Gå til innhold

Marte!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo Marte!

Lenge siden!!!Går det bra med deg??

Jeg har ligget hele helgen, og det jeg evt hadde gått opp fòr av meg som en vind:( Men nå klarer jeg heldigvis å holde på maten, verre andre veien..hehe..huff..

Men nå kan jeg endelig se på gagen at noe er på gang.. andre kan ikke se det, men i og med at jeg kjenner den ut å inn så kan jeg se det nå!

Skal på ul igjen til mandag!For å holde øye med cysten, og alt det andre!

Håper du har det bra! Tenkte dette kunne være vår side som vi kan snakke med hverandre:)

klem susanne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så hyggelig med melding!:)

Her går alt veldig greit. Har fått tilbake energi og er nesten ikke kvalm. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal være glad eller redd...;) Skal heldigvis på ul i morgen tidlig, så da får jeg vite om det er noe liv i magen. Blir spennende!:) Magen her har også vokst... Måtte ty til mammabukser for første gang i går, og magen bare tyter ut. Har lagt på meg 1kg, heldigvis ikke så ille enda..:P

Høres utrolig slitsomt ut å være så dårlig som du er... Men bra at du er sykemeldt slik at du får tatt det helt med ro. Håper du blir bedre etterhvert, er jo ofte de første mnd som er verst.

Så kjekt med ny ul for deg igjen, du får virkelig følge med på lille i magen..:) Høres jo veldig fornuftig ut å holde øye med cysta også, slik at den ikke vokser seg alt for stor før de gjør noe med den. Men håper du slipper smertene som kommer hvis den må fjernes da, for det hørtes ille ut..:S

Vet du om du blir fulgt opp med ul gjennom hele svangerskapet denne gangen eller? Her blir det nok kun denne ene (pluss den jeg hadde pga blødning). I dag er jeg heldigvis over de gangene jeg har mistet tidligere, så dersom det er liv skal jeg senke skuldrene litt i morgen...

Klemklem :)

Skrevet

Er heldigvis ikke kvalm lengere nå! Vet ikke om det var pga jeg er gravid eller om jeg hadde fått omgangssyken!?! Blir jo av og til litt uggen nå også da, og jeg ikke har fått nok mat i meg , eller det har gått for lang tid i mellom!Men jeg tror det var det.. var i hvertfall ikke noe dårlig med min datter! Men jeg klager ikke, er bare overlykkelig for å være gravid!Men det kom godt med at jeg fremdeles er sykemeldt! Jeg er under min vekt nå, men det er ikke så rart, men håper det kommer fort tilbake:) Men ja håper ikke at dette kommer tilbake..heheh..liker ikke å syte men må innrømme at jeg offa meg ett par ganger...

Foreløpig skal jeg bare på denne, pluss den ordinære, men det kan jo være jeg får beskjed om noe anna, om den har vokst betraktelig! Men skal til jordmor på tirsdag neste uke, hun ville ikke lytte, men vi skulle bare prate litt osv!

Har jeg kanskje missforstått?Jeg trodde du hadde sett hjertet allerede?!? Hvis ikke skal jo det bli godt å se i morgen!

Jentungen får/har kanskje vannkopper.... det går vannkopper på avdelingen hennes...

Mamma vet ikke om jeg har hatt det da jeg var liten, så nå bekymrer jeg meg litt for at hun skal få det! Noen sier det er farlig for fosteret, andre ikke. Noen sier at det er ca 2 prosent som det kan ha negativ innvirkning på..men hva skal jeg da tro!

Forresten så jeg sex in the city i dag, med jente gjengen.. driiit gøy!!Fellte ett par tårer jah..heh,. men så er jeg veldig følsom av med, gravid eller ikke gravid!

Men nå MÅ jeg legge meg...masse lykke til i morgen!!Nå er vi optimister..sant!!!Natta klem fra mæ

Skrevet

Hehe, er lov å offe seg litt når man er kvalm da..:) Er jo helt pyton, samtidig som det gir en god trygghet på at alt er som det skal..:)

Jeg var på tidlig ul forrige lørdag pga en blødning dagen i forveien. Alt så bra ut da, men jeg gikk uansett på timen i dag som legen henviste meg til. Og i dag var lille spira blitt 2,4cm, hadde ett hjerte som slo også rørte den på seg!:) Så det var veldig beroligende nå som det er lite symptomer..:) Mistet jo en uke etter ul sist, men blir jo uansett beroliget av å se den lille.

Så skummelt med vannkopper? Har du snakket med legen din ang dette? Får håpe du har hatt det, men at moren din bare har glemt det..:) Er mye man skal bekymre seg for nå i disse dager..:)

Jeg har også sååå lyst til å se Sex in the city, men her vi bor finnes det ikke kino! Skal heldigvis en tur til Tønsberg snart, og da skal mannen og jeg feire to års bryllupsdag med middag og kino. Spørs om jeg får med meg han for å se filmen da..;) Blir uansett deilig med barnevakt noen timer, for det har vi stort sett aldri ellers.

I dag skal jeg på avslutning med klassen jeg jobber i. Har ikke sett dem på noen uker nå, så det blir koselig å se avslutningsnummerne deres!:) Gleder meg masse..:)

Håper du får en finfin dag!:)

Skrevet

Så deilig å ha sett hjerte slå, og at den til å med beveget på seg:)

Men hadde du sett hjerte slå da du mistet sist?Sjangsen minsker jo betraktelig etter man har sett hjerte!!Vi må bare tenke på det!

Jeg har heller ikke så veldig masse symtomer!Mye do besøk, spising, soving, mage som vokser, uggen nå og da, så det er jo ikke de helt store!

Men syns de gravid bøkene er no tull for de som er 2 gangs fødende! Våre bryst har jo allerede en gang vært ømme og fulle av melk, det tar kanskje lengere tid for oss når de allerede har vært utvidet før, hvis du skjønner. Har snakket med mange nå som har to, og de sier at det tok mye lengre tid før de merket noe i brystene med nr to enn en! Og så står det jo så fint at man må huske på å sove når den ny fødte babyen sover, lett hvis du har en fra før som skal hele tiden leke med mammaen sin. Syns de skulle lage en bok for 2 gangs også!!! Slik at man ikke henger seg så opp i ting, skjønner du hva jeg mener..hehe!

Har dere også 2 års jubileum snart!!Vi også! Når giftet dere dere?Vi har jubileum 1 juli! 5 dager før min bursdag(6/7)! Tror vi skal ut å spise på vår dag!Enten med Emilie eller uten, syns begge deler er koselig:)

Ja kan anbefale den filmen ja!!Hun ene venninnen min som var med hadde ventet på denne filmen i 4 år!!Vilt!

Dette går vår vei Marte!Det er bare å innse det:)

Masse klemmer fra din Bim venninne!

Skrevet

Veldig deilig å se hjertet slå og at den rørte på seg, men jeg vet at det ikke er sikkert av den grunn. Sist mistet jeg en uke etter å ha sett en sprell levende spire på ul, så denne gangen tar jeg det ikke for gitt at det går bra selv om jeg har sett den.

Er enig i det med bok for 2.gangs, det ville vært genialt! Hvis det ikke finnes kan vi jo vurdere å skrive en?!:P

Så moro at dere også snart har jubileum! Vi har 2års bryllupsdag 24.juni. Gjør ikke så mye ut av den (i fjor glemte jeg den faktisk), men koselig å benytte sjansen til å ta en tur ut og se på livet. Må jo benytte det at vi har sjans til barnevakt også. Mathea har enda ikke hatt barnevakt natten over, men å ha det noen timer en kveld har hun(og vi) veldig godt av...:)

I kveld er heldigvis siste arbeidsdagen til mannen min på lang tid, så nå skal vi alle ha ferie her! Det blir så utrolig godt å ha lang sommerferie sammen..:) Reiser en tur til sverige (Sunne) på fredag for å treffe min bror m fam som vanligvis bor i st.holm. Godt å komme seg bort!:) Er helt hekta på å reise, så jeg klarer ikke å holde meg så lenge hjemme når vi har fri, blir bare rastløs av det..:)

Håper du har en koselig kveld..:)

Klem!:)

Skrevet

Hm merker at jeg igjen er litt bekymret, kom noe i undertøyet igjen i dag, men sansynlig så er det cysten som lekker.. håper jeg!

Men nå skal jeg jo inn over helgen igjen. Så en får jo bare krysse fingrene!

Syns det er så mange her inne i det siste som har kommet og ikke sett noe foster , men plumme sekk, og de har vært 6-7 uker på vei, utrolig trist og urettferdig!

Vi feiret med biff hjemme på 1 års dagen, Glenn vertet meg opp! Han er utrolig god på mat altså!Jeg er ikke! Kan bare sånn tradisjonell mat, fiskeboller i hvit saus, kjøtt boller, farse boller, sikkelig norsk kost, dog kjøtt bollene er laga fra bunnen pluss saus. Den hjemmelaga er jo best!

I år skal vi nok ut å spise, feire alt som har skjedd løpet av to år!

I år får vi egentlig bare 1 uke sammen, hvis ikke jeg kommer til å bli sykemeldt mer, håper jo ikke det, for han kunne bare få fri fra sin jobb uke 31 32 33! Men for meg er ikke det gunstig, innkjøring med nye barn osv så jeg fikk ikke lov til det! Så vi får uke 31 sammen!! Jeg skal ha 29 30 31! Merker jeg er litt irritert!

Merker at nettet sliter litt på meg, så etter denne ul, kommer jeg nok til å trappe ned, men vi kan jo holde kontakten oftere på facebook eller msn hvis du har! Men merker jeg ikke må lese flere dårlige nyheter her inne. Selv om jeg helst vil inn å skrive trøstende ord til dem!Men det går litt for mye inn på meg, og bare jeg kjenner et stikk så tror jeg nå går det galt! Merker jeg må ha litt ferie fra det hele. Føler du det slik?

Nja nå må jeg vel hoppe i loppe kassa!Emilie har fåkk den siste sprøyten for ett par dager siden,rødehunder,kusma osv, og har disse dager våknet utrooolig tidlig, i dag var den halv 5, buhuu!

Så natti natt...*gjæææsp*...heh

Skrevet

Skjønner at du er bekymret dersom du merket at det kom noe men jeg skal krysse fingrene for at det er cysta som lekker. Og det er jo bare bra (er det ikke?)...:)

Jeg er enig i at det er mange triste historier her inne. Jeg styrer litt unna dem og leser dem sjelden nøye, for jeg orker ikke å bekymre meg unødig... Samtidig ser jeg jo absolutt at folk har behov for å fortelle og sammligne historier og erfaringer. Jeg går jo alltid hit dersom jeg opplever noe uventet..:) Her møter man jo folk som har vært gjennom "alt"..:)

Så kjedelig at dere bare får en uke sammen. Det er jo veldig lite... Nesten så jeg vil anbefale deg litt ekstra sykemelding..:P Men det er nok ikke rette tiden når det er mange nye barn i bhg. Husker den perioden som jeg jobbet i bhg, da var det alltid full rulle når vi fikk inn flere nye barn på samme tiden. Men er moro da!:) Her har faktisk mannen min sin første feriedag i dag og jeg er jo sykemeldt frem til 1.juli. Vi har derfor fri sammen helt til jeg skal starte så smått med litt jobb 30.juli. Så vi er heldige og får noen uker sammen..:) Veldig praktisk at vi begge følger skoleruta!:)

Høres fornuftig ut å ta litt nettpause. Jeg blir nok heller ikke her så mye fremover. Orker ikke dra med maskina overalt også er det jo greit å tilbringe litt tid med denne mannen min også..:) Men ville vært koselig å ha kontakt da! Mail adressen min er marte_(mitt første etternavn)@hotmail.com

Nå må jeg nesten pakke ferdig kofferten slik at vi kommer oss avgårde til rett tid i morgen. Har en tendens til å spare alt til siste slutt når det gjelder pakking...:S

Håper du får en fin helg snuppa, vi snakkes!!:)

Klemklem

Skrevet

Åja vist, godt å få det ut!Og det er jo litt av grunnen for at denne siden finnes!Men det er bare så trist uansett, og jeg er ikke like flink til å styre unna dem. Må jo alltid inn og trøste litt..

Og mange historier er jo bare så lik min, og da får jeg litt flach back...

Men tenker jo positivt og skal bli digg med ul på Mandag!Håper den har vokst kjempe masse!! Kan man også høre hjertelyden på ul hvis man spør? Har lest at noen her inne har hørt den?

Ellers skal jeg prøve å overtale jordmor til å lytte til torsdag, da er jeg jo 9 uker!Kan hun kanskje høre noe da?Hvis hun sier ja selvfølgelig!

Ja merker vi har fått mindre og mindre tid sammen, skal bare lese dette,skal bare skrive ferdig, tror han har hørt alt av unskyldninger for å sitte litt lengere! Men n¨er det nok...for ei lita stund i hvertfall! Er jo alltid gøy å se nye som er blitt gravide!

Jo men da "sees" vi på msn snart!God ferie og nyt den!Heldig griser!!!!Klem susanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...