en sykedag. Da risikere han å miste inntekt da kunder ikke gidder å vente.

Skrevet

Fordeler: Mer frihet, muligheten til å tjene mer penger enn i vanlig jobb da du styrer alt selv. Får igjen momsen, muligheten til å velge ulike jobber og de jobbene som frister mest, rett og slett du er din egen sjef

Ulemper: Ingen fast lønningsdato, regnskap er lettere en et as men allikvel skal ting føres,moms betales,evn forskuddskatt, mye å holde styr på allikvel. Ikke alltid like gøy og måtte purre på/kreve inn penger. I perioder kan det være lite å gjøre, og lønnen blir lavere.

det jeg kom på i farta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...