♥Cherrypie♥ Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Igår spurte jeg her inne når skattepengene kommer. Det var ikke veldig populært å det måtte jeg da ikkke spørre om der for det kunne jeg værsågod å finne ut selv på nettet... Er ikke her inne sånn kjempeofte, men tenkte at skravlesiden der kan man vel skravle om hvasomheldst? Eller er det mye uskrevne regler her inne om hva man kan spørre om osv? For da vil jeg gjerne vite hva det er! Virker nesten litt som om at så lenge ett spørsmål kan googles så skal man IKKE stille det her inne? Syns å ha lest at flere har fått lit pes for spørsmålene sine her inne at det er unødvendig osv.. Ba om unnskyldning jeg da men etter å ha tenkt litt tar jeg det tilbake. Er ikke alltid man finner det man leter etter selvom man googler.. Jeg iallefall tenker at så lenge man har nettvett her inne å øppfører seg samma hva slags spørsmål man stiller som da selvfølgelig ikke angriper eller henger ut noen så skal man da ikke forvente å få sånne svar? Detter er ikke ment som ett krangleinnlegg bare en tanke..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 tror enkelte er litt lei av at samme spørsmålet blir stilt 10 ganger om dagen. spesielt pengespørsmål. men drit i dem! googling er uhørt og umoderne. det er kvasir som gjelder ;-)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Men dersom noen blir lei av å lese samme spørsmålet ti ganger daglig, burde de vel strengt tatt vurdere om de sitter en tanke for mye her på DIB:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 det går vel ikke an og sitte for mye på dib vel?
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Enkelte ting er jo piece of cake og finne u selv, slik som dette med skatten. (Sorry) Og da er det ganske frustrerende at mange rett og slett ikke gidder å leite litt selv. Forstå meg rett, hadde du ikke peil, så er det klart du skal spørre her inne om råd!:-) Men tror det er mye latskap bak mange av innlegg som postes her, eller så er det rett og slett bare for å poste noe.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Ikke noe og bry seg om... Jeg er tidvis mye her inne også¨kan det gå dager mellom hver gang jeg er her.. Men ser jeg de samme inleggene som kommer gang på gang hopper jeg bare over de kontra irritere meg.. Det er en skravleside og man kan spørre om akkurat hva man vil... Og er det ikke pengeinnlegg enkelte irriterer seg over så er det rockering eller mme.. Bleier eller våtservietter.. For ikke og glemme bilstol debatter.. Det er alltid noen som må irritere seg..
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Det er alt for mange lathauger og slikt her inne som spør om de mest selvfølgelige ting, det er der problemet ligger. Og folk gidder ikke engang å prøve å sjekke selv for det er jo så mye bedre å legge ut et innlegg her og få svar (gjerne 5 forskjellige og så være like usikker dog) Jeg er en av de som gjerne har besvart slike tråder med følgende lenke i perioder; www.justfuckinggoogleit.com Grunnen til det er at det faktisk er litt irriterende for de som gjerne er periodevis lenket fast til sofaen og ikke har noe annet å ta seg til enn DiB å se det samme "jeggidderikke/klarerikke/vilikkesjekkeselvspørsmålet" for dagen, om samme tema...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Signerer FLINKE HER, og legger til: Hvorfor dytte opp ett innlegg 5-6ganger og ikke få svar, for så bli frustrert over å få svar som at man kan google selv..? På den tiden man dytter innleggene, kunne man jo ha lest flere artikler... ;o) Nå hinter jeg ikke til deg, fordi jeg så ikke innlegget ditt igår, HI. )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Jeg svarte på et innlegg her om dagen om avstander, er jo bare å gå inn på gulesider på kart, så finner man jo ut det også, men jeg gjorde nå det for den som ville vite det. Synes det var helt greit å gjøre det, eller å opplyse personen om hvor hun skulle gjøre det. Hvis man svarer frekkt, kan man like greit la vær å svare.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Men tror dere virkelig at det skal komme nye innlegg hver dag, slike som ikke har vært her før? Dessuten tviler jeg på at personer kan bli irriterte av å lese en og samme overskrift fem ganger daglig, om da ikke personene er svært lettirriterende:)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Synes at man skal kunne få lov til å spørre om det man ønsker jeg da. Leste ikke tråden din igår da, men det er mange som kommer med krasse svar, og det må en nesten bare heve seg over. Alltid noen som har en dårlig dag,og blåser det ut her....sånn er det bare - desverre =( Bare spør du ;o)
♥Cherrypie♥ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. juni 2008 gjør det noe om noen omså spør hva klokka er? er mange innlegge her som er kjedelige,uintressange,unødvendige,morsomme og hyggelige.. kan ikke alle innlegg få være det de er åsså kan de som VIL svare på de? syns det er litt rart at noen som IKKE vil svare på ett type spørsmåle og som er lei av det gidder å gå inn å svare, åsså da svarer frekt. er nok sikkert noen som kan de kjipe innleggene også kan de som hater de bare la være å se,trykke å svare:) da blir det jo hyggeligere for alle egentlig:) om folk irriterer seg over innlegg her inne skjønner jeg ikke hvorfor de er her!!- dette er da ikke en temaside hvor man må holde seg til ett tema er det vel? nye kommer til, andre som aldri har spurt om rockeringer kan kommer nå å spørre åså få kjeft..hvor dumt virker ikke det at enkelte her inne skal få lov å sitte å bestemme hva andre kan skrive å gi svar som er lite hyggelige..
♥Cherrypie♥ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2008 okei så man skal ta hensyn til de som sitter i sofan å ikke gjøre noe annet hele dagen enn å sitte på skravle?-for de følger med på alt som kommer inn å for dem blir det en plage?? okei..tror jeg å hadde blitt gal om jeg satt på nettet hele dagen å så alle innleggene som kom inn her å spes om d var de samme.. men kan ikke de som sitter i sofan å irriterer seg heller ta hensyn til at det finnes faktisk folk som ikke har tid å dibbe hele dagen,som faktisk ikke har mulighet til å sitte å kotrollere hvert eneste innlegge som kommer inn og som faktisk bare vil ha svar på ett simpelt spørsmål?? samme om det er dødslett å finne ut eller om det er noe som sier seg selv........ men er vel sånn at de som henger her heletiden får litt sånn her bestemmer vi å du får ikke lov å komme her å spørre om noe SÅ dumt..! ikke vet jeg:)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 egentlig er det med skatten et veldig dumt spørsmål, har enn tatt vare på selvangivelsen så står jo nettsiden der om når pengene kommer. Beklager at jeg sier det. Men jeg trenger ikke å gå inn på dinbaby for å finne ut når skattepengene kommer. Går enn inn på skatteetaten.no så finner enn det der. Det er ikke snakk om å henge ut noen, men noen spørsmål kan enn faktisk få svar på utenom dinbaby. Jeg har vært mye på dib i dag men vanligvis har jeg vært lite her inne i det siste. Men hver gang jeg er her inne så ser jeg samme spørsmålet om når skatten kommer.
blond Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Jeg synes det kommer en del teite spørsmål i blant og blir lei av de samme temaene om og om igjen, men jeg vet at det sier mer om mitt humør og hvor mye tid jeg bruker her inne enn om den andre brukeren. Så i stedet for å svare irritert hopper jeg over til andre innlegg eller peller meg ut herfra. Hvis man bare skulle bruke google hadde man gått glipp av det sosiale med å stille spørsmål. Det er også en kommunikasjonsform.
Mammasin Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 hmm..næmmen nå begynte jeg å lure...når KOMMER skattepengene?? :-) Googler nå...........
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Ina, hvorfor sier du: Folk som sitter sofaen hele dagen, henger på DIB hele dagen, osv. Du vet da vel ikke hva andre gjør? Må forresten legge til at man kan spørre om akkurat det man vil her inne, men man må på et forum regne med en del rare/kjipe svar.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Det er jo ikke værre en å ikke svare dersom man er så fordømt lei av spørsmålene. Det er jo ingen som tvinger folk til å lese spørsmålene (eller svarene). Har man gått inn på en tråd å lest, så kan man da drite i å være frekk når man svarer å. Mener jeg iallefall...
♥Cherrypie♥ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. juni 2008 bare så det er sagt så har jeg vært student de siste årene å har ikke hatt noe særlig forhold til skattepenger når de kommer å det å finne det ut osv:) googla men fant ikke noe for i år stod noe om ifjor,jeg må ha gått glipp av viktig info der.. åsså måtte jeg finne det ut fort for samboer som var ett sted uten nett å ville vite dato:) så sånn var det å så mye pes for ingenting..
yasmina Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Det er vel slik at en del er her inne saa mye at de har utviklet et eierforhold til siden og foler at det er deres rett og PLIKT aa fortelle andre at de ikke har samme rettighetene til aa stille spoersmaal som andre. De er i en egen klasse som legger ut en hel haug idiotinnlegg selv , men som alikevel foeler at de har rett til aa fortelle naar andre boer google svaret frem og ikke spoerr her. Det slaar dem ikke at de bare kan la vaere aa lese,svare osv fordi de er nemlig et hakk over slike som deg og meg og maa derfor ikke belemres med de samme innleggene hver dag....
Mammasin Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 Haha..vet du nå googlet jeg og søkte på skatt her inne og gjett hvor jeg fikk svar først? Her selvsagt!:-D Synd om noen orker bruke mer energi på å skrive at de ikke vil svare deg, enn å droppe å si noe eller svare på det du spør om. Håper du ikke slutter å spørre. Derfor dette forumet finnes:-)
Mamsen og lillegutt Skrevet 17. juni 2008 #22 Skrevet 17. juni 2008 dette spørsmålet har ikke noe med å google å gjøre. man skriver nettadressen til skatteetaten og der finner man det LETT. Er ikke alt som trengs å googles..... men jeg leiter alltid på nettet først,hvis jeg ikke finner det der,så spør jeg. og jeg har leitet for andre her på DiB for å gi de svar på alt mulig rart,uten å være sur. men det med skattepengene hadde folk funnet ut av hvis de leste posten sin eller sms'en de fikk fra skatteetaten/altinn
twilla Skrevet 20. juni 2008 #23 Skrevet 20. juni 2008 Jeg vil heller si at den uskrevne regelen er at det faktisk er helt greit å spørre om ting man enkelt kan finne ut selv, f.eks ved å google. Folk spør jo om slikt hele tida her inne, det er kjempevanlig! Så utifra at dette er noe som det er helt vanlig å gjøre og helt vanlig å få svar på her inne, synes jeg ikke at du burde fått noe pes for det og jeg synes ikke du trengte å be om unnskyldning:) Skjønner at noen kan irritere seg over å lese det samme spørsmålet om helt enkle ting om igjen og igjen, men jeg har nå i alle fall slått meg til ro med at det er slik kulturen er her inne. Jeg har lest så mange slike spørsmål og også besvart noen,(men aldri kjeftet) at hvis jeg skulle lure på noe slikt selv, vil jeg ikke nøle med å spørre her, og kunne nok blitt irritert hvis folk ble sure av den grunn.
cherry coke Skrevet 20. juni 2008 #24 Skrevet 20. juni 2008 Kan ikke fatte og begripe at slike enkle spørsmål kan irritere og provosere så mye.Mye pms ute å går her inne=)
(0_o) Skrevet 20. juni 2008 #25 Skrevet 20. juni 2008 I stedet for å komme med et utfyllende svar på slike innlegg tipser jeg om hvor man kan lese mer om emnet (felleskatalogen, lommelegen osv). Orker ikke å bruke energi på å irtitere meg over slike tråder, er man lei er det jo bare å overse innlegget. Synes folk skal få spørre om det de lurer på her inne uten at andre blir sure... :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå