Gå til innhold

Stor feiring av den nye ekteskapsloven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømte at det ble holdt stor folkefest for å markere at homofile nå skal få lov å gifte seg. Jeg så mange skolebarn opptre og danse danser og så ble det holdt parader og opptog og spilt masse musikk, happy hour på samtlige sjenkesteder i Oslo,flaggene vaiet til topps, kanoner drønnet og så til slutt masse flott fyverkeri. Jeg lurer på om ikke den store festen ble holdt tre dager til ende. Jeg syns at folk har romantisert den nye ekteskapsloven så veldig at det skulle ikke forundret meg om det ble holdt stor fest her i landet for å feire den nye ekteskapsloven som en stor historisk begivenhet.

Hva ville dere syns hvis det jeg drømte ble en realitet? Hva ville dere syns hvis det ble holdt et veldig stort feiringsarrangement her i landet for å markere den nye ekteskapsloven? Hvor mange her inne er for at det burde feires? Ikke minst, å få barn til å være med på å juble over innføringen av den nye ekteskapsloven - hva ville dere syns om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært flott det!! Hverken barn eller voksne har vondt av å respektere at mennesker er forskjellig og med forskjellige behov også i forhold til valg av partnere....

Skrevet

jeg synes ikke det er bra!!!!!! Jeg synes at Ekteskap skal være mellom mann og kvinne.

jeg vet at enkelte folk hater å høre det men det er heldigvis lov å mene det...iallefall en liten stund til.hva blir det neste egentlig?Det er det mange som lurer på:)

et innlegg jeg lest ei en avis skrev en mann at han gjerne kunne tenkt seg å gifte seg med 3 pene damer samtidig og sa at han helt sikkert fikk lov til det etter hvert..ja siden de homofile hadde fått den rettigheten.....han hadde et point der....

Men håper virkelig ikke det blir som du drømte....

Skrevet

Jeg vet det skal holdes en stor folkefest i Oslo, så fest skal det bli, og jeg synes det er flott. Jammen meg på tide, kjenner så mange flotte lesbiske og homofile par som uten tvil kommer til å bli flotte foreldre. Er så utrolig glad på deres vegne. At du sammenlikner det med flerkoneri, synes jeg er horribelt, det er jo undertrykkelse av kvinner og et helt annet tema. FY!!

At to stk som elsker hverandre skal få gifte seg og ha samme rettigheter som andre synes jeg jammen meg er på tide. Ja folk har rett til å mene, men sånne fordommer burde man holde for seg selv, særlig siden man tydeligvis ikke har innsikt nok i saken til å burde mene noe som helst.

Skrevet

Herregud, selvfølgelig skal barna også være med å juble over denne loven! Nå er det lov for flere vettuge mennesker å få barn!

Dere som er i mot skaper jo så store problemer med dette her! Antageligvis kommer ikke dere til å merke noe som helst til det! Hva er det dere frykter egentlig?

Jeg kan levende forestille meg at det var sånn tankegang menn hadde da kvinnene fikk stemmerett i likhet med menn i 1913..

Eller at det var slik de hvite tenkte da aparteid ble avskaffet!

Verden går faktisk videre nøffemor! Enten du liker det eller ikke!

Skrevet

Selvsagt skulle det vært brillebra å feire noe slikt. Mennesker som elsker hverandre er flott,om de er mann-kvinne, kvinne-kvinne,mann-mann,svart-hvit, prikkete og stripete... det jeg ikke skjønner er når folk frykter andre menneskere kjærlighet...Når de frykter homofile..Frykter for folketallet i Norge som i følge noen "smartinger" vil gå tilbake til middelalder-antall pga homofile som skal få gifte seg.Jeg blir så provosert.... Jeg skjønner ikke hvordan folk kan fordømme andres kjærlighet ( Nå snakker jeg om voksen ekte kjærlighet,ikke prøv å legge pedofili eller andre forskrudde lyster i samme kurv som homofili,- noen er altfor flinke til å nevne slikt i samme åndedrag dessverre)....

Hvordan kan folk som er stolte av sin egen nestekjærlighet fordømme homofiles kjærlighet. Det har de ingen rett til overhode.

Jeg syns også at homofile skal få adoptere på lik linje med andre oppegående mennesker. Jeg vet det er en helt annen diskusjon for mange og respekterer det, men et barn som lever i sult og nød skal liksom ha det bedre der enn å få komme til ressurs-sterke kvinner /menn her som kan elske dem....

Skjønner ikke verdens fordommer,jeg ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...