eaks Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg lurer på hva slags erfaringer dere har gjort dere når det gjelder deling av permisjonen. Jeg er ikke sammen med barnefar og knøttet er ventet på senhøsten. Jeg vet at jeg har mulighet til å søke om å få hans del av permisjonen, men det har jeg ingen planer om. Ønsker at bf skal knytte seg til barnet og tror at om han tar sine 6 uker vil det være en fin ting! =) MEN hvordan gjør man det rent praktisk da?? Jeg har jo da sannsynligvis begynt i jobb igjen, og skal han "passe" barnet når jeg er på jobb da? Jeg kjenner til et par som fikk råd på megling om at i fars 6 uker skulle de "snu" samværsordningen de hadde. Dvs at mor da får annenhver helg og to dager i uka, og far resten av tiden i de 6 ukene det er snakk om.. Jeg tenker så det knaker, og ønsker at vi skal finne den beste ordningen for barnet vårt.. Noen som har tips og erfaringer??
eaks Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. juni 2008 Må bare legge til at jeg tror ikke jeg hadde vært komfortabel med å plutselig bli helgemamma i 2 måneder... Men hva er vanlig praksis? Hva har dere erfart, dere som har vært alene fra dag èn?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Jeg anbefaler deg heller å ha hyppig samvær.Det er det som er vanlig ordning med så små barn. Bestill gjerne en time på familievernkontoret der du bor, der kan dere snakke om samvær osv. Syns du skal ta hele permisjonen selv, og heller la han ha hyppige og korte samvær.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Skal dere ha delt foreldreansvar, bør du tenke deg godt om og sette deg inn i alt på forhånd. Du står friere med foreldreansvaret alene, det er dessuten mer naturlig om du skal ha barnet boende hos deg. Dette går ikke på at å nekte far samvær, men det sikrer dine rettigheter bedre. Dersom dere skal ha delt foreldreansvar er det ikke utelukket at du kan bli "presset" inni en slik ordning som du beskriver. Vet om mange alenemødre som sliter med det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå