Gå til innhold

var hos legen i dag,dere som har hatt brystbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet kjempedårlig kl 7 å den ene puppen så ut som den skulle sprenge..mamma kom og hjalp meg og legen sa at jeg måtte opp på sykehuset,men akkurat da var jeg så himla dårlig at jeg bare måtte hjem..skal opp på sykehus imorgen å få behandling siden jeg var syk i tillegg til brystbetennelse som det var..så lurer jeg på om noen vet hva behandling dette er ? orket ikke spør legen ville bare ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble innlagt på sykehus med brystbetennelse - etter å ha vært syk i to uker med feber og en uke på antibiotika. Fikk beskjed om at de måtte operere og legge inn dren for å få tømt ut pusset inni brystet. Mens jeg lå og ventet på operasjon i nesten et døgn så hadde nok antibiotikaen endelig begynt å virke for jeg slapp å operere.

Hvis du ikke har vært syk så lenge så vil jeg nok tro at de gir deg antibiotika først for å se om det fungerer. Operasjon er vel siste utvei vil jeg tro.

Ønsker deg lykke til! Er ikke noe godt med brystbetennelse...

Skrevet

Du får vel i utgangspunktet antibiotika, evt. noen piller som som stopper melkeproduksjonen, men dette er sjelden et alternativ dersom du fortsatt skal amme - så fort du blir frisk.

Uff..stakkar...brystbetennelse er ikke for pyser...god bedring! Vet GODT hvor fælt du har det akkurat nå-

Skrevet

Det er antibiotika som er behandlingen for brystbetennelse..

Hvis du ikke har gjort det enda, så gå i dusjen og masser puppen med babyolje. Det gjør kjempevondt, men da kan du løsne opp melkekjertlene det har satt seg betennelse i. Du må massere leeenge.

Gi også babyen puppen og pump deg i tillegg..

Har opplevd det samme som deg, måtte ha lege hjem på natten for jeg var så dårlig. Fikk antibiotikatabletter som jeg skulle begynne på dagen etter hvis jeg ikke var bedre, men slapp heldigvis det..

Du er ekstremt uheldig hvis du må inn å operere inn dren.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Hadde jeg vært deg så ville jeg ikke ha ammet på det brystet du har brystbetennelse på, men heller pumpe deg. Når jeg hadde brystbetennelse så kom det grønt slim ut og hvit betennelse med blod ut av brystet når jeg pumpet meg. Fikk beskjed av legen på sykehuset når jeg var innlagt at jeg ikke måtte gi melk fra det brystet jeg hadde betennelse i til babyen.

Håper du blir frisk snart, er helt jævlig med brystbetennelse

Skrevet

tusen takk for svar.. jeg fikk antibiotika hos legen idag så jeg forsto ikke helt hvorrfor jeg må på sykehuset..har pumpet og masert brystet i dusjen men fikk lite ut og det gjør dritvondt.så det er altså bare denne antibiotikaen ? får ringe legen imorgen.. skulle ta en blodprøve da,men det kan jeg vel komme til legen å ta.. hvordan blir det inatt da,våkner vel opp akkurat som imorges ? hjelp..takktakk

Skrevet

opp

Skrevet

Holder du på å slutte å amme eller får babyen fremdeles pupp?

Hvis pupp, gi mye og ofte. Har du feber nå? Regner med at du skal ta en CRP som indikerer at du har en bakteriell tilstand i kroppen, men den kan du jo ta hos legen din.

Fortsett og gni på de harde kulene og der det er rødt. Gjerne mens du sitter i sofaen også. Gni også forsiktig mens du pumper. Hold for all del puppen varm.

Du kommer helt sikkert til å våkne i natt av at puppen er vond, da ville jeg stått opp for å pumpe.

God bedring igjen:-)

Skrevet

Uff, stakkars deg, du er ikke alene sant? Viktig hvis du blir dårligere. Jeg har aldri vært så syk at det kom puss, men har hatt 40 i feber og sittet oppe hele netter og pumpet med varmeputer/nakkevarmere på puppene. Det hjalp på meg. Vet ei venninne som fikk det ut med elektrisk pumpe og slapp dren. Det har de på sykehuset.

Skrevet

Uff, all mulig medfølelse til deg, det er skikkelig vondt med brystbetennelse, tror ikke noe annet har gjort meg så syk jeg.. 40 i feber med noen frostrier som er helt sinnsyke i tillegg til smertene i brystet, fyttikatta!

Men antibiotikaen virker godt. Gå i den varme dusjen så ofte du føler du må, håndmelk under det varme vannet, det hjelper utdrivningsrefleksen igang. Masser litt, men veldig, veldig forsiktig! Hvis du masserer for hardt vil melka "bak proppen" lekke ut i brystvevet og gjøre alt værre... Du bør være bedre om en dag eller to, men pass på å tømme ofte, minst hver annen time og dagen og hver tredje-fjerde time om natta disse første par dagene. Masse god bedring!

Skrevet

hei,nei jeg er heldigvis ikke alene,å skal ikke slutte med amming så det kan ikke være derfor..prøfte å håndmelke i dusjen men fikk ikke ut no særlig..rød og hard er den :\ fikk en lang frostrie imorges fy f,lå helt under 2 dyner i 2timer og skalv..skulle tro jeg satt naken på nordpolen :) er skikkelig dårlig ja men har ikke tatt tempen..får se imårgen får vel svar på den prøven ganske raskt? skal fortsette å massere å ha pumpa klar inatt.tusen takk for tips å svar

Skrevet

har også sykt vondt i hodet,er det og normalt?

Skrevet

Har du prøvd med noe ordentlig varmt å legge på? Eneste som lindret hos meg!

Skrevet

nei det har jeg ikke,skal fylle på varmeputen med engang :) dere er gode å ha :)

Skrevet

Og paracet om du har feber og mot hodepinen :-) Synes ordentlig synd på deg... Tror det lønner seg litt å stå på for å få det ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...