Gå til innhold

kynnere siden kl 10.30... eller rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte med 20min i nmellom.. uten å være vonde...

minket etterhvert... er nede i 8min nå... og begynner å bli litt ubehagelige... men ikke direkte vonde... usikker om noe er på gang... har stoppet før når det begynte å åpne seg... sist ble jeg satt i gang med modning, så er litt usikker... er langt unna smertene jeg hadde da... men da hadde jeg 3 cm fra før.. nå har jeg 2cm...

er 5min til føden, så stresser ikke...

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordsan går det? :) Har de blitt noe vondere?

Skrevet

siden du er så nærme føden så hadde jeg venta hjemme å sett om d økte på ..å blir tettere mellom hver gang..

men om d er kynnere eller rier d kan jeg ikke uttale meg om..siden alle opplever rier forskjellig:)men at d er noe på gang d høres d jo ut som..hvis du er nærme termin da:)

Skrevet

var innom føden i stad... men ingen forandring... skulle se det ann litt, men trolig bare maserier... kjenner det enda... likt som i stad....

har 8dager til termin

Skrevet

Så spennende da! Håper at det snart går over i skikkelige rier da, å at du slipper å gå med maserier så alt for lenge. Prøv å hvile deg godt i natt, så du er mest mulig opplagt til fødselen :-)

Med nr.2 gikk jeg i nesten 2 dager med maserier. Innimellom ble de skikkelig vonde, men aldri het regelmessig. Reiste til føden for å få det sjekket, hadde da 5 cm. åpning, så ble lagt inn. Var mye oppe å gikk, riene tok seg opp, tok meg da en varm dusj for å lindre litt - å der stoppet alt opp!

Det var da jordmoren kom med det lure forslaget om å legge meg til å sove, for da kunne fødselen starte igjen. Klokken var vel 10 om kvelden, fikk sove/hvile meg litt, kl 1 var det så vont at jeg ikke klarte å ligge lenger og kl. 3.25 ble jenta mi født.

Ble litt langt dette her :-) Men det jeg vil fram til er at mange fødsler starter iløpet av natten. Så å prøve å legge seg å sove, å få slappet av kan være med på å få igang fødselen, hvis man merker at noe er på gang.

Lykke til !

Skrevet

har gått på og av siden onsdag... men ganske mye værre i dag...

jordmor anbefalte å ta to paracet og en dusj etter at jeg hadde lagt guttungen, for så å legge meg... hun mente kroppen styrte det litt selv, og at ingenting ville starte om jeg var alt for sliten... er ikke flink til å ta det med ro, så kan jo være det...

håper i alle fall fullmånen io morra har en effekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...