Gå til innhold

er så bekymra!! bør jeg ringe? lite liv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 32+4 og var på vekstkontroll i forrige uke med et vekstavvik på 18%. nå de siste par dagene synes jeg at det har blitt roligere i magen... kjenner liv, men ikke så mye som før, og jeg føler liksom at jeg må dytte litt på babyen for å få skikkelig respons. tidligere har hun jo omtrent slått lufta ut av meg, men det har ikke vært så harde spark på noen dager...

mulig at jeg er ekstra bekymret på grunn av avviket i vekst, men dette går meg utrolig på nervene...

skal jeg ringe eller er jeg hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du er bekymra skal du ringe! Det er bedre å ringe 1 gang for mye enn 1 gang for lite!!

Skrevet

Ring! Det gjør jo ikke noe å sjekke en ekstra gang. Antar du har gjort alle triksene i boka for å øke aktiviteten i magen...

Skrevet

drakk brus i går... har nettopp drukket kaldt vann og spist litt sjokolade ( det eneste jeg hadde var kokesjokolade...)

ligger nå på sofaen og prøver kjenne etter, og etter mye dytting får jeg et lite spark... så det er jo liv der inne... bør jeg slå meg til ro med at det er liv der, eller?

Skrevet

Ja, du burde ringe! Siden du kjenner at aktiviteten har endret seg er det grunn til å få det sjekket ut.

Skrevet

Jeg opplevde dette fredagskvelden, da hadde det vert veldig lite liv hele dagen og jeg klarte ikke å gå til ro. Hadde gjort alt jeg kunne av triks men det hjalp ikke. Jeg også merket at det var ett og annet spark innimellom, men det var uansett mye mindre bevegelse enn normalt. Jeg ringte kk (bergen) og de sa jeg skulle komme med en gang,

Kom inn og fikk tatt sparketest og ul, alt var bra med den lille:) Fikk beskjed om at det var bedre å komme inn enn å ligge å vere urolig og bli stresset, da hadde både mor og barn det mye bedre. Sov sååå godt når jeg kom hjem:) Ring du!

Skrevet

Kan jo hende at fosteret har mindre plass nå og derfor ikke sparker like hardt, men det er så kjedelig med sånne "kan hende" og "kanskje". Du vet jo best hva som fører til økt aktivitet (her funker ikke kaldt vann, men frukt best) Syns fortsatt du skal ringe.

Skrevet

ring ring ring ring!! Jeg hadde vært mye ut og inn av sykehuset, pga smerter i magen. var ikke farlig, og ble sendt hjem HVER gang. men jeg var jo beroliget. En kveld, kl ett på nattan fikk jeg vondt igjen. og lurte... skal jeg gidde å ringe og dra ned IGJEN?? blir jo sendt hjem likevel.

mor mi ba meg dra ned, og er glad for det nå. for en time etterpå ramla morkaka ut!! så haste ks og full pakke :( skummelt!!

mener ikke skremme deg, men ville bare si: å dra ned 25ganger for ofte, er bedre enn å dra ned EN gang for lite. HVIS det er noe galt, kommer du aldri til å tilgi deg selv for ikke å ringe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...