Gå til innhold

Første gang og mange spørsmål!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har termin ca 15 februar ( ikke fastsatt av jordmor enda), men har vært til min første kontroll hos lege.

Jeg lurer på en ting ang svangerskapspermisjonen. Har lest mye om det men er så mye informasjon å ta inn!!!

Når far skal ha sine 6 uker med permisjon, må jeg da ut i arbeid? Eller kan jeg være hjemme med dem begge? Blir da disse 6 ukene trukket fra min permisjonstid?

En annen ting jeg lurer på er om jeg tar ferie i permisjonstiden min, blir da permisjonen min forflyttet med tilsvarende uker? La oss si jeg skal begynne på jobb etter svangerskapsperm i mars, men har hatt ferie en mnd, begynner jeg ikke før i april i jobb igjen da?

Håper noen kan hjelpe....mye som må planlegges som sikkert ALLE vet! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Har du sett på nav sine hjemmesider? Der står det meste. Link til siden om svangerskap, fødsel og adopsjon:

http://www.nav.no/page?id=263

Tror begge kan være hjemme, men nå er det første gangen for oss også, så jeg har ikke erfaring:) Termin 17. februar:)

Når det gjelder ferie har jeg hørt at mange tar ut ferien rett etter permisjonen..

Lykke til med planleggingen da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 6 ukene får han av din permisjon, så du kan ikke være hjemme samtidig, med mindre du f.eks. tar ferien din da.

 

Hvis du tar ut ferie i perm.tiden, blir permisjonen tilsvarende forskjøvet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...