Donna1 Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 jg er rehsus minus fikk en sprøyte rett etter fødselen. kan den sprøyta garantere meg at neste barnet jeg får ikke får noen komplikasjoner? noen som er rhesus minus og som har flere barn? jeg bekymrer meg for å bli gravid igjen har sååå lyst på en til men stusser litt over det med at jeg er minus . vet kanskje det er dumt spm men vil gjerne spørre om dere har noe erfaring med det? e for vil jo ikke få et barn som har masse missdanelser som det skulle være sånn. takker så mye for svar dere:) klem
jobber med saken har klart det Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Heisann:) Jeg mener å ha lest at hvis du har fått den sprøyten så er du sikret. Men er langt fra sikker.
Babyønske �� Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Dette er stort sett problemfritt, nettopp pga av den sprøyta etter fødsel. Søk på nettet for å finne mer informasjon, eller les denne artikkelen : http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1525&Itemid=81
Silje`mor Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Vi må ta en kontroll blodprøve i uke 32 for å sjekke antistoffer.
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 den skal jo gjøre dette, men man tar jo blodprøver i uke 28 og 36 eller no sånnt... jeg er nå i uke 33 med min andre, og er ikke noe mer bekymret bekymret for dette denne g angen enn sist...
zavanna Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Hei ! jeg venter nå mitt 4 barn og er rhesus minus. Ikke noe problem her. Fått sprøyter etter fødsel og har en ekstra blodprøve ut i svangerskapet for å sjekke. Så det går helt fint
Donna1 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 takk for svar:) grunnen til at bekymrer jmeg er at jeg dannet antistoffetr i uke 38 og da ble prøven tatt men viste ingenting. men rett etter fødselen så måtte gutten i lyskasse og behandles. det var nære på at han måtte gjennom blodoverføring.slapp det heldigvis men er ikke gøy å tenke på om neste sv.skap blir et marerit og fylt bare med negative tanker selv om vi ønsker oss en til sååååmye:)
MorLykkelig Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 jeg skal på to kontroller når termin nærmer seg. Og da avgjøres det om det er behov for ny sprøyte eller ei. Så lenge du er resus minus følger de deg nøye opp. Ikke vær bekymret for å få flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå