AnonymeAnine Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg forstår ikke helt dette... Jeg vet at på slutten av svangerskapet så kan SF-målet flate seg ut, men gå nedover på skalaen??? Selv om magen synker så blir vel ikke livmoren mindre, for det er jo livmoren de måler på kontroll? Noen som vet dette? Mitt SF-mål har sunket de to-tre siste ukene. Skjønner ikke helt dette.
KarinB Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 kan jo komme an på om det er samme personen som måler hver gang eller ikke.
AnonymeAnine Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Samme jordmor har målt hver gang.
cille35 Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Det er fordi hodet på babyen går lenger ned i bekkenet, nedenfor kanten av skambenet. Da faller liksom hele livmoren litt ned og magemålet kan bli litt lavere. Men det skjer jo ikke med alle, langt i fra.
AnonymeAnine Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 Det er det jeg også har tenkt, men om det er vanlig så forstår jeg ikke hvorfor jeg skal sjekkes for om babyen har sluttet å vokse. Ingen fare, for jeg er 40 uker i morgen, men likevel...
cille35 Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Det høres rart ut. SF-målet sier jo ikke så mye om det så sent i svangerskapet. Om de er bekymret, vil du jo bli henvist til UL - men nå er jo småtten fi ferdig uansett. Lykke til :-)
AnonymeAnine Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 Tusen takk:-) Er ikke så veldig bekymret, men litt, siden det er noe "ekstra" som skjer. Jordmor sa at jeg ikke trenger å bekymre meg i det hele tatt. Skal på UL i morgen så da får jeg svar på alt, forhåpentligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå