Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Er nedsatt fra 6999 til 5499 inkl. sportsdel+trekk. Burde jeg slå til? En dyrere vogn enn vi hadde tenkt, men også en vogn som er grei å bruke til de andre barna som kommer om noen år forhåpentligvis. Vet liksom ikke om jeg skal ta sjangsen på å vente til vi har ferie i sommer og reise vekk og se om det er noen andre. Men denne vogna likte jeg, hehe.. 4-hjuling er det jeg skal ha i hvertfall!
mamarama og lille banan Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 jeg ville ikke ha kjøpt brio-vogn...de kommer ofte dårlig ut i tester, også de som går på sikkerhet. da jeg googla "din" vogn fant jeg dette: http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article951602.ece den kom dårligst ut... og klarte ikke sikkerhetsdelen av testen!!! selv har jeg kjøpt emmaljunga edge duo, den er litt dyrere, men kommer veldig bra ut i tester.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Ok, takk for tips. Dette visste jeg ikke. Ja den er nydelig den vogna du har, men veldig utenfor vår prisklass, hehe..
mamarama og lille banan Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 hehe, utenfor min og ,vi er begge studenter. men svigerforeldene sponsa oss heldigvis finnes nik mange litt rimeligere vogner på markedet. hva med en simo-vogn? eller teutonia?
Storken1979 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Venninna mi har denne vogna. Jeg syntes den er stiv og ekkel å trille, den triller nokså fort avgårde, men tung å svinge. Min Emmaljunga Sport Combi snur seg mye lettere, selv om den ikke triller like lett da. Får litt sånn handlevognfølelse av den der happygreia jeg da. Etter min mening ikke verdt pengene. Har vært til reperasjon 4 ganger foressten pga en greie inni hjula som stadig knekker. HUN derimot (eieren av vogna) er strålende fornøyd allikevel. Kanskje hun ikke tør å si noe annet fordi vi frarådet henne veldig å kjøpe den der vogna??
fisk-76 med fjerdemann i magen Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Hei. Jeg var også veldig gira på brio happy, men en venninne frarådet meg å kjøpe den pga at den kom så dårlig ut i tester. Vart også veldig skuffet når jeg prøvde den på butikken, for den var veldig stiv. Har nå kjøpt emmaljunga. Brukt i 6 mnd for 3700 kr. veldig fornøgd med den, men babyen kommer først om 3 mnd, så jeg kan ikke uttale meg fullt og helt enda. Har hatt simo også. Den var jeg fornøyd med. Kjempegod å trille.
Mrs P Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Her var det mye feilinfo ang denne vognen... :? Innlegget over stemmer overhodet IKKE om du velger Teleskop light-understellet til vognen! Du kan velge mellom dette og "Compact". Compact-understellet er grusomt. Du får ikke fjering (den blir vanskelig å manøvrere og følelsen er "stiv") dessuten blir vognen 3 kilo tyngre. Brio Happy Duo er den letteste 4-hjulingen på markedet. Emmaljunga er en av de tyngste. Biro Happy-vognen har en god og romslig bagdel, som er meget enkelt å klikke av. Emma-vognen sin bagdel er stor og klumpete, og ikke minst mye tyngre. Emma-vognen er dessuten generelt større og mindre smidig. Brio Happy-vognen (OBS! viktig å velge rett understell!) har alt en god og stabil bagvogn skal ha, samtidig som den er lettere enn de -klassiske- bagvognene (som Simo- og Emmaljungamodellene). Dette er altså en storbyvogn med litt mer komfort for barnet enn hva enn quinny vil gi deg, helt klart en supervogn! Lett, liten, stabil, lun og praktisk. Jeg hadde ikke vært i tvil... Løp og kjøp! Men! Ikke på salg - ta en tur til Svinesund. Der koster vognen deg ca 4500,- NOK
Mrs P Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Hmm, dumt at du ikke fikk prøvd vognen med Teleskop light understell... Da hadde du kanskje fått en bedre vurdering av valget ditt. Tester..? Du kan lese så mye forskjellig i de ulike testene at dette neppe er noe å henge seg opp i. Jeg har aldri tatt en "forbrukertest" til vurdering da jeg har valgt blant produkter. Ingen (hverken TV2 eller andre aktører) står nøytrale her... Skulle de ha noen betydning burde testene iallefall ha strukket seg over en lengre tidsperiode. Minst 4 mnd, mener jeg. Hvem har snakket om kvalitet, komfort og varighet? (Sorry for "hissig" tone, men folk burde faktisk vite hva de prater om før de bastant mener det ene eller det andre.. :-))
Miss Misantrop Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Jeg kan lite om vogner... men vil bare si at jeg syntes Brio happy duo er sånn en pen vogn. Jeg skal ha emmaljunga mondial, beig.. Men det sto mellom Brio og den jeg fallt på.. Hvilken farge har du tenkt å ha din Happy i?
Mamma til en engel<3 Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Hmm søskenbarnet mitt har denne brio vognen med Teleskop light understellet, og de har vert meeeeeget missfornøyd med denne vognen fra første dag, har klaget og klaget og klaget over denne vogna, først var det noe med hjulene, så var det noe med sikkerheten, så var det noe med stivehet og til slutt klarte de bare ikke denne vogna mere så de har bestemt seg for å selge/kaste!! Så de har nettopp bestilt seg emmaljunga edge duo combi, noe jeg også har gjort:) Denne vogna har jeg mye erfaring med fra andre slektninger og venninder er kjeeeempe glad for å ha bestilt den selv, elsker emmaljunga vogna jeg, synes ikke den er for tung eller for stor! det at det er god plass i den er jo uansett bare et meeeega + spørr du meg:)
Mrs P Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Sorry ;-) Men jeg har vanskligheter med å tro på at de hadde telesop-understellet. Du kan jo prøve det selv i butikken? Understellet er ett av de med mest fjæring blant alle vogner på markedet. Og det er REN fakta :-). Om du tror Emmaljungaen er mindre stiv må du nesten prøve selv og sammenligne... Du tar dessverre feil her ;-). Sikkerheten - det er kanskje testen du viser til?
Mamma til en engel<3 Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Hehe jeg HAR prøvd begge vognene opptil fleeeeere ganger, og jeg må nå ærlig innrømme at emmaljunga vogna var myye bedre å trille enn brio vogna, å JA det er det understellet de har!!!! Og om det var testen de snakket om eller ikke ang sikkerheten det vet jeg ikke, vet bare at de klagde på sikkerheta hvertfall:)
Mrs P Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 He he, jo jeg er nok helt sikker på at du synes Emmaljunga vognen er bedre å trille... Det kan ikke jeg mene noe om ;-). Smaken er jo som kjent forskjellig hos oss alle. Jeg tror bare ikke noe på at det er Teleskop-understellet de har klaget på, - da det gjelder fjæring! Da må det nemlig være en STOR feil i produktet de har kjøpt. Jeg mener at hun som startet tråden bør få en mulighet til å selv vurdere om kjøpet er bra eller ikke. Og da er det trist at en vogn som er så god får så mye "ufortjent" dårlig kritikk - rett og slett på feil grunnlag. Jeg mener altså at din kritikk av vognen ikke bør taes alvorlig ettersom du selv ikke har/har hatt vognen og dermed ikke helt vet hva du prater om i dette tilfellet ;-).
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. juni 2008 Heldige dere er som ble sponsa da. Vi vil klare det meste selv, men har fått seng av mamma og skal få vugge av svigers. Simo vognene er visst så tunge og vonde. Jeg får se hva vi ender opp med;)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. juni 2008 Ville ha brun jeg;) Synes også de er helt nydelige! Har prøvd vogna, og ja-den er stiv, men dette er pga den blir mindre når man legger den sammen. Men etter å ha hørt mye negativt om vognen, tror jeg vi ser oss om til noe annet, hehe. Trodde den var så god siden det er Brio og at den koster såpass. Men så feil kan man ta, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå