Gå til innhold

ultralyd i uke 12:D Hva kan man se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig kommet meg ut av 1 trimester etter masse bekymringer,har allerede vært p ul pga at jeg trodde det var noe galt og skal endelig igjen på privat:D

Gleder meg til å se babrne igjen.Men kan jeg håpe på og se kjønn?Og hva annet kan man forvente å se?

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på privat ul i uke 13, og da fikk vi se en bittebitteliten aktiv krabat, men ikke mulig å se noe kjønn.

Hun sjekket ryggraden, så at det ikke var antydning til nakkefold (ifht Downs), hjertet som slo, magesekken, to hender og ti fingre, så også føttene, men fikk ikke sett tær pga måten hun lå på.

Fikk noen kjempefine bilder av henne i profil, med bitteliten nese og hake på plass.

Gled deg! Det er morsomt. Enda morsommere å være på ordinær ul i uke 18, etter å ha vært på tidlig ul, er så mye som har skjedd "siden sist"! (",)

Skrevet

Jeg var på UL i uke 12 og da kan de se om mange av babyens organer; om de er tilstede og om fungerer slik som de skal. Vidre kan de måle ulike parametre for å estimere sannsynlighet for et par ulike kromosomfeil (hvis man vil vite det?). De kan også utifra størrelsen gjøre et estimat på hvor langt du er på vei. Uke 12 er ganske gøy for da er den så stor at den ser ut som en baby, men den er så liten og har så god plass at du ser hele mini på skjermen og den beveger seg masse. Kjønn derimot er visst vanskelig å se i uke 12.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...