Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker dere, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker hormonspiral for tiden (har hatt den i 5 mnd), men er ikke helt fornøyd. Synes jeg er litt humørsyk til tider, er småkvalm (har tatt test, og NEI, jeg er ikke gravid), og har ofte vondt i hodet.

Vurderer å få tatt ut spiralen, men sliter med hva jeg skal bruke istedet for den...

Har luftet tanken om at gubben steriliserer seg, men han var ikke helt gira på det...

Vi har fått de barna vi skal ha, så jeg vet ikke....

Selv er jeg snart 37 år, så p-piller er vel utelukket for min del.

Er det noen som har noen erfaringer og evt råd om hvilken prevensjon som kan brukes??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er snart 35 om bruker p-piller, men røyker ikke.

Greit å styre sin egen syklus i forhold til ferier osv er god nok grunn for meg.

Skrevet

Vet du om det settes noen form for "aldersgrense" for å bruke p-piller?

Brukte de i mange år helt inntil i 2004, da jeg ble gravid med mitt første barn. Var veldig fornøyd med de...

Skrevet

Cerazette fordi jeg begynte med den da jeg ammet, og den var en av de få man kunne bruke. Kan ikke få kobberspiral, siden jeg blør mye i utg.punktet (blør gjerne mer med den). Hormonspiral var ikke aktuelt pga ammingen som sagt. Men nå har mnd gått (slutta å amme for lenge siden), og jeg synes cerazette funker bra. Har ikke mensen i det hele tatt feks.- og det savner jeg ikke :) I tillegg er det lite hormoner i.

Skrevet

Jeg har prøvd det meste. Diverse p-piller, minipiller, p-sprøyte, kondom og sist uke tok jeg ut hormonspiralen etter 8 mnd. Hadde mensen to ganger i måneden, null sexlyst og et humør fra helvete.

Nå skal vi bruke pessar i stedet, bestilte det i dag. Jeg tåler ikke hormoner, kroppen min takler det ikke, rett og slett. Snipping av saker og ting er ikke aktuelt da vi ønsker en attpåklatt til våre barn om en stund.

Kobberspiral tenkte jeg på, men legen min sa at med min mensblødning bør jeg ikke ha den, da man gjerne blør mye mer og over lengre tid.

Skrevet

Kobberspiral veldig fornøyd. Slipper hormonene. Eneste jeg blør litt mer men det begynner jeg nå bli vant til =0)

Skrevet

Vi bruker god gammeldags kondom fordi vi likevel skal ha en ny baby snart, og da er det jo liten vits i å begynne å tulle med piller eller spiral eller slike ting. Men jeg ville nok ikke brukt kondom dersom vi ikke skulle hatt ny baby nei. Men hva jeg ville brukt, vet jeg jaggu ikke.

Skrevet

Bruker nuva ring, er veldig fornøyd med den. Har tidligere brukt p piller og p sprøyte. P pillene husker jeg ikke å ta, så de er jo ikke så sikker da. P sprøyta sluttet jeg med fordi jeg hadde brukt den en stund, og har en tro på at det er lurt med pause innimellom da jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...