Gå til innhold

Gutten min blir bitt i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fortvilet om dagen, og nå er det 3. gang ila kort tid gutten min på 2 år kommer hjem med forferdelige bitemerker.. Samme gutt hver gang.

Og merkene har vært sånn på kanten til at de har gått igjennom huden. Uff, det må jo være forfedelig vondt for han!!

Vi snakker litt om det hjemme og at det ikke er lov - jeg er livredd for at han skal begynne å bite selv.

Noen med erfaringer på dette området?

Tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er barnehagens ansvar å passer på at det ikke skjer og når det likevel skjer: finne ut hvorfor og forebygge det. Dessuten må bhg-personellet snakke med barna om det.

Noen barn biter i frustrasjon fordi de ikke har ordforråd nok til å løse problemene med å si i fra. Noen barn biter fordi de ikke blir respektert når de sier nei eller viser på annen måte i handling at de ikke vil, f.eks trekker seg unna. Å bite er effektivt på den måten at man får sagt ordentlig i fra med en gang, men det er destruktivt og derfor er det viktig at de lærer andre måter å håndtere vanskelige situasjoner på.

Min lille erfaring (fra to barn og fem år som mor til barnehagebarn) er at biting skjer i perioder, men går over når barnet blir mer modent og at det blir håndtert riktig av bhg-personellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...