Gå til innhold

"Overvektige får ikke adoptere"

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg har lest denne artikkelen:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=500469

Og jeg har ikke laga denne tråden første og fremst pga reglene i Kina, men av det som står i artikkelen. Overskriften er: "Overvektige får ikke adoptere - Kina setter strenge BMI-krav til søkere" Overvektgrensa går jo på 25 i BMI, så utifra overskriften så skulle en jo tro at siden overvektige ikke får adoptere og BMI-kravet er strengt at det dreier seg om nettopp 25 i BMI, evt, 30. Men slik var det altså ikke...grensa var på 40 i BMI som faktisk er grensen til _sykelig_ overvekt. Så sånn sett så er jo ikke grensen så streng...de stilles jo krav til helsen generelt til dem som adopterer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det skal komme an på formen til den overvektige, og ikke BMI tallet.

Så noe på TV her en kveld, som handlet om ekstremt overvektige som fikk hjelp på et spesielt sykehus. Der var det en enormt overvektig dame som sto fram. Hun hadde født ei jente en god del år tidligere, hun var sikkert rundt ti år gammel, men hun måtte se seg nødt til å la søsteren "ta over" barnet. Hun var gråtkvalt når hun fortalte om det,og sa hun rett og slett ikke greide å ta seg av barnet sitt pga den ekstra vekten.

Hun veide mange hundre pounds,og hadde store vanskeligheter med å gå.

Men jeg har sett overvektige som har virkelig svingt seg, så det er nok stor forskjell på oss.

Har også møtt på mange tynne folk, med null energi. Så det er nok individuelt..

Skrevet

Tja, min mor var overvektig, veldig overvektig når vi var små.. Likevel klarte hun fint å ta seg av tre barn alene. Så jeg er enig med northernlights, det bør komme an på formen ikke bmi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...