Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 En jente (10 år) i nabohuset, som vi ikke har så veldi mye kontakt med, kom på døren å lurte på om hun kunne låne doen for hun hadde glemt husnøkkelen. Barmhjertige meg lot henne selvsagt låne doen! Dette er en time siden! Nå sitter hun i sofan å leser bøker, høyt, for sønnen min (2 år) som driver å styrer rundt, helt uinteresert i hva hun leser! Faren kommer hjem i 5 tiden! Ah, jeg er ikke vant med slike situasjoner! Jeg syns hun kunne spurt om hun kunne leke med sønnen min..... ikke bare tatt seg til rette! Skyt meg viss dette er upassende men jeg vet ikke bedre.....
Skrullemor Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Klart du kan be henne gå....! Hun har vel mat hjemme? Si det ikke passer du.
Medium fikk guttebass Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Om du føler deg ukomfortabel og vil at hun skal gå, så ber du henne om å gå. Barn tåler og høre sånt og det er ditt hus. )
FuriLaks Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hmm. Enig i at hun godt kunne spurt, men hun turte vel ikke da... Glemt husnøkkelen og kommer seg ikke inn før kl fem når faren kommer. Kan du ikke heller snakket litt med henne da og bare la henne være litt på besøk? Hvis du ikke er veldig opptatt da. Men hvis du syns det er ubehagelig er det klart at du kan be henne om å gå. Si at det ikke passer med besøk akkurat nå.
Tommage♀♂ Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Har du samvittighet til å la henne vente utendørs da? Hadde latt henne vente hjemme hos meg jeg... Syns bare det er hyggelig om noen vil leke med barna=) Hun burde spurt om det var greit at hun ventet inne hos dere da, bevares, men jeg synes du virker litt vanskelig også jeg
Anne-B. Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Så lenge hun ikke gjør noe galt, så syns jeg det er litt snålt av deg, men samtidig forstår jeg deg. Du kan jo si at han skal sove, og si at neste gang så kan hun spørre om det passer når hun vil komme inn på besøk, fordi det kan jo hende at dere er opptatt eller skal bort osv.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Du kan. Jeg hadde ikke klart det. Hadde ikke orket tanken på at hun skulle være utelåst, sulten og alene.
Tommage♀♂ Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ville faktisk tilbudt henne mat selv om hun ikke kom seg inn i eget hus, hun er nok sulten etter en skoledag!
Anne-B. Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Og hvordan vet du at sønnen din er uinteressert? Barn på 2 år leker som regel ikke med, men ved siden av og i selskap av andre. Jeg mener det ikke som kritikk.
Skrullemor Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Tilby henne å låne telefonen og ringe faren. Regner med han kan komme hjem å låse opp for datteren sin.Det er jo egentlig ikke ditt ansvar, hadde vært litt anderledes om det var ei venninde av ditt barn.
Skrullemor Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 For å si det sånn, hvis min 10 åring av en eller annen grunn ikke kom inn i huset når jeg var vekke hadde det vært mer normalt at hun ventet hos en venn istedet for en nabo hun ikke kjennner...............
Bring_it_on!!:)) Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Greit nok at hun kunne ha spurt.., men det gjorde hun altså ikke.. Og jeg hadde aldri i verden fått meg ti log kaste henne ut på gaten vel vitende om at pappaen ikke kommer hjem på halvannen time og hun er meget sulten.. Svelg nå et par kameler når det kommer til høflighet og gi jenta mat og husly en skarve time..
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Hehe, ja jeg rekna med det dere kom til å komme med! Hun snoker rundt om kring, spør om alt, går å bærer på sønnen min som skriker og vil ned, hopper i sofan, å jeg ser på sønnen min viss han er uinteresert i ting. Men nei, jeg har ikke samvittighet til å be henne gå, å jeg har gitt henne mat, så jeg holder vel ut denne gangen også! (det er ikke første gangen hun glemmer nøkkelen sin!)
er det muuulig Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 er jo tydelig at jenta kom på nettop din dør fordi hun følte seg mest trygg på deg i nabolaget....kansje hun bl redd for å måtte være ute alene uten et hjem å gå til siden hun har glemt nøkkelen sin..... synes det er rart at du ikke vil hun skal sitte i sofan å lese bøker tilm ungen din.....minst mi på 1.5år er overlykkelig når "storjentene" holder på med henne..... ville nok ha spurt henne om hun ville ha en brødskive til foreldrene hennes kommer hjem er jo ikke snakk om ei jente som kommer uanmeldt på inntrenger-besøk....men ei lita jente som ikke kommer seg inn hjemme....
er det muuulig Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 om hun oppfører seg uanstendig så kan du si til henne at hun ikke får lov å hoppe i sofaen eller bære på sønnen din for han kan gå selv....si at hun kan sitte i sofan eller på gulvet med gutten...og om hun ikke hører så sier du at hun er nødt å gå om hun ikke følger dine regler....
Bring_it_on!!:)) Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Men selvom jeg mener at jeg hadde latt henne være hjemme hos meg betyr ikke det at alt er fritt vilt.. Jeg hadde jo satt begrensninger uansett... Du skriver det jo som om barnet er en pest og plage.. Be henne eventuelt slutte og hoppe i sofaen.. Ikke gå inn på det rommet eller skuffen hvis det er der henne snoker... Si ifra at sønnen din ønsker ikke bli bært nå.. Det er jo du som er den voksne..
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Hvis hun har ringt på før.. Hvorfor ikke avtal med faren hennes at dere kan oppbevare en nøkkel for henne eller noe så neste gang hun har glemt nøkkelen og ringer på kan du si væresgod hær er nøkkelen pappan din har lagt igjen til deg:) Vet mange som gjør det slik at en nabo oppbevarer en nøkkel for dem fordi barna glemmer av nøkkel i hytt og pine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå